IAT temperaturen post SC

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Yo-Han
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2008, 13:12

IAT temperaturen post SC

29 dec 2014, 11:34

Hallo luitjes,
Enig verklaring is nodig ben ik bang...
Ik ben al zeer geruime tijd bezig een M45 SC op een klassieke minimotor te knopen.
Na wat hobbels in privesferen heb ik de moed wéér gevat om met mijn projectje bezig te gaan.

Ik ben nu bezig met specs voor blok opbouwen en ben dus ook met bepalen van compressie ratios bezig ivm detonatie e.d.

Wat ik graag zou willen weten is wat voor temparaturen er na de SC gemeten worden in set-ups hier.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die logjes hebben van temperaturen voor de IC en na de IC bijvoorbeeld.

Ik heb zelf een Pre-coating M45 (std pulley) en RS4 intercooler (hangt vol in schone lucht).
Ik heb welliswaar een Megasquirt motormanagement systeem maar hier zit geen knocksensor 'vangnet', die optie ben ik nog aan het bekijken, maar uitgangspunt moet (natuurlijk) zijn dat deze in principe overbodig is.

Ik ben benieuw of er mensen zijn met data druk vs temperatuur zou erg interessant zijn.
Bij voorbaad dank!
Han
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

Re: IAT temperaturen post SC

29 dec 2014, 12:18

Denk niet dat er veel mensen zijn die de data post SC meten, aangezien dat niet de interessante waarde is, je wil de waarde post IC weten omdat die waarde iets zegt over welke temperatuur lucht je motor aangeboden krijgt en dus mogelijk gevoelig op is qua detonatie.
Yo-Han
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2008, 13:12

Re: IAT temperaturen post SC

29 dec 2014, 13:07

Hallo Daveke, bedankt voor je (snelle) reactie!
Mbt detonatie is idd de temperatuur na de IC het belangrijkste.
Maar om de efficientie van IC uit berekening te halen (omdat deze anders is bij de meeste Ssen flink anders is dan bij mij) was ik ook geinteresseerd in de temp van de lucht direct na de SC.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, top!

Han

Edit:
Ik ben blij met alle data, ook van IAT sensor na intercooler.
Misschien is er iemand die een idee heeft van efficientie van IC van de S?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”