vraagje over het tuning van een mini one

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.

knight rider is er niets bij

storing
5
83%
tunning
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6
ALFRED
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:23

vraagje over het tuning van een mini one

22 mar 2006, 23:39

hallo allemaal ik ben sinds kort ook eindelijk naar lang zoeken eigenaar van een mini one ik heb hem al behoorlijk aangepast naar me smaak.
maar goed ik heb hem onlang (vorige maand)door zip tuning laten aanpassen(me computer)ik zou als het goed is nu 130 pk moeten hebben.hij moest eerst opnieuw ingereden worden zei de goede man.
nou het duurde wel lang maar hij trekt nu veel beter.
maar nu had ik maandag iets raars aan me mini. me lampje van de bandenspanning ging branden ik zette me mini aan de kant en ik zet het contact uit en daarna weer aan.toen ging hij raar doen zoals met richting aan wijzer(groenlampje op de klok branden niet maar de aanwijzers wel,met deur ging niet meer opslot via de sleutel eerst naar beneden maar daarna schoot het knopje weer omhoog me ramen ging spontaan half naar beneden de auto starte niet meer en naar ff weer wel.nu heb ik thuis me min pol van de accu los gehaald en deze een halve dag eraf gelaten.nu is hij weer normaal (nog wel) de dealer weet niet wat dit kan zijn.nu is mijn vraag heeft iemand dit ook al eens meegemaakt??m.v.g alfred
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

23 mar 2006, 07:16

Uit laten lezen door je dealer lijkt mij de oplossing om te achterhalen hoe & wat...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

23 mar 2006, 08:19

Inderdaad even naar de dealer om je MINI uit te laten lezen. Dan weet je wat er mee is.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
ALFRED
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:23

ben naar de bmw dealer geweest

28 mar 2006, 23:44

Nou ik ben giseter naar de bmw dealer geweest ze hebben me mini uitgelezen maar er was niets loost.
hij had het wel over de k-bus wat dat dan ook mag zijn hij had 85 storing gezien.
de monteur had alles gewist en daarna alles weer opgestart en er kwam geen fout melding binnen hij zij dat ik gewoon kon rijden en als het nog eens gebeurden dan moest ik terug komen ik ben benieuwd.groetjes alfred
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3183
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

29 mar 2006, 00:14

K-bus....Ja dat heb je met openbaar vervoer. Ze hebben trouwens ook K-treinen, etc...

Maar nu effe serieus: De K-bus is een protocol van de boordcomputer waarop carosserie-accesoires zijn aangesloten, zoals verwarming, airco, etc.
Je hebt bijvoorbeeld ook nog P-bus, I-bus en M-bus, allemaal werken ze onder de algemene term CAN-bus. En dat is dan weer een standaard-protocol die iemand bedacht heeft om auto-electronica te sturen.
ALFRED
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006, 23:23

29 mar 2006, 00:29

oke maar komt dat vaker voor dat deze voor storingen zorgt of was de computer gewoon even niet wat hij moest doen.
de monteur had ook nog evene van achter in de kofferbak een paar ding doorgemeten hij zei dat hij nu goed is dus ja computer ik zal er nooit iests van begrijpen.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”