Hallo allemaal,
ik heb vandaag een polijstmachine van Carpoint gekocht met polisher van 3m en nu wil ik natuurlijk de auto er super strak mee polijsten maar ik heb een vraag of er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden of wat ik absoluut niet moet doen.
Ik hoop dat jullie er meer ervaring mee hebben en dat ik goede tips en tricks krijg.
gr,
Daiel
Auto polijsten????
- Misterman
- Be Mini
Bericht
Uhm.... niet zelf polijsten is mijn tip. En mocht je het wel willen doen, eerst even oefenen om te kijken wat je machine doet, wat het resultaat is en of je het zelf wel een beetje kan. Polijsten blijft natuurlijk het werken met 1 van de kostbaarste accesoires van je auto... namelijk je lak.
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Of koop een excentrische machine. Hiermee haal je toch een stuk mooier resultaat dan kleien en waxen, omdat je toch een minuscuul laagje van je blanke lak haalt en daarmee de "doffe" lak verwijderd.
Maar een goeie excentrische machine kost minimaal 200 euro en dan zou je nog pads en polijstpasta moeten kopen. Dat is wel gelijk een hele investering.
Maar een goeie excentrische machine kost minimaal 200 euro en dan zou je nog pads en polijstpasta moeten kopen. Dat is wel gelijk een hele investering.
- koen_dr
- Leerling Mini lid
Bericht
K'ben nogal extreem begaan met cardetailing (volgens vriendin nogal maniakaal
), maar ik kan je sowieso ook enkel aanraden om met een excentrische machine te beginnen. Je behaalt fantastische resultaten, met een kleine risicofactor ...
Enkele aanraders, want Meguiars is niet slecht, maar er zijn vééééél betere producten op de markt voor de liefhebbers!!
- Zaino = mijn nummer 1 (gebruik ik nu)
- Blackfire (ideaal als je geen zee van tijd wil spenderen = idem werkwijze meguiars maar 100x beter en duurzamer)
Groetjes, k'heb al belachelijk veel getest, dus vragen mag je steeds sturen...
P.s. kijk ook eens op www. detailingworld .co .uk of www. autopia .org voor meer info = beste sites online voor detailing

Enkele aanraders, want Meguiars is niet slecht, maar er zijn vééééél betere producten op de markt voor de liefhebbers!!
- Zaino = mijn nummer 1 (gebruik ik nu)
- Blackfire (ideaal als je geen zee van tijd wil spenderen = idem werkwijze meguiars maar 100x beter en duurzamer)
Groetjes, k'heb al belachelijk veel getest, dus vragen mag je steeds sturen...
P.s. kijk ook eens op www. detailingworld .co .uk of www. autopia .org voor meer info = beste sites online voor detailing
The "Sjoe": 2008 MINI Clubman D
Pepper White - Chocolate Brown leder interieur
Zwart: dak - spiegels - achterzijde - spatborden en zijlijsten ook meegespoten
Ikke: Volvo 2007 C70 D5
Pepper White - Chocolate Brown leder interieur
Zwart: dak - spiegels - achterzijde - spatborden en zijlijsten ook meegespoten
Ikke: Volvo 2007 C70 D5
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors