Heb een beetje gezocht op het forum maar kon niet iets vinden van een FAQ met aankoopadvies, aandachtspunten bij een mini, verschillen tussen modeljaren e.d.
Dus mijn vraag....euh ja zie hierboven dus ;-)
Frank
Aankoop tips en advies?
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
kijk altijd even onder de rubbers bij de deuren. Daar kan roest op treden. Wanneer je een proefrit ga dan kijken of er een kraakje in het stuur kolom zit en of in het dashboard. Sommige modellen van 2002 hebben hier last van. Op www.autoweek.nl staan ook nog een aantal algemene aankooptips.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
euhm ja bedankt voor deze tip hoor Rotaxmax, maar vond die van Kwiebje beter...
Ook als ik bij de dealer koop, dan wil ik nog weten wat eventuele specifieke zwakke plekken zijn waar ik tegenaan kan lopen. Gewoon waar ik op moet letten.
Kijk als ik een Alfa koop, weet ik uit ervaring: voorste draagarmen kraken, distributie checken, luchtmassameter, synchromesh versnellingsbak, etc. Kan me niet voorstellen dat er voor een MCS niet zo'n lijstje is.
Frank
Ook als ik bij de dealer koop, dan wil ik nog weten wat eventuele specifieke zwakke plekken zijn waar ik tegenaan kan lopen. Gewoon waar ik op moet letten.
Kijk als ik een Alfa koop, weet ik uit ervaring: voorste draagarmen kraken, distributie checken, luchtmassameter, synchromesh versnellingsbak, etc. Kan me niet voorstellen dat er voor een MCS niet zo'n lijstje is.
Frank
- sabrina
- Nieuw Lid
Bericht
Aankooptips
Hallo,
Morgen gaan we naar een gebruikte cooper met panoramadak kijken.
Heeft iemand nog goede tips waar op te letten.
Alvast bedankt,
Sabrina
Morgen gaan we naar een gebruikte cooper met panoramadak kijken.
Heeft iemand nog goede tips waar op te letten.
Alvast bedankt,
Sabrina
- MartinG
- Bijna verslaafd
- Locatie: Omgeving Utrecht
Bericht
Zoals dus een paar al weten ben ik nieuw in het wereld van de mini's dus bij deze mijn vraag. Ik ga soweizo voor een r50, r52 of r53. Maar wat is nu het verschil tussen deze 3 types?
En wat zijn echt goede tips voor als ik een cooper S wil kopen, bijvoorbeeld zwakke plekjes en waar ik goed aan kan zien of het een nette Cooper S is en niet een afgetrapte.
Ik lees dus al van de rubbers bij de deuren maar verder nog wat?
Bijvoorbeeld deze spreekt mij ook aan: http://voorraad.wheelerdelta.nl/s75c6c9 ... id=2309738.
Met inruil dus ideaal dan voor mij. Maar wat voor uitvoering is het? r50,r52,r53 en is het toevallig een bekende Cooper hier op het forum, en is het bijvoorbeeld verstanding om zo auto bij dit soort bedrijven te kopen, want het is een leasebedrijf.
En zien jullie op eerste gezicht of het wat is?
Ik zie bijvoorbeeld zelf dit:
# Bouwjaar: 2003
# Kilometerstand: 108.032 km
# Aantal eigenaren tot en met nu: 1
# Type laatste eigenaar: particulier
# Eigenaar sinds: 07-09-2009
# Datum van registratie Nederland: 07-09-2009
# Import auto: Ja
Maar op de rdw site staat :
Datum eerste toelating 06-10-2003
Datum aanvang laatste tenaamstelling 19-12-2009
Datum eerste afgifte Nederland 08-09-2009
Minpunt dat het een import is of niet?
En wat zijn echt goede tips voor als ik een cooper S wil kopen, bijvoorbeeld zwakke plekjes en waar ik goed aan kan zien of het een nette Cooper S is en niet een afgetrapte.
Ik lees dus al van de rubbers bij de deuren maar verder nog wat?
Bijvoorbeeld deze spreekt mij ook aan: http://voorraad.wheelerdelta.nl/s75c6c9 ... id=2309738.
Met inruil dus ideaal dan voor mij. Maar wat voor uitvoering is het? r50,r52,r53 en is het toevallig een bekende Cooper hier op het forum, en is het bijvoorbeeld verstanding om zo auto bij dit soort bedrijven te kopen, want het is een leasebedrijf.
En zien jullie op eerste gezicht of het wat is?
Ik zie bijvoorbeeld zelf dit:
# Bouwjaar: 2003
# Kilometerstand: 108.032 km
# Aantal eigenaren tot en met nu: 1
# Type laatste eigenaar: particulier
# Eigenaar sinds: 07-09-2009
# Datum van registratie Nederland: 07-09-2009
# Import auto: Ja
Maar op de rdw site staat :
Datum eerste toelating 06-10-2003
Datum aanvang laatste tenaamstelling 19-12-2009
Datum eerste afgifte Nederland 08-09-2009
Minpunt dat het een import is of niet?
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Ik ook... wat ik wel vreemd vind is dat dit een leaseauto is die geimporteerd is??? Lease auto's zijn over het algemeen toch nieuw aangeschafte auto's.. Of zit ik verkeerd?
Kan zelf de auto niet zien op de aagegeven site![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Owja
R50 = Cooper en One
R52 = Cabrio
R53 = Cooper S
Kan zelf de auto niet zien op de aagegeven site
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Owja
R50 = Cooper en One
R52 = Cabrio
R53 = Cooper S
- MartinG
- Bijna verslaafd
- Locatie: Omgeving Utrecht
Bericht
http://link.marktplaats.nl/317955888
deze is het, link doet het niet meer zie ik ja
En hoe zit het trouwens met onderhoud, zijn er delen onderhoudsgevoelig, motor veel onderhoud nodig?
deze is het, link doet het niet meer zie ik ja
En hoe zit het trouwens met onderhoud, zijn er delen onderhoudsgevoelig, motor veel onderhoud nodig?
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht
hoe herken je een knappe mini....
deuken, krassen, zeker bij de deuren (randen) van het wel of niet netjes openslaan, euh zijn de velgen netjes of te vaak langs de stoep geschraapt.
Zijn de stoelen netjes, bekleding niet te versleten. Deurgrepen/handvaten aan de binnenkant willen nog wel eens slijten. Leren stuur op gladheid controlen.
Qua onderhoud, tja, in de basis is de mini een BMW dus de kwaliteit is goed. Let bij een Cooper (geen S) op gekker geluiden uit de versnellingsbak dat is een slecht punt, overigens na 2004 geloof ik (facelift) verholpen.
Stuurbekrachtiging is een punt van aandacht lees link
Verder kan de onderkant voor ook roestplekken vertonen. Zeer goed te behandelen met tectyleen of soortgelijks. Bij goed onderhoud is hier aandacht aan besteed.
Motorkap bevat de koplampen dus is extra zwaar en moet goed op zijn plek zitten anders schijnen je lichten in de berm, dit goed controleren.
poeh dat is ff wat ik zo kan ophoesten, succes met zoeken!
deuken, krassen, zeker bij de deuren (randen) van het wel of niet netjes openslaan, euh zijn de velgen netjes of te vaak langs de stoep geschraapt.
Zijn de stoelen netjes, bekleding niet te versleten. Deurgrepen/handvaten aan de binnenkant willen nog wel eens slijten. Leren stuur op gladheid controlen.
Qua onderhoud, tja, in de basis is de mini een BMW dus de kwaliteit is goed. Let bij een Cooper (geen S) op gekker geluiden uit de versnellingsbak dat is een slecht punt, overigens na 2004 geloof ik (facelift) verholpen.
Stuurbekrachtiging is een punt van aandacht lees link
Verder kan de onderkant voor ook roestplekken vertonen. Zeer goed te behandelen met tectyleen of soortgelijks. Bij goed onderhoud is hier aandacht aan besteed.
Motorkap bevat de koplampen dus is extra zwaar en moet goed op zijn plek zitten anders schijnen je lichten in de berm, dit goed controleren.
poeh dat is ff wat ik zo kan ophoesten, succes met zoeken!
- Onnof
- Enthousiast
Bericht
Om even verder te gaan op wall-e.
De versnellingsbak gaat om de Pre-facelift Mini Cooper, en Mini one.
Dit zijn mini's voor Juli/2004.
In de pre-facelifts zit nog een midland versnellingsbak.
In de Cooper S in meteen al een Getrag versnellingsbak gegaan, en die kennen dit probleem dus niet.
Bij de Facelift Cooper en One zit ook een getrag
. (welke dus sterker zijn).
De versnellingsbak gaat om de Pre-facelift Mini Cooper, en Mini one.
Dit zijn mini's voor Juli/2004.
In de pre-facelifts zit nog een midland versnellingsbak.
In de Cooper S in meteen al een Getrag versnellingsbak gegaan, en die kennen dit probleem dus niet.
Bij de Facelift Cooper en One zit ook een getrag
![Lachen :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors