Tips voor mijn R53?

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
MiniS
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Tips voor mijn R53?

15 jan 2012, 13:59

Goeden dag Mini rijders,,

Ik nu al zo'n 4 maanden trotse r53 eigenaar vindt het wel tijd voor wat veranderingen daroom wou ik graag weten van jullie wat verstandig is om te doen en wat niet.

Wat informatie over de mini:

Bouwjaar:2005
Kilometerstand:92000
-Automaat
-Lederbekleding
-Navigatie
-Panoramadak
Noem maar op :P
Hier nog een paar fotos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als eerst wil ik een chiptuning laten doen door van beek van 170 pk naar 192 alleen had ik ergens gelezen dat de auto wat zuiniger liep hierna is dat waar of niet.

Ook wil ik bij van beek een cravenspeed colt air intake luchtfilter aanschaffen wat is jullie mening hier over ?
Later wil ik nog een andere uitlaat aanschaffen alleen weet ik nog niet welke ik wil een mooi sportief geluid maar niet dat ik 120 op de snelweg rij en de heletijd een brom geluid hoor :P

Alast bedankt
m.v.g Nuri
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 jan 2012, 20:25

Tuning stage 1 bij Beek gewoon doen. Via een groupday @beek scheelt het vaak ook nog een aantal euries.
Verbruik wordt ietsje lager, ik dacht die van mij -0,5 100/ltr

Cravenspeed cai weet ik niet. Heb zelf gewoon ITG inleg bij Beek genomen, is makkelijker ;)
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 jan 2012, 20:34

Tuning kan, maar wat denk je van verlagen? Wordt je Mini optisch ook gelijk een andere auto van.
GreyCooperS
Forum Junky

15 jan 2012, 22:02

Tunen
Pully
Nokkenas
Schroefset
Dikke 17"
Spacers
Aero pakket
Zwarte grill
Playmini uitlaat
Belt line
NewMINIclub kenteken houder
Facelift verlichting voor en achter...

...roep maar als je klaar bent met t lijstje :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MiniS
Nieuw Lid
Nieuw Lid

15 jan 2012, 22:52

@squeek weetje waar ik kan zien waneer er een groupday plaats vindt ??

@BRG Verlagen zat ik ook aan te denken alleen ik moet nu al heel rustig over drempels heen rijdt de mini lekkerder verlaagd of niet ?

@GreycooperS hahaha ehm ben nog 18 en heb een minimum loon :$ dat lijstje kan nog wel eff duren denk ik :P playmini goeie uitlaat ? en wat ik heb is tog al facelift verlichting ?

Bedankt heren ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

15 jan 2012, 22:58

Squeek schreef:Tuning stage 1 bij Beek gewoon doen. Via een groupday @beek scheelt het vaak ook nog een aantal euries.
Verbruik wordt ietsje lager, ik dacht die van mij -0,5 100/ltr

Cravenspeed cai weet ik niet. Heb zelf gewoon ITG inleg bij Beek genomen, is makkelijker ;)
Verbruik word lager :s als je gebruik maakt van extra vermogen en koppel gaat je verbruik aanzienlijk omhoog !
Is geen probleem want je krijgt er heel veel fun voor terug maar dat gelul dat die zuiniger word .... :roll:
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jan 2012, 20:04

Je kunt dit deel vh forum in de gaten houden.

Of Peter (GreyCooperS) eens checken. Hij zit dichter bij het vuur ;)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jan 2012, 23:35

Je hebt inderdaad al een facelift MINI van 10-2005 en dus facelift verlichting. Mooi hè!!!
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2012, 09:00

MiniS schreef: @BRG Verlagen zat ik ook aan te denken alleen ik moet nu al heel rustig over drempels heen rijdt de mini lekkerder verlaagd of niet ?
Rustig over drempels went vanzelf. Ik vind een MINI met verlaging optisch veel mooier en persoonlijk houd ik in de MINI wel van hard en stug. Ik vind dat lekkerder, maar dat zal iedereen voor zich moeten beoordelen. Je MINI lijkt door de verlaging iig wel gelijk heel anders.
Maar de aanpassingsmogelijkheden voor je MINI zijn natuurlijk eindeloos.
MiniS
Nieuw Lid
Nieuw Lid

17 jan 2012, 15:06

BRG schreef:
MiniS schreef: @BRG Verlagen zat ik ook aan te denken alleen ik moet nu al heel rustig over drempels heen rijdt de mini lekkerder verlaagd of niet ?
Rustig over drempels went vanzelf. Ik vind een MINI met verlaging optisch veel mooier en persoonlijk houd ik in de MINI wel van hard en stug. Ik vind dat lekkerder, maar dat zal iedereen voor zich moeten beoordelen. Je MINI lijkt door de verlaging iig wel gelijk heel anders.
Maar de aanpassingsmogelijkheden voor je MINI zijn natuurlijk eindeloos.
Oke bedankt voor de info een ander vraagje ik hoorde dat verlagings veren niet goed voor je veren was dat ze naa een tijdje gaan lekken en heb niet egt bepaalt het geld voor een schroefset nu :P
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2012, 15:39

Dat is onzin, of je moet alle drempels met 120 pakken? Dan gaat er wel meer stuk... Gewoon verlagen die handel, met een mooi setje verlagingsveren ziet hij er al stukken beter uit!
De schokdempers houden dat prima uit, en je zult zien, je hoeft dan echt nog niet voor iedere drempel stapvoets eroverheen te rijden...
Enkele woonwijk bergen van drempels uitgezonderd...

Maargoed, kijk eens rond in alle Show Your Ride topics, genoeg ideeen te vinden hier! Eigenlijk te veel... ;)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2012, 15:40

BTW, er komen zo nu en dan goede 2e hands schroefsetjes hier voorbij voor erg mooie prijzen, je kunt ook gewoon het forum in de gaten houden ;)
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2012, 16:22

Adrenalin Junkie schreef:Dat is onzin
Niet helemaal. Zeker bij verlagen met alleen veren van 35/40mm of meer, krijgen de dempers het een stuk zwaarder waardoor ook de levensduur korter wordt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 jan 2012, 16:26

Een dikkere achterste stabilisatiestang - Daar heb je pas echt lol van op rotondes en bcohtjes. Daar gaat je Mini echt van plakken
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2012, 16:56

frankie schreef:
Adrenalin Junkie schreef:Dat is onzin
Niet helemaal. Zeker bij verlagen met alleen veren van 35/40mm of meer, krijgen de dempers het een stuk zwaarder waardoor ook de levensduur korter wordt.
Tuurlijk, dat risico is er ook, maar om nou te zeggen dat het snel kapot gaat: nee.
Ik heb het nog geen 1 keer op dit forum gelezen.
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”