Online onderdelen bestellen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Online onderdelen bestellen

28 nov 2012, 18:26

Omdat ik de lokale dealer de omzet niet gun, en geen zin heb om daar voor ieder onderdeel 2-3 keer heen te moeten, bestel ik veel meuk online. Met Ebay en http://online-teile.com/mini/ kom ik een heel eind, vooral omdat ik toch zelf de weg wel weet op RealOEM etc. Die Online-Teile is gewoon een Duitse dealer (Autohaus Leinetal GmbH), en hoewel je daar makkelijk kan bestellen en met Paypal kan betalen, viel me een tijdje terug op dat ze iets duurder zijn dan de lokale dealer. Daarnaast is bestellen in Duitsland qua BTW minder handig voor mij.

Waar kun je in Nederland makkelijk online op artikelnummer dingen bestellen (en prijzen inzien)? :)
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

28 nov 2012, 18:41

Dat is er volgens mij niet voor originele onderdelen.
Als je trouwens genoeg bij je dealer besteld kun je ook eens om 10% korting vragen, dat doen de meest wel als ze je een beetje kennen.

Ik bestel trouwens via email bij de dealer. Werkt goed en scheelt een rit.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

28 nov 2012, 19:30

Zowel een reparatie als een bestelling verliepen erg stroef bij de dealer hier in Groningen, waarbij ik nogal op m'n strepen moest gaan staan om iets gedaan te krijgen. Nou kan ik prima boos worden, maar ik vermijd het liever toch... ;)
Gebruikersavatar
A i r
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 feb 2012, 20:09

28 nov 2012, 19:34

Martinistad is idd een rukdealer.

Vriesendijk in Assen misschien een optie? Alhoewel ze volgens mij van dezelfde eigenaar zijn.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

28 nov 2012, 19:40

MartijnGizmo schreef:Zowel een reparatie als een bestelling verliepen erg stroef bij de dealer hier in Groningen, waarbij ik nogal op m'n strepen moest gaan staan om iets gedaan te krijgen. Nou kan ik prima boos worden, maar ik vermijd het liever toch... ;)
De eerste werkte niet mee en wist niet hoe je korting schrijft, de tweede twijfelde, en de derde wordt ik perfect geholpen inc goede korting. Bestel dus alles nu bij Hans Severs.
Auto1
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Naarden
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 apr 2013, 18:00

02 mei 2013, 09:28

Zijn er hier ook mensen die wel eens hun zomerbanden online hebben besteld? M'n autootje is wel aan nieuwe toe en normaal ging ik dan naar de dealer toe om nieuwe te halen maar ik vind dat een beetje duur worden.. Nu zat ik online rond te kijken en die prijzen zijn wel lager, maar als ik ze eenmaal heb, wat dan? Ik denk niet dat ik bij de dealer kan komen aanzetten met de vraag of ze mijn nieuwe banden er even onder kunnen zetten zonder dat ze daar enig profijt bij hebben..
Trots eigenaar van Mini 1000
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

02 mei 2013, 09:54

De dealer is niet de enigste die banden om je velgen kan doen. ga gewoon naar een reguliere bandenhandel toe dat scheelt al vaak een bom duiten ten opzichte van de dealer. En ga een beetje shoppen gewon de telefoon pakken en de bandenzaken bij je in de buurt bellen. Daar verdien je al een hoop geld mee

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”