frankie schreef: Handiger is om de verzekering zelf van te voren aan te vragen voor €46,- via bijvoorbeeld dit bedrijf. Je krijgt hem dan netjes opgestuurd per post en kunt hem zelf invullen. Platen maken bij een nummerplaatwinkel bij het Verkehrsambt kost ongeveer €20,-.
Het importeren van een Mini uit Duitsland
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nogmaals:
- Kinkonk
- Nieuw Lid
Bericht
Mensen, ik lees wat zaken die het een beetje onduidelijk maken.
Wij hebben vorige week onze Cooper S gehaald, verschil met vraagprijs in NL 4-5000 Euro....
Maar even over het tijdelijk kenteken en de bijbehorende verzekering met een geldigheid van 5 dagen:
-Onze verzekering + platen koste bij de kenteken-platenzaak naast het Burgeramt 85+12 = 97 Euro.
-Het kenteken koste 10,60 Euro bij het Burgeramt.
Dus voor 110 Euro konden wij Duitsland uitrijden. De auto komt uit Mulheim naast Oberhausen,
Volgende dag vroeg naar de RDW, even auto en papieren controleren en BPM betalen. Dat was afgelopen donderdag, vandaag (dinsdag) is het kenteken per post aangekomen. Direct platen laten maken (wel die met de extra opplakletters, staat veel mooier) en de auto staat nu met NL-platen voor de deur. Verzekering via Polis Direct, kost 471 Euro per jaar voor WA+Volledig Casco verzekerd. (2e auto, voor ons 0 jaren schade vrij) Eerst even via Independer de goedkoopste opvragen en dat weer invullen bij Polis Direct, krijg je nog eens 10% korting (tippie van ons).
Daaaaggg
Wij hebben vorige week onze Cooper S gehaald, verschil met vraagprijs in NL 4-5000 Euro....
Maar even over het tijdelijk kenteken en de bijbehorende verzekering met een geldigheid van 5 dagen:
-Onze verzekering + platen koste bij de kenteken-platenzaak naast het Burgeramt 85+12 = 97 Euro.
-Het kenteken koste 10,60 Euro bij het Burgeramt.
Dus voor 110 Euro konden wij Duitsland uitrijden. De auto komt uit Mulheim naast Oberhausen,
Volgende dag vroeg naar de RDW, even auto en papieren controleren en BPM betalen. Dat was afgelopen donderdag, vandaag (dinsdag) is het kenteken per post aangekomen. Direct platen laten maken (wel die met de extra opplakletters, staat veel mooier) en de auto staat nu met NL-platen voor de deur. Verzekering via Polis Direct, kost 471 Euro per jaar voor WA+Volledig Casco verzekerd. (2e auto, voor ons 0 jaren schade vrij) Eerst even via Independer de goedkoopste opvragen en dat weer invullen bij Polis Direct, krijg je nog eens 10% korting (tippie van ons).
Daaaaggg
Per 02 januari de trotse eigenaar van een Cooper S!!
- Kody
- Leerling Mini lid
Bericht
@ kinkonk: Hoe lang heb je moeten wachten voordat je bij de RDW terecht kon voor de keuring.
Een algemene vraag is hoe extra's als works pakket, navi en aero pakket worden afgerekend. Works pakket scheelt namelijk in pk's en dat moet volgens mij op je kentekenpapieren worden vermeld. Aan de andere kant wanneer een dealer het erop bouwt staat het waarschijnlijk ook niet op de papieren omdat het achteraf wordt ingebouwd. Navi is een fabrieksoptie en wordt waarschijnlijk mee gerekend, maar een aeropakket kan ook achteraf worden opgebouwd en hoeft dan weer niet belast te worden, lijkt mij.
Kortom lastig allemaal...
groeten
Een algemene vraag is hoe extra's als works pakket, navi en aero pakket worden afgerekend. Works pakket scheelt namelijk in pk's en dat moet volgens mij op je kentekenpapieren worden vermeld. Aan de andere kant wanneer een dealer het erop bouwt staat het waarschijnlijk ook niet op de papieren omdat het achteraf wordt ingebouwd. Navi is een fabrieksoptie en wordt waarschijnlijk mee gerekend, maar een aeropakket kan ook achteraf worden opgebouwd en hoeft dan weer niet belast te worden, lijkt mij.
Kortom lastig allemaal...
groeten
brrrrrr
- Kinkonk
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi,
Eigenlijk hebben we helemaal niet gewacht.
Het is wel zo dat op dit moment de keuringsstations in Nieuwegein en Waddinxveen een maximum hebben van 25 keuringen zonder afspraak per/dag, op volgorde van wie eerst komt wie eerst keurt. Het is wel zo dat je voor de Douane op die stations wel een afspraak moet maken............dus eigenlijk kun je daar alleen terecht op afspraak.
Ik ben naar Zwolle gegaan, we waren daar om 07:45uur, er waren toen pas 3 wachtenden voor ons. We stonden uiteindelijk om 10:00uur weer buiten: gekeurd, BPM betaald en kenteken aangevraagd.
Hoop je zo voldoende antwoord te hebben gegeven!
Groeten Kees (Kinkonk)
Eigenlijk hebben we helemaal niet gewacht.
Het is wel zo dat op dit moment de keuringsstations in Nieuwegein en Waddinxveen een maximum hebben van 25 keuringen zonder afspraak per/dag, op volgorde van wie eerst komt wie eerst keurt. Het is wel zo dat je voor de Douane op die stations wel een afspraak moet maken............dus eigenlijk kun je daar alleen terecht op afspraak.
Ik ben naar Zwolle gegaan, we waren daar om 07:45uur, er waren toen pas 3 wachtenden voor ons. We stonden uiteindelijk om 10:00uur weer buiten: gekeurd, BPM betaald en kenteken aangevraagd.
Hoop je zo voldoende antwoord te hebben gegeven!
Groeten Kees (Kinkonk)
Per 02 januari de trotse eigenaar van een Cooper S!!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kees,
ongeveer 1,5 jaar geleden was het nog niet nodig een afspraak te maken bij het keurings/douane kantoor in Waddinxveen. Ik ben daar 's-ochtends gewoon naar toe gereden en het was met een uurtje gepiept.
@Kody, het principe is gewoon als het erop zit, moet je er BPM over betalen. Tenzij je kunt bewijzen dat je het zelf in NL hebt aangeschaft. Het gebeurt dat de douane beamte mee naar de auto loopt om te checken (in mijn geval was dat niet zo trouwens).
ongeveer 1,5 jaar geleden was het nog niet nodig een afspraak te maken bij het keurings/douane kantoor in Waddinxveen. Ik ben daar 's-ochtends gewoon naar toe gereden en het was met een uurtje gepiept.
@Kody, het principe is gewoon als het erop zit, moet je er BPM over betalen. Tenzij je kunt bewijzen dat je het zelf in NL hebt aangeschaft. Het gebeurt dat de douane beamte mee naar de auto loopt om te checken (in mijn geval was dat niet zo trouwens).
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Das misschien ook nog wel een goeie tip, vul het BPM formulier van te voren in, zodat de verwerking voor de douane beambte makkelijker is, scheelt voor het goeie humeur van de beambte
In principe wel, of je doet of je neus bloedt, vult het BPM formulier in, laat wat opties weg en houd je van de domme. Sowieso zijn sommige opties nogal oppervlakkig omschreven. Zoals bijvoorbeeld hifi, sja, Boost is standaard voor een S Chili, ik heb de h/k maar hifi is hifi dus niet opgegeven en ook geen BPM over hoeven betalen. Leer, nog zo een, stof/leer Octagon is geloof ik standaard, leer Gravity niet. Maar voor de beambte is leer leer. Dus geef je lekker Octagon op. Het ergste dat kan gebeuren is dat je wel BPM erover moet betalen.Kody schreef: @ Frankie. Eigenlijk moet je dus zorgen dat de auto zo 'kaal' mogelijk wordt gekeurd. Dan zou de te betalen BPM dus het laagst zijn.
Das misschien ook nog wel een goeie tip, vul het BPM formulier van te voren in, zodat de verwerking voor de douane beambte makkelijker is, scheelt voor het goeie humeur van de beambte

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Verzekering via Polis Direct, kost 471 Euro per jaar voor WA+Volledig Casco verzekerd. (2e auto, voor ons 0 jaren schade vrij) Eerst even via Independer de goedkoopste opvragen en dat weer invullen bij Polis Direct, krijg je nog eens 10% korting (tippie van ons).
Daaaaggg[/quote]
Lekker is dat altijd dat als je moeite voor iemand doet en jouw offerte gebruikt om 10% goedkoper te zijn bij Polis Direct
Maar ja of ze nou echt zo goedkoop en service gericht zijn mag je gerust denken van me hoor, ik betaal liever niet teveel!!!!!!!!
Hoop eigenlijk altijd stiekem dat dit soort mensen schade krijgen en dan ondervinden hoe zo'n verzekeraar werkt.
gr.
floris
Daaaaggg[/quote]
Lekker is dat altijd dat als je moeite voor iemand doet en jouw offerte gebruikt om 10% goedkoper te zijn bij Polis Direct

Maar ja of ze nou echt zo goedkoop en service gericht zijn mag je gerust denken van me hoor, ik betaal liever niet teveel!!!!!!!!
Hoop eigenlijk altijd stiekem dat dit soort mensen schade krijgen en dan ondervinden hoe zo'n verzekeraar werkt.
gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
florisvandam schreef:Verzekering via Polis Direct, kost 471 Euro per jaar voor WA+Volledig Casco verzekerd. (2e auto, voor ons 0 jaren schade vrij) Eerst even via Independer de goedkoopste opvragen en dat weer invullen bij Polis Direct, krijg je nog eens 10% korting (tippie van ons).
Daaaaggg
Betaal jij uberhaupt dan?Lekker is dat altijd dat als je moeite voor iemand doet en jouw offerte gebruikt om 10% goedkoper te zijn bij Polis Direct![]()
gr.
floris

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
moet er jammer genoeg nog wel voor betalen, maar is een schijntje van wat jullie echt moeite betalen, speciale tussenpersoontarieven zijn zeeeeer interessant kan ik jullie vermelden
gr.
floris

gr.
floris
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Dat mag ook wel aangezien jullie die maatschappijen aardig wat werk uit handen nemen!florisvandam schreef:moet er jammer genoeg nog wel voor betalen, maar is een schijntje van wat jullie echt moeite betalen, speciale tussenpersoontarieven zijn zeeeeer interessant kan ik jullie vermelden![]()
gr.
floris

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
gr.
floris
en natuurlijk een aardig duit centen voor ze verdienMaVaEe schreef:Dat mag ook wel aangezien jullie die maatschappijen aardig wat werk uit handen nemen!florisvandam schreef:moet er jammer genoeg nog wel voor betalen, maar is een schijntje van wat jullie echt moeite betalen, speciale tussenpersoontarieven zijn zeeeeer interessant kan ik jullie vermelden![]()
gr.
floris

gr.
floris
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
FF een oud topic nieuw leven inblazen mbt importeren.
Ik wil vantevoren bekijken wat ik aan BPM moet gaan betalen als ik een Mini in Duitsland koop:
1) Waar kan ik de (netto) catalogusprijs van een bepaald model/type vinden van toenmalig bouwjaar? Importeur mailen ?
2) als ik een Cooper S importeer zitten daar standaard al vele extra opties op die de catalogusprijs zijn meegenomen, ik neem aan dat die niet alweer extra bij de BPM aangifte vermeld moeten worden want dan betaal je dubbel?
3) welke waarde hanteer ik voor de extra's ? prijzen die destijds golden bij de importeur voor de extra's ?
Met name vraag 2 vind ik erg belangrijk !!
Ik wil vantevoren bekijken wat ik aan BPM moet gaan betalen als ik een Mini in Duitsland koop:
1) Waar kan ik de (netto) catalogusprijs van een bepaald model/type vinden van toenmalig bouwjaar? Importeur mailen ?
2) als ik een Cooper S importeer zitten daar standaard al vele extra opties op die de catalogusprijs zijn meegenomen, ik neem aan dat die niet alweer extra bij de BPM aangifte vermeld moeten worden want dan betaal je dubbel?
3) welke waarde hanteer ik voor de extra's ? prijzen die destijds golden bij de importeur voor de extra's ?
- Coen
- Be Mini
Bericht
www.vwe.nl staat meer informatie op over het berekenen van de nettoprijs. Zie ook hier al is dit de oude berekening: https://diensten.vwe.nl/publiek/BPMCalcImport.aspxChe schreef:FF een oud topic nieuw leven inblazen mbt importeren.
Inderdaad maar het ligt er een beetje aan welke opties het zijn. In Duitsland kan een Chili pakket bijvoorbeeld anders zijn dan een Chili pakket in Nederland.Che schreef: 2) als ik een Cooper S importeer zitten daar standaard al vele extra opties op die de catalogusprijs zijn meegenomen, ik neem aan dat die niet alweer extra bij de BPM aangifte vermeld moeten worden want dan betaal je dubbel?
Inderdaad, de oude prijzen. Bij de RDW hebben ze die lijsten nog wel liggen.Che schreef: 3) welke waarde hanteer ik voor de extra's ? prijzen die destijds golden bij de importeur voor de extra's ?
Lotus Elise S1 + Lotus Elise S2 111S + 2013 F20 BMW 1 serie
Onze sponsors