Dealer ervaringen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

17 mei 2010, 00:04

kan geen garage aanbevelen maar wel een aantal antwoorden :lol:

Of het thermostaathuis nog OK is (issue gehad met koelvloeistof na eerste rit, maar nu (200 KM later) niet meer, wil het ff zeker weten en weet dat het me €300,- kan gaan kosten).
Zullen ze ergens het systeem moetenafpersen.Ik heb momenteel een zelfde soort probleem weer maar na het systeem is afgeperst bleek het niks te zijn, echter heb ik volgens mij wel wat sporen bij een slangklemmetje gezien het hoeft dus niet groot te zijn. btw Thermostaathuis vervangen kost volgens mij 175,00

- Fix aan de passagierdeur (electronische vergrendeling sluit die deur wel automatisch, maar opent enkel handmatig). Is voor mij geen groot issue en als het te duur is laat ik het ook gewoon zo.
Is het slot. Nieuw slot erin en het is verholpen. Kost uit mn hoofd rond de 50,00 euro maar moet je het er wel zelf inzetten. Is overigens niet heel lastig :wink:

Hoop dat je hier wat aan hebt

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 mei 2010, 10:14

@BigD: Thanks voor de tips, ik zal eens ff gaan zoeken hoe het precies zit met dat slot vervangen (om dat ergens te laten doen zal waarschijlijk duurder zijn dan het slot zelf). Maar de status van het thermostaathuis staat op 1, het is nl. best irritant voor iedere rit te checken of koelvloeistof reservoir nog steeds gelijk is aan de laatste rit.
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 mei 2010, 12:28

De shortlist is geworden:
1) Jan de Jong - Hilversum (vlakbij mijn werk)
2) Ekris - Utrecht (vlakbij mijn huis)
Iemand ervaringen met een vd twee? (ben er nog niet achter hoe ik de topic titel aanpas naar "Dealer: Jan de Jong - H'sum OF Ekris - Utrecht")

NB: Voor alle tuning zaken wordt het Beek / Spenki, maar da's voor later.
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 mei 2010, 14:54

Jan de Jong heeft zojuist al punten gescoord, ik ging even een prijsopgave vragen om eea te laten checken/fixen...krijg ik voor nop een setje veiligheidsdriehoekhouders mee (die waren afgebroken)! Dat zijn de kleine fijne dingen!
iDarkDesign
Transformer

20 mei 2010, 15:33

Behalve de service bij JdJ heb ik maar weinig goeds over ze te zeggen. Ze zijn altijd aardig, maar weten 3/4 van de tijd niet waar ze het over hebben.

iDD
MaVaEe
Koeien-teller

20 mei 2010, 15:33

iDarkDesign schreef:Behalve de service bij JdJ heb ik maar weinig goeds over ze te zeggen. Ze zijn altijd aardig, maar weten 3/4 van de tijd niet waar ze het over hebben.

iDD
x2 (voor mij in Amersfoort dan)
Afbeelding
JT_NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 mei 2010, 15:37

@iDD & MaVaEe: Thanks, ik wacht nu alleen nog even op de reply van Klaas (Beek)...als die dezelfde of lagere prijsopgave geeft ga ik gewoon daar naartoe. Maar ik heb er wel een beetje haast bij, wil graag zsam het vertrouwen terug dat mijn Mini 20.000 KM probleemloos mee kan.

[UPDATE]: Het is voor deze fixes toch Jan de Jong geworden, mede dankzij de eerlijkheid in Klaas (Beek) zijn mail dat ik net zo goed daar terecht kon....voor het tunen (later dit jaar) wordt het toch ff een ritje naar Den Haag.
Er mag een slotje op dit topic.
coendek
Stoepsleutelaar

10 dec 2010, 11:14

Even wat stof happen maar moest dit verhaal wel even kwijt.

Mijn PW clubman heb ik verkocht aan een jonge meid die waarschijnlijk de ballen verstand heeft van auto's.
Na wat km's gemaakt te hebben met "mijn" oude clubman hoorde ze links voor (of rechts) iets rammelen. Leek als dat zij is ging ze direct naar de Merk Dealer in Den Haag.
BMW DEN HAAG CENTRUM aan de 2e Schuytstraat.

Na een dag of wat kon ze de auto komen halen of laten staan voor reparatie want ze hadden het gevonden. Het complete stuurhuis moest vervangen worden!!!! althans.. dit vond de dealer.

Geschrokken contacte ze mij met het verhaal omdat ik wat meer mini kennis heb dan zij. Direct ben ik in de telefoon geklommen en met meerdere dealer gebeld om info in te winnen. Bij geen enkele dealer die ik gehad heb is dit euvel voor gekomen dus ik heb haar geadviseerd dat ze de auto op moest halen en weg moest brengen voor een second opinion ergens anders.

Nu is ze naar een garage "om de hoek" gegaan en kan ze de auto vandaag weer ophalen.. reparatie kosten.. +- 40euro aan stabistangetjes..

Ik ben er mee eens dat er fouten gemaakt kunnen worden. Maar zij gaat niet voor niets naar een merk dealer omdat ze daar het meeste verstand ervan zouden moeten hebben. OF ze hebben een fout gemaakt OF ze denken, we vervangen gewoon alles want we weten het niet OF ze proberen op een andere manier geld te scoren..

En als het verschil nou een paar honderd euro zou zijn.. met een merk dealer en een uni garage.. prima.. maar het scheeld gewoon bijna 1900euro!!! Vind het een duur foutje!

Nu hebben ze bij de dealer in Den Haag ook nog 185euro gerekend voor diagnose stellen die zelfs nog VERKEERD was!!!

Wilde het verhaal in ieder geval even kwijt!! En zeg hiermee helemaal niet dat alle dealers zo zijn want heb zelf goede ervaringen met een aantal dealers.. maar dit vond ik echt belachelijk!!

dus voor mij staat BMW DEN HAAG CENTRUM aan de 2e Schuytstraat op mijn ZWARTE lijst!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2010, 14:13

Zo, dat is inderdaad wel een prijzig "foutje"... Als ik haar was zou ik wel even met de nieuwe factuur teruggaan en om opheldering vragen. Een foutje kan maar als het om zulke bedragen/ingrepen gaat moeten ze wel heel zeker van hun zaak zijn... desnoods voorleggen aan de importeur met beide nota's erbij. Dit kan en mag natuurlijk niet.

Moet ik zeggen dat ze het - naar mijn ervaring- bij Ekris Arnhem stukken beter aan pakken. Daar wordt echt tot op de bodem uitgezocht waar het probleem precies zit, en pas als ze het echt helemaal zeker weten wordt dit ook zo geconstateerd en aangepakt. Heb het nu 2x daar mee gemaakt, eerst de accupluskabel en nu de motor van het ruitenwissermechanisme. Ze zeggen ook gewoon dat ze niks gaan vervangen voordat ze echt 100% zeker van hun zaak zijn. Heb ik in het verleden bij de VW dealer (Hegeman groep) wel anders meegemaakt.. :s

Dat is mijns inziens ook de juiste gang van zaken. Het is zelfs zo dat ze daar bij een beurtje niks gerekend hebben voor het bijvullen van ruitenwisservloeistof. Deze zat namelijk door mijn eigen toedoen zoals bijna altijd al ram vol. Is de eerste dealer/garage waar ik NIET een paar euro moet neerleggen hiervoor. Vond ik wel eerlijk en netjes van ze ook al gaat het maar om een te verwaarlozen bedrag op een grote factuur! Dus tot op heden Ekris Arnhem: TOP
the_menace
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

Gezocht: vakkundige BMW/Mini dealer voor onderhoud

31 dec 2010, 10:36

In maart 2009 heb ik een Mini Cooper Clubman diesel bij BMW/Mini DenHaag opgehaald en eigenlijk ook (vanwege de bereikbaarheid) daar in onderhoud gehad. Doordat het een leaseauto is via mijn werkgever, zie ik de rekeningen nooit... maar het gevoel van "service" is in het laatste half jaar echt tot een triest dieptepunt gedaald.

Nu ben ik op zoek naar een andere BMW/Mini dealer in de buurt van Noordwijk (ZH), DenHaag, Amsterdam of Vianen. Een uitgestrekte regio, maar dat zijn plaatsen waar ik gedurende de werkweek toch zal zijn. Iets op de route van huis naar werk zou dan prima uitkomen.

Misschien een idee om een apart topic te openen met "ervaring met BMW/Mini dealers"?

=== Hieronder "wat" achtergrond informatie waar ik geen klant meer bij BMW/Mini DenHaag ben===
Bij de verkoop begon het eigenlijk al een beetje verkeerd. Ik heb de optionele sportstoelen besteld die met lendesteun uitgerust zouden zijn. Helaas bleek bij het in ontvangst nemen van de sleutels en voor het eerst in de nieuwe auto zitten, dat de lendesteun geen onderdeel is van de sportstoel. Dit was toch expliciet gevraagd... goed dan maar zonder.

Vanaf het eerste moment waren er al veel kraakjes, piepjes en rammels in het interieur te horen. Denk hierbij aan:
- ventilatieroosters waar de schoepen in aanlopen => duurde toch bijna een half jaar voordat dit gevonden was
- losse/trillende bedrading in het dashboard => met wat tape redelijk snel opgelost; wel een heel dashboard gedemonteerd
- rammelend klepje van het extra dashboardkastje => niet te verhelpen want "dit is Mini eigen"; een vervangende auto die bij elke controle-/onderhoudsbeurt werd meegegeven heeft er geen last van... maar dat is niet te verklaren
- deurpanelen die gedeeltelijk uit hun ophanging loskomen => andere panelen en ophangmechanisme
- gasveertjes van de achterportiertjes => deurtjes gaan nu weer soepel open en dicht
- bekleding van achterbank/zijpanelen rammelen/kraken => eerst geprobeerd vast te zetten en daarna geheel vervangen
en zo zijn er nog een hele waslijst aan punten op te noemen

Na een aanrijding in februari 2010 is de gehele linkerzijde, de voortrein en het motorcompartiment weer in zijn normale vorm teruggebracht en zijn vele onderdelen vervangen. De lijst van rammels, kraakjes en piepjes is er toen niet bepaald korter op geworden. Een aantal zijn verdwenen, maar een paar nieuwe kwamen erbij. Daarbij was het wel heel bijzonder dat het tot november heeft geduurd voordat de dealer erkende dat benzinepomp, waterpomp en radiator de drie grote veroorzakers waren van de rammels en slechtere performance van deze auto. Dit nadat ik al aan de leasemaatschappij had gevraagd of dat zij deze auto niet terug konden nemen en ik van de problemen met de auto (en dealer) af zou zijn.

In november kon eigenlijk een afspraak gemaakt worden om met een "carte blange" vanuit de leasemaatschappij de dealer echt aan het werk te krijgen. Met het resultaat van de erkenning door de dealer dat er het nodige mis was dat toch opgelost kon worden en niet afgedaan kon worden als "dit is Mini eigen".

Net voor mijn vakantie in december kon ik de Mini naar de dealer brengen om de onderdelen te laten vervangen, zodat ik met een "nieuwe" Mini Cooper Clubman diesel op vakantie kon gaan. Op maandag kreeg ik aan de servicebalie echter te horen dat er geen afspraak en dus ook geen vervangende auto te vinden was. Na veel herrie te hebben geschopt, werd ergens een auto vandaag geplukt zodat ik toch op pad kon en de Mini hersteld zou worden. Het werd al direct een dag langer in de "planning" van de werkplaats. Geen probleem, want mijn vakantie met de Mini zou donderdag pas beginnen.

Dinsdag hoorde ik dat het toch woensdagmiddag zou worden. Er waren nog wat dingen gevonden die gelijk meegenomen konden worden. Prima kom ik woensdag de vervangende auto inleveren en de Mini ophalen... Woensdagmiddag 17.30 uur was de Mini nog niet klaar; deurpanelen waren er nog af, glas was er nog uit en zo nog meer. Geen auto dus om even mee op vakantie te gaan en dus de vervangende auto voorzien van een kinderstoeltje om zoals de dealer voorstelde daarmee op vakantie te gaan.

Donderdagochtend ging de telefoon en vertelde de dealer dat de Mini om 10.00 uur klaar zou staan. Helaas was dit later dan het tijdstip van mijn vertrek zoals ik dat de dag ervoor al had doorgegeven. Ik gaf aan dat ik na mijn vakantie de Mini op zou komen halen, omdat het uitladen, in de file naar DenHaag en terug naar huis, inladen ... te veel vertraging zou geven.
De hoorn werd erop gegooid en na een paar minuten had ik een verontwaardigde leasemaatschappij aan de lijn; de dealer meldt uw auto af en u gaat hem niet ophalen?!? Het hele verhaal maar even verteld, waarbij in een strijd tussen dealer en leasemaatschappij uiteindelijk ik toch de auto moest gaan omruilen.

Hoe klantonvriendelijk kun je als dealer zijn als je zelf het voorstel doet om met een vervangende auto op vakantie te gaan en vervolgens deze afspraak zelf na een paar uur al de kop in te drukken. Mensen die dit bij mijn bedrijf of de klant waar ik werk flikken, staan dezelfde dag nog op straat...

Ik ben die trieste lui van BMW DenHaag echt zat en heb dit verhaal dan ook maar op papier naar de vestigingsmanager gestuurd. Hopelijk is die nog zo netjes en beleefd om met een reactie te komen, maar ik heb zo mijn twijfels. Nu dus maar op zoek naar een andere BMW/Mini dealer die wel vakkundig genoeg is om die Mini gewoon goed op te weg te zetten
===============================================================================
Ciao,
Dennis "the menace"
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

31 dec 2010, 10:46

Woon zelf in Nootdorp maar onze beide MINI`s zijn in onderhoud bij Van Poelgeest in Amstelveen en tot nu toe altijd goede service! Wij kunnen ze echt aanbevelen, aardige gasten en erg behulpzaam. Zelf heb ik ook nare ervaringen gehad met 2 andere dealers in mijn omgeving.
JorisD
Be Mini
Be Mini

31 dec 2010, 10:48

Tsja, BMW staat inderdaad niet bekend om z'n goede service. Met BMW Kalfsbeek in Wateringen heb ik als enige ervaring met het bestellen van wat onderdelen, maar dat ging dan ook goed en op vertrouwen.
Wellicht is dit een BMW-dealer in de buurt om eens langs te gaan?
Succes!
Afbeelding
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Gezocht: vakkundige BMW/Mini dealer voor onderhoud

31 dec 2010, 11:19

De meeste BMW dealers hebben niks met MINI, Hans Severs in Alfen a/d Rijn
is denk ik een uitzondering daar zitten een aantal MINI enthousiastelingen
ga daar maar een een keer kijken, ze organiseren ook elk jaar een
fantastische tourtocht. dus BMW garage SEVERS
the_menace
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

31 dec 2010, 11:44

Amstelveen zat ik ook aan te denken, omdat ik daar vaak langsrij. Die ga ik sowieso een keer proberen.

Alphen is niet echt op de standaardroute, maar is zeker in de buurt en als er enthousiaste Mini monteurs bij zijn... dan is het zeker de moeite waard.

===
Doordat ik de leasemaatschappij zo nauw bij dit verhaal heb betrokken, ben ik benieuwd of die ook al wat "rode" vlekken op BMW DenHaag hebben gezet.

Met mijn vorige Mini Cooper ook regelmatig bij BMW Amsterdam geweest. Ik werkte toen vlak bij Amsterdam Amstel station... dus echt om de hoek. Ging toen voor standaardzaken ook prima. Verder geen ervaring als er "gezocht" moet worden.
Ciao,
Dennis "the menace"
Fluitmans
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

En weer schrikken bij de dealer..

12 nov 2012, 21:24

Na ruim 2 jaar de laatste Inspectie I werd het toch wel weer tijd voor nieuwe olie. Hoewel de km's nog lang niet waren afgelegd.. Dus De dealer (Ekris Veenendaal) gebeld voor nader advies.
Volgens de adviseur tijd voor een Inspectie II, geschatte kosten rond de 550 euro's. En niet al te groot prijsverschil met bijvoorbeeld Beek.
De kosten vond ik op zich al niet weinig maar ja voor je R53 JCW moet je iets over hebben. Voordeel van onderhoud bij de dealer was voor mij de mobiliteitsgarantie die dan doorloopt. Aldus een afspraak gemaakt en vanmorgen auto weggebracht.

Afgesproken met de adviseur dat ik om 16.30 hem weer zou ophalen en aangegeven dat ze bij bijzonderheden contact op moesten nemen.
Ik om 16.45 naar Ekris, helaas auto nog niet klaar, dus maar een bakkie doen en wat lezen. Uiteindelijk om 18 uur de auto pas gereed en een factuur van ruim 1000 euro!! Daar werd ik dus niet echt vrolijk van... gelijk aangegeven dat het wachten nogal lang duurde en ik had afgesproken dat ze zouden bellen bij bijzonderheden..
Na de factuur bekeken te hebben blijken de kosten te zitten in het vervangen van de carterpanpakking, bijna 285 euro ex. aan arbeid?

De inspectie zelf viel me wat kosten betreft nog wel mee, wel lijkt me 17 euro per bougie wat prijzig.

Kortom ik was even niet zo blij, gelukkig reed mijn Mini wel weer beter. Het hikje wat er in zat was gelukkig verdwenen.

Wat ik me nu afvraag is of ik de volgende onderhoudsbeurt nog wel bij de dealer laat doen. Gelukkig kunnen we weer een tijdje vooruit, een jaar of 2 schat ik zo.
Dus in die tussentijd maar eens rondkijken naar een alternatief in de buurt van Ede/Veenendaal.

En toch ben ik wel blij met de Mini!!

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”