Tunen cooper

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

Tunen cooper

25 apr 2007, 12:30

Ik ben van plan het een en ander te gaan aanpassen, heb er al veel naar gezocht op het forum maar kon niet echt de gewenste info vinden. Ik hoop dat de experts hier mij wat verder kunnen helpen.

- Ik wil een pipercross gaan aanschaffen, maar geeft deze t.ov. de normale filter een vermogensverlies in de zomer door het warme weer?? Zag dat hij bij Biesheuvel €121.75 kostte, weet iemand of dit de goedkoopste aanbieder is?
- Heeft het nut om 'm daarna te laten chippen bij Beek? Krijg je trouwens specifiek aangepaste software als je de €60 extra betaald voor een rollenbank uitdraai?

Ralph
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

25 apr 2007, 12:58

Biesheuvel is niet altijd de goedkoopste.. je kan het ook aan Beek vragen die verkoopt die dingen ook geloof ik :roll: Als je een Cooper gaat chippen kan je beter gelijk een spruitstuk erbij nemen voor iets meer vermogenswinst..
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Boortmeerbeek
Berichten: 1475
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:30

25 apr 2007, 13:27

ik zou meer koppel willen in lagere toeren, want nu moet ik "traag" optrekken tot een 4000-tal toeren tot je hem echt voelt wegschieten.

bezoekje aan beek hiervoor?
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

25 apr 2007, 13:44

Ik weet niet hoe het is bij een Cooper, maar bij een S is relatief de goedkoopste winst te behalen door Poulie, chip en lichtfilter.

iDD
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

Re: Tunen cooper

25 apr 2007, 16:30

Ralph-cooper schreef:- Ik wil een pipercross gaan aanschaffen, maar geeft deze t.ov. de normale filter een vermogensverlies in de zomer door het warme weer?? Zag dat hij bij Biesheuvel €121.75 kostte, weet iemand of dit de goedkoopste aanbieder is?
vermogensverlies door het warme weer... in theorie wel mogelijk maar niet merkbaar in de praktijk. Het levert eveneens geen opmerkelijke vermogenstoename. Had laatst toen het weer nog normaal was mn std filter er weer opgezet, hij reed naar mijn gevoel even vlot.
Ralph-cooper schreef: - Heeft het nut om 'm daarna te laten chippen bij Beek? Krijg je trouwens specifiek aangepaste software als je de €60 extra betaald voor een rollenbank uitdraai?
met chippen van een cooper boek je ook niet echt een gigantische vermogenswinst, mi niet het geld waard. Tenzij wat MTH beloofd ook waar is, dan boek je wel dikke vermogenswinst en zou het t geld waard zijn. Enige wat serieuze vermogenswinst oplevert en betaalbaar is, is een ander spruitstuk.. En software op maat pas als alle hardware erop zit. Dan maakt je luchtfilter wel significant verschil qua merkbaarheid van de vermogenstoename (denk ik).
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 apr 2007, 16:38

beeksoftware heeft pas echt zin met een ander spruitstuk, en laat ik die nou net te koop hebben :mrgreen:
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

25 apr 2007, 17:15

Alleen werkt dat spruitstuk niet.. neem maar een 4-2-1 van supersprint ofzo.. kijk maar naar maaij die had 128pk en 178nm :wink:
Gebruikersavatar
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: antwerpen
Berichten: 1460
Lid geworden op: 09 nov 2005, 18:16

Re: Tunen cooper

25 apr 2007, 17:49

FunkyRAT schreef: vermogensverlies door het warme weer... in theorie wel mogelijk maar niet merkbaar in de praktijk. Het levert eveneens geen opmerkelijke vermogenstoename. Had laatst toen het weer nog normaal was mn std filter er weer opgezet, hij reed naar mijn gevoel even vlot.
ben ik het absoluut niet mee eens.
ik heb in de zomer serieus voelbaar vermogenverlies. mogelijk afhankelijk van de manier waarop ie geplaatst is.
ik heb een BMC rechtstreeks op de inlaat. geef waanzinnig geluid, serieus extra trekkracht in de winter, maar in de zomer zo lui als een kat die in de zon ligt...
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 apr 2007, 18:01

Hans schreef:Alleen werkt dat spruitstuk niet.. neem maar een 4-2-1 van supersprint ofzo.. kijk maar naar maaij die had 128pk en 178nm :wink:
werkt niet? owow hans niet praten als je iets niet weet...
ik had voor beek en het spruitstuk flink wat nm's en pk's minder als mét spruit en beek software.
inderdaad, de supersprint is optimaler maar vele malen duurder :s
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

25 apr 2007, 18:24

Als je wil kun je bij mij wel een keer komen proefrijden. Ik heb SS spruit met cat en beek software 8)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

25 apr 2007, 18:26

Dit is van fastbunny:
Nou dat viel ons dus tegen, zoals je kan zien in de grafiek liggen de lijnen van de Works en de lijn MTH spruitstuk precies over elkaar heen Terwijl Beek toch echt voor en na een test gedaan heeft, en Paul zei dat die precies 200PK had voor ze er mee aan de gang hadden, dat was die zonder de spruit ook
duzz... :wink: weet wel waar ik over praat, sid!
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

25 apr 2007, 18:47

Had ook zelf al de indruk dat het chippen van een cooper niet zoveel zin heeft als er verder weinig is veranderd aan het uitlaattraject. Wellicht is de winst dan maar 5-10pk en dat zijn dan wel erg dure pk'tjes.
Over het luchtfilter lees ik dus tegengestelde berichten de één merkt wel verschil in de zomer, de ander niet. Wellicht kunnen meer mensen hier hun ervaring neerzetten...
Wat moet zo'n supersprint spruitstuk+cat kosten nieuw?
@Menno dat lijkt me erg gaaf, meteen een miniMini-meet :D
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

25 apr 2007, 18:49

Bij mijn cooper S merk ik het heel erg als het warm weer is. Dan duurt het echt even tot er power uit komt.

iDD
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

25 apr 2007, 19:37

@ hans:
dat gaat om een s met works pakket, en ik heb het over een one/cooper met daarop als basis een cooper file en ik kan zeggen dat het spruitstuk wel degelijk verschil maakte :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

25 apr 2007, 19:42

oke sid :wink: maarre..het ging hier over luchtfilters.. dus ralph succes met de pipercross.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”