Veiligheidsgordel nat, lekkage? Maar waarlangs?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Veiligheidsgordel nat, lekkage? Maar waarlangs?

06 jan 2011, 19:42

Hallo mede mini-rijders!

Ik heb een probleempje met m'n R53 uit 2003. De laatste dagen is steeds de veiligheidsgordel nat ( bestuurderskant, rechts niet ). Vandaag was het heel duidelijk ( regende ook hard ).
Ik heb gevoeld in de auto maar voel verder nergens nattigheid....

Heeft iemand hier een idee waar dit vandaan kan komen? :?
Thanx alvast voor je reactie!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2011, 20:01

vaag :s

waar is die nat? van boven tot onder? alleen onder? alleen boven?
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 jan 2011, 20:05

Als je 'm afrolt, niet het gedeelte wat in de auto hangt maar wat opgerold zit dus! Sorry dat ik daar niet duidelijker in was....
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2011, 20:09

hmm, veel kan daar niet lekken behalve je raamrubber.. heb je die nagekeken? anders ff met de tuinslang erop, zelf erin gaan zitten en in de gaten houden. Kan achter die grijze kap lopen waardoor je het idee krijgt dat het ergens anders vandaan komt.. heb onlangs hetzelfde gehad met lekkage in de kofferbak. Die kunstof delen zitten overal en geleiden water naar de meest rare plaatsen! :lol:
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

09 jan 2011, 13:51

Gisteren de bekleding eraf gehad...

Zien het water lopen bij de gordel, het komt niet van het dak af maar ergens ter hoogte van de gordel naar binnen, voor zover wij nu konden zien toch wel via he rubber ws. Voor de rest is niets nat in de auto.
Ik had met de sneeuw een keer dat dit portier dichtgevroren zat en heb daar natuurlijk toen toch ( niet met grof geweld ) wel een beetje aan staan wrikken, misschien dat het daardoor wel gekomen is...

Hebben een beetje kit in de hoek onder het rubber gedaan, de naad goed afgetaped, rubber weer goed op z'n plaats gedaan en het portie nog iets dieper gesteld zodat het goed aandrukt als het gesloten is.

Duimen dat het over is!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2011, 19:33

Mini An schreef:Gisteren de bekleding eraf gehad...

Zien het water lopen bij de gordel, het komt niet van het dak af maar ergens ter hoogte van de gordel naar binnen, voor zover wij nu konden zien toch wel via he rubber ws. Voor de rest is niets nat in de auto.
Ik had met de sneeuw een keer dat dit portier dichtgevroren zat en heb daar natuurlijk toen toch ( niet met grof geweld ) wel een beetje aan staan wrikken, misschien dat het daardoor wel gekomen is...

Hebben een beetje kit in de hoek onder het rubber gedaan, de naad goed afgetaped, rubber weer goed op z'n plaats gedaan en het portie nog iets dieper gesteld zodat het goed aandrukt als het gesloten is.

Duimen dat het over is!
Ok dan, klinkt zeer aannemelijk! gebeurd wel vaker dat de rubbers los/kapot worden getrokken met die winterse omstandigheden. Niet alleen bij mini maar bij alle auto's... hopen dat ie nu droogblijft! :D
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 jan 2011, 12:17

Goed nieuws. Zelfs na alle regen deze week..... geen nattigheid meer! :))

Dus mocht hier nog eens iemand tegenaan lopen, check direct of het portierrubber nog overal goed zit!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2011, 13:06

:icon_top:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”