Kapje spiegelverstelling verwijderen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

Kapje spiegelverstelling verwijderen

11 nov 2006, 17:44

Ik wil bij m'n vriendin een andere radio inbouwen, maar nu moet volgens mij de midden console worden verwijderd, nu heeft deze 2 schroefjes in de bekerhouder, en volgens mij 1 of 2 onder spiegelverstelling/stoelverwarming.

Klopt dit?, en zo ja, hoe kom ik bij die achterste schroeven/schroef???
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

11 nov 2006, 18:19

ik weet niet zeker of je bij de pré facelift deze hoeft te verwijderen hoor
van welk jaar is de mini?

maar idd, ja daar zitten ook 2 schroefjes onder

pak de ring rond de versnellingspook met beide handen vast, (zodat je gelijkmatige kracht uitvoerd) geef nu een ruk omhoog, de ring klikt er zo uit

je ziet nu de onderkant van de schakelaar, duw zo de schalelaar eruit, van onder naar boven dus

nu zie je ook dat ie vast hangt met (dacht ik) 6 koperkleurige klipjes, het kan zijn dat er enkele loskomen met deze te verwijderen, maar je kan ze ook gewoon terug in de schakelaar klikken nadien

veel succes :)

grtz DC
Cooper Checkmate
iDarkDesign
Transformer

11 nov 2006, 20:45

Maar alleen de radio kan je er ook uitschroeven door de vier schroeven uit de middenstijlen te schroeven en deze daarna iets naar buiten te buigen aan de bovenkant (er is ruimte voor) zo komen de schroefjes van de radio in zicht en kan je de radio gemakkelijk verwijderen.

iDD
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

12 nov 2006, 10:14

mmm, okee, ga ik is ff proberen.... ga proberen met het buigen, dat lijkt met het simpels...

laat wel weten of het gelukt is...
steunebrink
4 op een rij!
4 op een rij!

12 nov 2006, 17:35

dit is gelukt, echter nu blijkt dat de radio aansluitingen verschillend zijn...!?!?!?!?, vonden die duitsers blijkbaar nodig.... :evil:

De oude radio is van 2003 en heeft van die ronden pennetje, de nieuwe is van eind 2005, en heeft rechthoekige stekkertjes, dus ik heb een ander aansluitblok nodig, of een verloopstekker ofzo, maar als ik een ander aansluitblok heb knip ik die ouwe deraf, en de nieuwe derop met stekkertjes, maar waar haal ik zo'n aansluitblok vandaan?

zie de foto's voor de verschillen.. alhoewel, krijg de fotos der niet bij, hoe moet dat trouwens?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”