Nou ben ik niet zo'n super poetser maar ik vind wel dat de Mini een goed uiterlijk verdient.
En tegen deze tijd van het jaar wil het nog wel eens zijn dat binnen een paar kilometer de voorruit plus de hele neus van de Mini vol zit met kadavers.
Met wassen gaan de meeste er wel af maar lang niet allemaal.
Poetsen is een optie maar dan ben ik bang dat er na twee jaar geen lak meer op de auto zit en het poetsen neemt aardig wat tijd in beslag.
Met zo'n soort "schuurspons" waar je de voorruit mee doet lijkt me een beetje link voor je lak . . . net zoals een spons met een nylon kous.
Bestaan er oplossingen om die "kadavers" van de voorkant van de Mini te krijgen ??
André
Vliegen op de voorkant
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
inderdaad, werkt perfect 
ook helpt het al heeel veel als je een speciale muggen / vliegen spons gebruikt... en de lak lekker in de wax heb staan, dan hechten de vlieg restanten niet zo op de lak

ook helpt het al heeel veel als je een speciale muggen / vliegen spons gebruikt... en de lak lekker in de wax heb staan, dan hechten de vlieg restanten niet zo op de lak

- Tijntjuh
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hehehe, wanneer begin jij je eigen poetsbedrijf man?!
mini cabrio schreef:inderdaad, werkt perfect

- reddevilduc
- 4 op een rij!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
hahaha
als ik er genoeg voor betaald krijg....
hehe
@ Andre, bij een 'betere' automaterialen zaak... op de site van meguairs staan ook alle dealers aangeschreven
Tijntjuh schreef:mini cabrio schreef:inderdaad, werkt perfect

als ik er genoeg voor betaald krijg....

@ Andre, bij een 'betere' automaterialen zaak... op de site van meguairs staan ook alle dealers aangeschreven

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik zorg altijd dat de lak goed in de wax staat. Dan hechten insekten inderdaad minder goed aan de lak.
Na elke wasbeurt gebruik ik Final Inspection van Meguiars.
Dat is een sprayfles met snelwax die de lak een hoge glans geeft.
Hiermee verwijder je ook heel makkelijk muggen/vliegen van de lak, het chroom, enz
Na elke wasbeurt gebruik ik Final Inspection van Meguiars.
Dat is een sprayfles met snelwax die de lak een hoge glans geeft.
Hiermee verwijder je ook heel makkelijk muggen/vliegen van de lak, het chroom, enz
Laatst gewijzigd door Sepp op 16 mei 2011, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er is ook nog een huis-tuin-en-keuken-oplossing: gewoon los weken!
Handdoek in een sopje (BioTex o.i.d.) dopen en de natte handdoek met sop op voorruit, motorkap en/of bumper leggen.
Even wachten (5 - 10 minuutjes) en klaar
De insectenlijkjes zijn dan helemaal los geweekt en je spuit ze er dan zo af met tuinslang of hogedrukspuit.
Handdoek in een sopje (BioTex o.i.d.) dopen en de natte handdoek met sop op voorruit, motorkap en/of bumper leggen.
Even wachten (5 - 10 minuutjes) en klaar

De insectenlijkjes zijn dan helemaal los geweekt en je spuit ze er dan zo af met tuinslang of hogedrukspuit.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
x2Tijntjuh schreef:http://www.lekocarhifi.nl/
Bij hen heb ik toen ook een workshop gekregen, echt toppie leverancier!!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon zorgen dat de lak goed in de was staat.
Ik haal ze er dan heel gemakkelijk af met van die microvezeldoekjes.
Die koop je voor een paar cent bij de Action o.i.d.,en nog in mooie kleuren ook
Ik haal ze er dan heel gemakkelijk af met van die microvezeldoekjes.
Die koop je voor een paar cent bij de Action o.i.d.,en nog in mooie kleuren ook

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
. . . . maar het is een simpele oplossing.
Zal eens bij de Action binnengaan en kijken wat ze hebben . . . zit hier toch vlak in de buurt.
Goed poetsen en in de was zetten is zeker ook een optie . . . . misschien doe ik het te weinig en dan met name de voorkant van de auto waar je toch het meeste last heb van de vliegen.
André
Werkt prima op een glad oppervlak zoals de motorkap maar tussen de grille lukt dat niet en op bepaalde delen hangt de handoek vrij van delen van de auto en laten daar die verrekte vliegen nu ook zitten !MiniBeardie XL schreef:Er is ook nog een huis-tuin-en-keuken-oplossing: gewoon los weken!
Even wachten (5 - 10 minuutjes) en klaar![]()

Zal eens bij de Action binnengaan en kijken wat ze hebben . . . zit hier toch vlak in de buurt.
Goed poetsen en in de was zetten is zeker ook een optie . . . . misschien doe ik het te weinig en dan met name de voorkant van de auto waar je toch het meeste last heb van de vliegen.
André
- reddevilduc
- 4 op een rij!
Bericht
Okee dan . . . ik heb zo'n spuitbusje van Mcuire (of zo ) gekocht.
Eerst de auto gewassen waar wel een deel van de vliegen mee af gingen toen dat spul er op gespoten op de plekken waar de vliegen zaten. Die vliegen gingen er net zo goed/slecht af als met flink boenen met water. Echter nu zat een was achtige substantie die onwijs plakte op mijn motorkap en front die ik er niet af kreeg
Weer warmwater en een spons er overheen om alles er af te krijgen. Wel weer wat vliegen er extra af door de 2e wasbeurt.
Nierna maarpoetsmiddel gepakt en alsnog het restant vliegen er af gepoetst.
Moet zeggen dat het speciale middeltje nog slechter werkt dan gewoon warm water.
Al met al heb ik de voorkant van de auto 2 keer gewassen en één keer gepoetst.
Wat ik al helass verwachte is dat bij mij die middeltjes nooit werken . . . beetje jammer maar helaas.
Wie nog zo'n spuitfles "Bugremover " wil hebbben mag hem zo op komen halen.
Ik was de voorkant voortaan wel weer gewoon twee keer.
André
Eerst de auto gewassen waar wel een deel van de vliegen mee af gingen toen dat spul er op gespoten op de plekken waar de vliegen zaten. Die vliegen gingen er net zo goed/slecht af als met flink boenen met water. Echter nu zat een was achtige substantie die onwijs plakte op mijn motorkap en front die ik er niet af kreeg

Weer warmwater en een spons er overheen om alles er af te krijgen. Wel weer wat vliegen er extra af door de 2e wasbeurt.
Nierna maarpoetsmiddel gepakt en alsnog het restant vliegen er af gepoetst.
Moet zeggen dat het speciale middeltje nog slechter werkt dan gewoon warm water.
Al met al heb ik de voorkant van de auto 2 keer gewassen en één keer gepoetst.
Wat ik al helass verwachte is dat bij mij die middeltjes nooit werken . . . beetje jammer maar helaas.
Wie nog zo'n spuitfles "Bugremover " wil hebbben mag hem zo op komen halen.
Ik was de voorkant voortaan wel weer gewoon twee keer.
André
Onze sponsors