Scheur in voorruit

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

13 feb 2012, 17:10

Naar aanleiding van dit topic zit ik even in m'n verzekeringsvoorwaarden te neuzen:
Alleen als u een ruitschade door een andere glashersteller laat repareren dan met wie Allsecur samenwerkt, stijgt u niet op de BM-ladder. Uw korting blijft dan het volgende verzekeringsjaar gelijk.
Volgens mij werken ze met Autotaalglas en Carglass samen. Iig een idee om dat bij je eigen verzekeraar ook ff te checken...
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

13 feb 2012, 19:05

MartijnGizmo schreef:Naar aanleiding van dit topic zit ik even in m'n verzekeringsvoorwaarden te neuzen:
Alleen als u een ruitschade door een andere glashersteller laat repareren dan met wie Allsecur samenwerkt, stijgt u niet op de BM-ladder. Uw korting blijft dan het volgende verzekeringsjaar gelijk.
Volgens mij werken ze met Autotaalglas en Carglass samen. Iig een idee om dat bij je eigen verzekeraar ook ff te checken...
Als je allrisk bent verzekerd dan kun je gewoon de ruit door de MINI dealer laten vervangen. De verzekeringen dirigeren je het liefst zo snel mogelijk naar bedrijven als Carglass en Autotaalglas omdat ze daar afspraken mee hebben. Maar als je het toch liever door je dealer laat vervangen dan vergoeden ze het ook. Ze lokken je inderdaad bij de dealer vandaan door je slechts de helft van je eigen risico te laten betalen als je naar Carglass enz gaat. Maar toen ik dat eens bij mijn dealer meldde heb ik van de dealer ook de helft van mijn eigen risico teruggekregen. Ik heb ook geen goede ervaringen met voornamelijk Carglass (1x ruit laten vervangen), Glasgarage (3x ruit laten vervangen). Wel goede ervaringen bij de dealer (3x ruit laten vervangen).
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

13 feb 2012, 19:19

Ja, maar dit gaat niet om een beetje eigen risico, hier kost het je in feite dus gewoon een schadevrij jaar!
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

13 feb 2012, 19:31

Wow, nu je het zegt! Kelerig :-/
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Skyjack
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:33

13 feb 2012, 19:35

Ik ben rond gaan vragen bij de andere schadebedrijven en heb er een gevonden. Deze bestellen de ruit bij de dealer n.a.v. het chassisnummer en FBTO vergoed de vervanging. Op deze manier heb ik in ieder geval een originele mini ruit erin in de goede kleurstelling. Ik denk dat ik hier maar voor ga.

Heb gelukkig geen eigen risico dus de hele vervanging wordt vergoed. Da's geluk bij een ongeluk denk ik dan maar.
Skyjack
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 nov 2010, 21:33

13 feb 2012, 19:40

Bij mij is gemeld dat ik de schade volledig vergoed mag laten repareren bij FBTO aangesloten schadebedrijven. Als ik voor een ander bedrijf ga vergoed men het gewoon niet. Da's dus een hele hoop meer dan een dubbel eigen risico. Kreeg een prijs opgave van tussen de 480 en 780 euro afhankelijk van hoeveel sierstijlen nieuw aangeschaft moesten worden en of ik sensoren had e.d..

Bij FBTO moet je extra betalen voor het zelf mogen kiezen van je schadebedrijf. Dit schadebedrijf wat ik nu heb gevonden is aangesloten bij FBTO. Zij zetten in ieder geval een originele ruit erin en geeven vervolgens 4 jaar garantie op het werk. Lijkt me wel ok verder. In ieder geval een betere optie dan helemaal zelf betalen.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”