Hiya guys,
iemand een idee hoe je de remmen kan ontluchten?
Ik heb een AP racing remmen set en deze wil ik monteren en ontluchten.. alleen GEEN idee hoe dat werkt...
Share your knowledge!!!
Thanks!
Coen
Remmen ontluchten
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Voorbereiding:
Remvloeistofdop, gaatje erin met een fietsbandnippel erdoor. Alles luchtdicht verlijmen.
- Neem een potje met daaraan een (doorzichtig) slangetje dat op nippel past.
- Bevestig deze op nippel remklauw.
- Giet dan remvloeistof in resevoir (rustig met beleid)
- Geprepareerde dop erop en met fietspomp rustig pompen. POMP RESERVOIR NIET LEEG!
- Weer beetje remvloeistof bij gieten.
- Als er geen luchtbelletjes in slangetje zitten is die goed.
- Doe de andere klauwen.
- Volgorde: begin bij remmen die verst van resevoir afzit.
Zit resevoir linksvoor: RA-LA-RV-LV
Edit:
Ik zie net dat in de uitleg wat vergeten ben.
Remvloeistofdop, gaatje erin met een fietsbandnippel erdoor. Alles luchtdicht verlijmen.
- Neem een potje met daaraan een (doorzichtig) slangetje dat op nippel past.
- Bevestig deze op nippel remklauw.
- Giet dan remvloeistof in resevoir (rustig met beleid)
- Geprepareerde dop erop en met fietspomp rustig pompen. POMP RESERVOIR NIET LEEG!
- Weer beetje remvloeistof bij gieten.
- Als er geen luchtbelletjes in slangetje zitten is die goed.
- Doe de andere klauwen.
- Volgorde: begin bij remmen die verst van resevoir afzit.
Zit resevoir linksvoor: RA-LA-RV-LV
Edit:
Ik zie net dat in de uitleg wat vergeten ben.
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 13 aug 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Neem dot 4.0 of 5.1 géén 5.0
Is makkelijker om ff met z'n tweeen te doen!
Test daarna of pedaal lekker hard aanvoelt. Paar keer hard intrappen.
Zorg dat resevor niet leeg raakt! Anders krijg je lucht in systeem en dat is moeilijk eruit te krijgen, dan moet je het echt onder druk gaan doen. Daarom met z'n tweeen doen. De een giet bij, de ander kijkt naar slangetje en open/sluit nippel.
Zou ik voor zekerheid wel doen, is nooit verkeerd om vloeistof te vervangen.coendek schreef:achter ook doen als je alleen voor vervangt?!
Thanks voor het duidelijke DIY
Goed zelf te doen?!
Neem dot 4.0 of 5.1 géén 5.0
Is makkelijker om ff met z'n tweeen te doen!
Test daarna of pedaal lekker hard aanvoelt. Paar keer hard intrappen.
Zorg dat resevor niet leeg raakt! Anders krijg je lucht in systeem en dat is moeilijk eruit te krijgen, dan moet je het echt onder druk gaan doen. Daarom met z'n tweeen doen. De een giet bij, de ander kijkt naar slangetje en open/sluit nippel.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Weet ik, maar is hetzelfde.
Ontluchten doe je d.m.v. vloeistof erin te doen. En achter hoef je waarschijnlijk maar heel kort te doen. Laat maar ff een paar tellen lopen.
Ontluchten doe je d.m.v. vloeistof erin te doen. En achter hoef je waarschijnlijk maar heel kort te doen. Laat maar ff een paar tellen lopen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Gewoon doorspoelen/ontluchten, niet met je rempedaal gaan pompen zoals op sommige fora wordt vermeld aangezien de MINI een moderne auto is met allerlei rem-/veiligheidssystemen zoals ABS.
- Squeek
- Mod virus alert!
Bericht
Waarom geen 5.0???
Mini Poeper schreef:Zou ik voor zekerheid wel doen, is nooit verkeerd om vloeistof te vervangen.coendek schreef:achter ook doen als je alleen voor vervangt?!
Thanks voor het duidelijke DIY
Goed zelf te doen?!
Neem dot 4.0 of 5.1 géén 5.0
Is makkelijker om ff met z'n tweeen te doen!
Test daarna of pedaal lekker hard aanvoelt. Paar keer hard intrappen.
Zorg dat resevor niet leeg raakt! Anders krijg je lucht in systeem en dat is moeilijk eruit te krijgen, dan moet je het echt onder druk gaan doen. Daarom met z'n tweeen doen. De een giet bij, de ander kijkt naar slangetje en open/sluit nippel.
Waarom geen 5.0???
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
dot4.0 en dot5.1 zijn glycol-base, hierdoor hydroscopisch.
dot5.0 is sileconen-base, mengt niet met bovenstaande dot varianten
bovendien kan dot5.0 de leidingen en slangen aantasten
dot5.0 is sileconen-base, mengt niet met bovenstaande dot varianten
bovendien kan dot5.0 de leidingen en slangen aantasten
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Ik heb zo'n setje maarmee je m.b.v. een slang naar het ventiel van je band 2 bar op een met vloeistof gevulde fles zet waarvan de dop op het reservoir past.
Ideaal, fles vullen, druk er op en één voor één de remklauwen ontluchten te beginnen bij linksachter want die is het verste weg.
Enigste waar je op moet letten is dat je flesje leeg is als je klaar bent en je reservoir ongeveer op niveau is maar niet te vol.
Als je toch bezig bent is het ook verstandig de koppeling door te spoelen, gaat op dezelfde manier als de remmen en komt ook uit hetzelfde reservoir. Ik neem aan dat dat tenminste nog steeds zo is bij de 2nd gen.
Ideaal, fles vullen, druk er op en één voor één de remklauwen ontluchten te beginnen bij linksachter want die is het verste weg.
Enigste waar je op moet letten is dat je flesje leeg is als je klaar bent en je reservoir ongeveer op niveau is maar niet te vol.
Als je toch bezig bent is het ook verstandig de koppeling door te spoelen, gaat op dezelfde manier als de remmen en komt ook uit hetzelfde reservoir. Ik neem aan dat dat tenminste nog steeds zo is bij de 2nd gen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Zit ook zo'n nippel op. In het linksvooronder zit de cilinder.
Kan zijn dat je de bodemafdekking er even af moet halen om er goed bij te kunnen maar als je weet waar je moet zijn hoeft het niet eens. De Bentley manual zegt wel dat je de koppelingscilinder in moet drukken tijdens ontluchten. BMW heeft er een mooie tool voor maar het mij ook gelukt door hem met de hand in te drukken en er wat tussen te drukken..
Kan zijn dat je de bodemafdekking er even af moet halen om er goed bij te kunnen maar als je weet waar je moet zijn hoeft het niet eens. De Bentley manual zegt wel dat je de koppelingscilinder in moet drukken tijdens ontluchten. BMW heeft er een mooie tool voor maar het mij ook gelukt door hem met de hand in te drukken en er wat tussen te drukken..
Onze sponsors