Nu ik eigenlijk laatst had bedacht dat ik bijna klaar zou zijn, en het enkel nog monteren van zaken is, in plaats van ze aanschaffen ben ik toch al weer verder aan het denken.
Mijn interieur is binnenkort geheel naar wens en ook exterieur is binnenkort af. Daar heb ik me nu al meermaals over gebogen en daar ga ik gewoon echt niks meer aan doen. Ophanging is ook goed, en zie ik weinig verbeterpunten meer.
Wat ik dan overhou is het motorblok en aandrijvingsdeel.
Ik zoek dus nog wat meer mogelijkheden die ik aan kan grijpen om de Mini nog wat sneller te maken

Setup momenteel:
Standaard onderblok - standaard drijfstangen - standaard zuigers
Licht geflowde kop en licht vergrote inlaatopeningen - standaard kleppen
JCW 380 cc injectoren
JCW bougies
17% pulley op een JCW charger
BMC CDA airintakesysteem
Newman nokkenas
Milltek spruitstuk en catback (middendemper binnenkort verwijderen)
GRS Topmount intercooler
M7 thermostaat
Throttle body is ook al wat uitgedraaid
BSH motorsteun
TTV stalen vliegwiel uit een stuk
Helix koppelingsset
Mini Differentieel
Resultaat: 215 PK en 310 NM koppel
Would like : Wat PK's extra met behoud van koppel!
Mijn eigen ideetjes:
Dave F Hybrid Air Intake ipv de BMC CDA
550 cc ipv de 380 cc JCW injectoren
GRS Frontmount IC ipv de GRS Topmount
Big Valve Cylinderkop met gepoortmatchte in- en uitlaatspruitstukken
Quaife sperdifferentieel ipv de standaard Diff
Mis ik nog dingen of ga ik er per definitie niet aan ontkomen om versterkte zuigers en drijfstangen te moeten monteren..?