MTH

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 feb 2006, 01:10

Arjan schreef:
JS tuning schreef:rectificatie nog steeds onvolledig
Kunnen we weer even man en paard gaan noemen op het forum?
Dat mysterieuze gedoe is nergens voor nodig.

Verzoek aan Bart/Hein (JS Tuning aka MTH Nederland) om hieronder te benoemen wat er onvolledig is aan bovenstaande rectificatie.
@ arjan en de anderen

net met bertill aan de telefoon en het volgende besproken, dit is de rectificatie die hij zou plaatsen heb hem ook per pm naar bertill gestuurd

hoi bertill,

we hebben net het volgende bespoken:

Iedereen die via JS een MTH file heeft aangeschaft voor 31-10-2005 heeft altijd een speciale file gehad, die gebruikt word door alle grote tuners en dus niet de file die je via de MTH site online kon bestellen!!

Bij het bestellen van mijn file in maart 2005, is er een speciale file gemaakt voor mijn digitec ombouw, dus is er rekening gehouden met de 15% poulie.

Bij het monteren van mijn spruitstuk is de VT7 tunerfile geladen en ook goed geinstalleerd, aangezien anders mijn auto niet meer zou starten.

Om onverklaarbare reden welke in onderzoek gaan bij MTH, is er iets gebeurd met mijn VT7 file, deze wordt donderdag door JS uitgeladen, en opgestuurd naar MTH, JS zal dan de oorsprokelijke VT7 file weer uploaden.

alle software wordt door JS uitgelezen en opgestuurd.

De resultaten van het MTH onderzoek zullen intergraal gepubliceerd worden
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 feb 2006, 01:19

Zoals ik ook naar JS heb ge-PM-t kan ik niet namens iedereen praten. Ik praat alleen over mijn eigen situatie en heb mijn inziens voldoende gerectificeerd. Hier wordt tevens van mij gevraagd zaken op het forum te zetten over kennis die ik zelf niet heb. Het onderste deel van het bericht heb ik al zo verwoordt.
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 feb 2006, 01:22

rectificatie goedgekeurd, we wachten de resultaten af, en zullen die hier ook plaatsen.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2006, 01:30

JS Tuning schreef:we wachten de resultaten af, en zullen die hier ook plaatsen
Graag
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

15 feb 2006, 08:55

Verder zet MTH veel vraagtekens bij de technische staat van de testbank die we hebben gebruikt.
Vanzelfsprekend. (MTH zal de eerste niet zijn om als eerste de meting in twijfel te trekken als er te weinig vermogen uitkomt, ik heb zelf nog een gratis dynosessie in Engeland aan iets vergelijkbaars "verdient"). Vandaar dat ik zeg tegen Berthil, Marco, etc., ga nog eens langs bij een andere rollenbank (met apparatuur die de vermeende nadelen niet hebben) voor een second opinion. Het blijft een welles-nietes verhaal, maar hoe meer gegevens hoe beter, denk ik.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2006, 11:19

Probleem is hier niet wat het vermogen nu werkelijk eigenlijk is maar het kleine verschil tov standaard.Pas de schaalverdeling van de grafiek aan en we hebben allemaal 200+Pk's. :roll:

Als je de gegevens van de standaard auto's bekijkt lijkt het eerder optimistisch dan pesimistisch, hadden we natuurlijk wel het voordeel van het koude en vochtige weer.(bij 4 graden C is de lucht het compactst en daar zaten we dichtbij).

Ik ben wel altijd voorstander dat de leverancier (JS/MTH) een eerlijke kans moeten krijgen om het uit te zoeken en op te lossen.

btw: Meestal worden bij atmosferische motoren de meeste pk winst gehaald doort de toerenbegrenzer wat verder weg te zetten en de inspuithoeveelheden daarop aan te passen.

Bertil: als je geen aanpassing voor je poelie hebt gehad dan krijgt hij dus teveel lucht en gaat erg arm lopen.Buiten de mogelijke schade van verbrande kleppen is dit eenvoudig te meten? Of regelt je ECU dit bij dmv de lambasonde?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2006, 11:44

hansie schreef:Berthil: als je geen aanpassing voor je poelie hebt gehad dan krijgt hij dus teveel lucht en gaat erg arm lopen.Buiten de mogelijke schade van verbrande kleppen is dit eenvoudig te meten? Of regelt je ECU dit bij dmv de lambasonde?
Hier maak ik me ook zorgen over... Daarom gaven we in een ander topic als antwoord op een vraag van MINIJCW al aan dat je nooit een spruitstuk zonder tuning moet toepassen. De motor gaat veel te arm lopen. De ECU kan best wat bijregelen maar de vraag is of de injectoren groot genoeg zijn om bijvoorbeeld 15% extra luchttoevoer te compenseren.

Zo is het achteraf maar goed dat het spruitstuk er niet was voordat je naar Misano bent geweest Berthil (let op de spelling mensen). 1100km blazen kan nooit goed zijn met de huidige setup...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 feb 2006, 11:45

hansie schreef:Bertil: als je geen aanpassing voor je poelie hebt gehad dan krijgt hij dus teveel lucht en gaat erg arm lopen.Buiten de mogelijke schade van verbrande kleppen is dit eenvoudig te meten? Of regelt je ECU dit bij dmv de lambasonde?
Ik denk via de ECU maar m.b.v. de tabellen in de ECU die vervangen zijn door MTH neem ik aan. Ik heb begrepen dat MTH het mengsel altijd wat rijker afstelt om op zeker te gaan, ik hoop dus niet dat mijn motor een te arm mengsel krijgt. Verder heb bougies die een graadje kouder zijn (6 i.p.v. 7) zodat de kans op verbrande kleppen en zuigers een stuk minder zou moeten zijn. Donderdag krijg ik de VT7 software dus dan zou er theoretisch gezien een merkbaar verschil op moeten gaan treden.
peter schreef:De ECU kan best wat bijregelen maar de vraag is of de injectoren groot genoeg zijn om bijvoorbeeld 15% extra luchttoevoer te compenseren.
Ik heb gelezen dat ik met mijn setup geen grotere injectoren nodig heb. Pas bij een nog kleinere pulley wordt dat noodzakelijk. Ik zit er wel over te denken om als dit achter de rug is de JCW filter kit te nemen waar de grotere injectoren bij zitten en mijn software via de 45 euro update mogelijkheid door MTH aan te laten passen.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 feb 2006, 12:10

Bij een tuning dient men rekening te houden met eventuele aanwezigheid van een openluchtfilter, RON gebruik en andere eventuele modificaties. Is dit bij iedereen gedaan? Dit moet ook gebeuren als achteraf een modificatie, zoals een openluchtfilter, gemonteerd wordt.
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 16 feb 2006, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

15 feb 2006, 19:47

Ik lees het hier alles vol interesse maar het lijkt niet gunstig ...
Ik voel me dus al een beetje verplicht om mijn MINI ook op de rollen te zetten.
Ik heb de zogenaamde Tunerfile die er nu op zit rechtstreeks van Volker ontvangen. Dit is daarna ook nog eens ge update daar er een nieuwe versie was.
Ben dus benieuwd naar het resultaat he.

Vraag me dus ook af of er nu met het plaatsen van de K&N Typhoon een update moet gebeuren. Normaal dacht ik van niet, maar toch even informeren.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 feb 2006, 20:04

Bevalt de tuning jou?
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 16 feb 2006, 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2006, 20:33

Morty schreef:Dit is daarna ook nog eens ge update daar er een nieuwe versie was.
Update...??? Heb ik nog nooit gekregen...

Ik rij ook pas sinds september '05 in m'n MINI,
kan ook daar aan liggen mss... :?

Kortom, elke dag komen er weer vragen bij...
Antwoorden helaas (nog) niet... :evil:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 feb 2006, 20:44

Morty rijdt idd al langer met z'n MINI Cooper...
Morty
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

15 feb 2006, 20:58

Voor de eerste maal getuned in April 2004 :)
In september van 2005 de tuner file erop.
Daarna de T7H tuner file erop in november 2005.

Ik heb wel moeten melden welk octaan gehalte ik gebruikte, daar ze die standaard in 95oct aanmaken blijkbaar.

Heb dus zowel de 95oct als de 98oct tunerfile nu.
Maar kan misschien wel te maken hebben daar ik Volker al een paar jaar ken, dat weet ik niet.

Ik zit dus met een model van maart 2002 (nieuwe revisie 2002).
Groot verschil in versnellingsbak (had ik maar de nieuwe)
MTH Nederland
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 feb 2006, 11:45

In het kader van het lopende onderzoek zullen er geen files en codes naar klanten worden verstuurd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”