Ruiten behandeld met RainX (met fotos + video)

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

11 mei 2007, 11:18

coendek schreef:damn... had gezworen om NOOIT meer bij halfords te komen voor mijn auto!!!

nu toch ff langs gaan ;)
Ik kom er ook niet graag, maar ze verkopen 't toevallig. Overigens zal 't vast op veel meer plekken te koop zijn (automaterialenzaken).
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 674
Lid geworden op: 09 mei 2007, 21:02

11 mei 2007, 12:12

Yup dat klopt, de shell verkoopt het ook.

Heb het ook gekocht voor m'n pa z'n auto. 1x gebruikt en nu staat het op de plank onder een dikke laag stof.
Mijn ervaring en ook die van m'n pa is dat wanneer de zon op je ramen schijnt, er een mooie vet achtige laag te zien is (ook wanneer je in het donker rijdt). Verder werkt het idd super ....
Ik heb graag de ramen goed schoon (als of er geen ramen inzitten zeg maar), daarom gebruik ik dit spul niet meer.

Gr Kim
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

11 mei 2007, 14:16

Kim Cooper schreef:Ik heb graag de ramen goed schoon (als of er geen ramen inzitten zeg maar), daarom gebruik ik dit spul niet meer.Gr Kim
Probeer dan eens de Glass Cleaner van Meguiar's, echt top!
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Almere
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 nov 2006, 23:39

11 mei 2007, 14:54

Kim Cooper schreef:
Heb het ook gekocht voor m'n pa z'n auto. 1x gebruikt en nu staat het op de plank onder een dikke laag stof.
Mijn ervaring en ook die van m'n pa is dat wanneer de zon op je ramen schijnt, er een mooie vet achtige laag te zien is (ook wanneer je in het donker rijdt). Verder werkt het idd super ....
Ik heb graag de ramen goed schoon (als of er geen ramen inzitten zeg maar), daarom gebruik ik dit spul niet meer.

Gr Kim

je moet het spul opsmeren alsof het wax is. Op een schoon raam met draaiende bewegingen opbrengen. Vervolgens ff laten drogen (wordt een beetje wittig) en daarna uitpoetsen. Als je dit goed hebt gedaan zie je er niets meer van.

Ik vind het nog steeds top spul, maar goed ieder z'n ervaringen natuurlijk... :wink:
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Gebruikersavatar
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Bleiswijk
Berichten: 497
Lid geworden op: 21 dec 2005, 21:07

11 mei 2007, 16:18

Vandaag gereden met alleen de glass cleaner van Meguiars wat nog een laagje op m'n ruiten had achtergelaten. Perfect spul zeg. Geen waas, kleine druppels... Heb heel dat Rain x niet nodig ;)
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini
Locatie: Groningen
Berichten: 674
Lid geworden op: 09 mei 2007, 21:02

11 mei 2007, 22:00

@nexus Bedankt voor de tip ik zal er op letten in de auto meterialen winkel. Zodra ik mijn auto heb dan zal ik eens langs zo'n winkel gaan 8) :mrgreen:

@Knuckles Heb het zo gedaan zoals het op het flesje wordt aangegeven. Misschien dat ik het nog eens moet proberen en kijken hoe het dan wordt. :wink:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

11 mei 2007, 23:50

Sow, die kan goed blazen :lol:
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5249
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

05 jun 2007, 21:22

Gebruik het ook al wat jaartjes voor het vizier van mijn helm. Prima spul !

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”