Motor stottert even

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
liervhb
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2014, 19:47

Motor stottert even

29 sep 2014, 20:12

Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik heb een r50 sinds twee weken, 1600cc, 90 pk van 10-2002. Hij ziet er prachtig uit, alleen heb ik na het starten, een vijftal minuten later, dat de motor inhoudt, dreigt stil te vallen.

Dit duurt ongeveer een minuut, maar valt niet stil. Tijdens het rijden heeft hij dan precies geen kracht. Korte tijd later is het voorbij. Wanneer ik dan gas geef, reageert hij wel. Tijdens het stationair draaien, komt regelmatig een korte onevenheid voor, de motor geeft dan om de zoveel tijd, een kort schokje weer.

Ik heb de bougiekabels gemeten, en deze geven een Ohm,weer tussen de 3,42 en de 5, lijkt mij ok ?

Zou het de bobine kunnen zijn ?

Juist nieuwe bougies (BOSCH) en groot onderhoud gehad.

Alcast dank voor de hulp.....
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: Motor stottert even

29 sep 2014, 22:01

Bobine wil nog wel eens gaan mieren ja, mocht je er goedkoop een zoeken, ik heb er nog een liggen voor 15 euro excl verzenden. Mocht je nog een reserve set kabels willen hebben, die heb ik nog liggen voor 10 euro.

Op een R53 zou het de bypassvalve kunnen zijn, maar die heb jij geen :mrgreen:
liervhb
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2014, 19:47

Re: Motor stottert even

30 sep 2014, 07:18

Beste Daveke, superbedankt voor de snelle reactie. Ik heb ondertussen een online afspraak bij de garage gemaakt, zal niet nalaten u te contacteren moest het nodig zijn. Ik laat de diagnose wel weten......

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”