Ik zou graag mijn wielen van de mini 1e gen. verder naar buiten hebben.
Gaat om een setje R99 met et48 7j en 205/45/17 banden.
Auto is 3cm verlaagd met Eibach veren.
Wat is deze betere keuzen?:
16mm wat op een ET32 uitkomt
13mm wat op een ET35 uitkomt
Voor en achter beide een maat of Achter een dikkere en voor een smallere
Wil geen aanlopende wielen.
Evt. pics bij je reactie toevoegen voor het gezicht zou ik top vinden.
Mvg
Spacer dikte R99
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Re: Spacer dikte R99
Ik heb OEM R112 met 12mm spacers. Maar ook OZ ultraleggera's (ET37) met 12mm spacers. Ik vind persoonlijk de OZ's lekkerder staan... Dus ik zou gaan met een OEM ET48 velg voor 16mm spacers.
- keyan
- Mod virus alert!
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- keyan
- Mod virus alert!
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Spacer dikte R99
Zit wel verschil tussen model Mini.
1e gen heeft minder ruimte in wielkasten dan Mini van Louis.
Wel rekening mee houden.
1e gen heeft minder ruimte in wielkasten dan Mini van Louis.
Wel rekening mee houden.
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zou niet de 16 mm pakken. Had op mijn R56 (2e gen) dezelfde wielen met 15mm spacer en dat liep in het begin heeeeel ietsje aan, dus dan zal/moet 16mm op 1e generatie geen succes worden.

- keyan
- Mod virus alert!
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
10 mm spacers niet doen!
Je hebt 10 mm met en zonder centreerring (of naaf, hoe je dat ook noemt). De spacers van 10 mm zonder zijn te dik voor op je naaf zodat je velg bijna niet meer op je naaf rust, maar alleen op je bouten. De spacers van 10 mm met zijn eigenlijk niet mogelijk technisch gezien. Ik heb ze eens gehad, maar had daarmee flinke problemen (uit het topic van m'n Dubman):
Je hebt 10 mm met en zonder centreerring (of naaf, hoe je dat ook noemt). De spacers van 10 mm zonder zijn te dik voor op je naaf zodat je velg bijna niet meer op je naaf rust, maar alleen op je bouten. De spacers van 10 mm met zijn eigenlijk niet mogelijk technisch gezien. Ik heb ze eens gehad, maar had daarmee flinke problemen (uit het topic van m'n Dubman):
En hier heb ik proberen uit te leggen wat het probleem is:Blont-007 schreef:Nou die zijn er weer onderuit, ze kon er niet mee rijden , trillingen in het stuur en net of er eenpocket rocket schreef: paste maar net met de 10mm spacers hoor maar nu kan ze veilig rond rijden.
slag in de wielen zat. Ze zijn nu nog bezig, hopelijk straks veilig weer thuis Rianne.
Dus gewoon lekker voor 12 of 13 mm gaan!Cannuccia schreef:Voor mij geen 10 mm spacers meer, met of zonder centreerring. Ik heb nog even de spacers erbij gepakt en ik denk dat ik weet wat het probleem was.
Ten eerste heb ik gezien dat de naaf ongeveer 14 mm diep is, dus heb je bij 10 mm nog ongeveer 4 mm naaf over. De centreerring moet natuurlijk dezelfde diameter hebben als je naaf, anders past je velg niet er overheen. Dat houdt in dat je de hoeken van de spacer moet afschuinen, anders kunnen het gat wat over de naaf gaat nooit dezelfde diameter hebben als centreerring van de spacer. Doorsnede tekening van de 10 mm en ter vergelijk een 20 mm spacer:
Als de afschuining aan de binnenkant van je velg kleiner is als de afschuining van de spacer, kan de velg nooit strak tegen de spacer aan getrokken worden. En dan kan je velg dus scheef gaan staan als je de wielbouten aandraait, zoals ik gister had. Blauw is de naaf, groen is de velg.
Ik had helaas even geen 3D programma tot m'n beschikking om wat duidelijkere tekeningen te maken, dus ik hoop dat jullie mijn 2D gekrabbel snappen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- keyan
- Mod virus alert!
- OwenV
- Leerling Mini lid
Bericht
Als je spacers geplaatst heb zou ik graag horen of je tevreden bent, ik ben namelijk aan het denken hetzelfde te doen met mijn 17" et48 velgen.
- keyan
- Mod virus alert!
Bericht
Yes. Ik laat het weten. Zijn wat dingen tussen gekomen. Als het goed is zitten ze er over 2 weken wel onder
- ajede
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors