Problemen met koppeling

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
dragons1986
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 feb 2010, 15:30

ik heb als ik me mini stationer heb dat die een vreemd geluid maakt druk ik de koppeling in is het weg
nu zeggen ze dat laatst me koppeling is vervangen met druk groep maar heb het nog steeds nu zegt de bmw dealer dat ik dat geluid altijd zal blijven houden

iemand ervaring hiermee???
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 feb 2010, 15:53

dragons1986 schreef:ik heb als ik me mini stationer heb dat die een vreemd geluid maakt druk ik de koppeling in is het weg
nu zeggen ze dat laatst me koppeling is vervangen met druk groep maar heb het nog steeds nu zegt de bmw dealer dat ik dat geluid altijd zal blijven houden

Komt vaker voor kan geen kwaad! Er is wel een modificatie voor geloof ik maar dit moet je dan zelf betalen.
Als je de koppeling intrapt is het weg. Laat je de koppeling dan weer langzaam opkomen in zijn vrij dan blijft het stil :wink:
Heeft iets met het vliegwiel te maken maar kan echt geen kwaad.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 feb 2010, 16:10

quattro gmbh schreef:Rond de 100k kilometers is het gewoon gedaan met de koppeling. Bij mij wordt hij ook steeds zwaarder. Eind van het jaar ben ik aan de beurt denk ik, zit nu op 95k km.
Dat hoop ik toch niet. Zit nu op ca. 90k. Koppeling is wel aan de zware kant, maar slippen doet hij niet.
Zit er niet op te wachten eigenlijk. Maar ja, als het zover is, dan is het zover.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
dragons1986
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 feb 2010, 16:34

werner schreef:
dragons1986 schreef:ik heb als ik me mini stationer heb dat die een vreemd geluid maakt druk ik de koppeling in is het weg

Komt vaker voor kan geen kwaad! Er is wel een modificatie voor geloof ik maar dit moet je dan zelf betalen.
Als je de koppeling intrapt is het weg. Laat je de koppeling dan weer langzaam opkomen in zijn vrij dan blijft het stil :wink:
Heeft iets met het vliegwiel te maken maar kan echt geen kwaad.
oke dat zijden hun dus ook fijn om te weten dat het echt geen kwaad kan want is wel een raar geluidje
GreyCooperS
Forum Junky

24 feb 2010, 17:17

Als het vreemde geluid een tikkend geluid is, wat weggaat bij intrappen koppeling is dat hetzelfde probleem wat ik bij mijn R56 heb gehad...23.500 km en nu (onder garantie) nieuwe versnellingsbak...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Pieterr
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 feb 2010, 21:11

Om even een update te geven:
Ik kreeg net een telefoontje van de garage, het vervangen van de koppeling kost $1800 (€1350):(
Helaas moet het vliegwiel ook vervangen worden, dit kost nog eens $600 (€450) :s
Sander--87
Be Mini
Be Mini

26 feb 2010, 22:52

Echt raar ik heb het al een poosje niet meer gehad nu kreeg ik het vanavond weer toen ik ong. 140 reed.
Ik heb het idee dat als mijn moter goed warm word dat hij het dan gaat doen.
Er staat 70dkm op de teller dat vind k toch wel een beetje snel voor een versleten koppling :(

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”