Jup, heeft de mijne ook. En die is toch vrij maximaal aangepakt.. In de 1e en 2e, dan knettert ie, houdt ie in, ploft ie wat, rookt ie wat meer uit zn uitlaat.. Heeft ie nogal eens de neiging om uit te vallen zelfs!
het is gewoon een oud dametje met reuma dat even op gang moet komen. eer dat ik 500 meter verder ben is het namelijk weg.
Inhouden bij koude motor
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Auto is inmiddels gechipt (en dus voorzien van nieuwere software), en dat helpt inderdaad nogal!MartijnGizmo schreef:De software (zeker is bij vroege Mini's, zoals de mijne van 03-2002) schijnt nogal suboptimaal te zijn... Nieuwe software zou verbetering moeten opleveren. Dat kan bij de dealer, maar ik laat em gewoon meteen chippen bij Beek. Uitschakelen van de airco helpt trouwens wel een beetje!

- ieniemini
- Enthousiast
Bericht
onze r57 s cabrio heeft hier ook last van!
ook als ik soms even stil sta, bijvb in file of voor het stoplicht valt opeens het toerental terug en slaat de motor echt bijna af.
Heel irritant. De garage zei me eens 98 te tanken maar dit helpt niet
Is dit voor dit type ook een bekend probleem? ik kon het zo niet vinden.
ook als ik soms even stil sta, bijvb in file of voor het stoplicht valt opeens het toerental terug en slaat de motor echt bijna af.
Heel irritant. De garage zei me eens 98 te tanken maar dit helpt niet
Is dit voor dit type ook een bekend probleem? ik kon het zo niet vinden.
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds
E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
- BenCooper
- 4 op een rij!
Bericht
wat is dit dan precies voor andere software ? Ik weet iig dat je dat voor ons model niet hoeft te doen voor pk winst. Heb namelijk ook last van die koude start.MartijnGizmo schreef:Auto is inmiddels gechipt (en dus voorzien van nieuwere software), en dat helpt inderdaad nogal!MartijnGizmo schreef:De software (zeker is bij vroege Mini's, zoals de mijne van 03-2002) schijnt nogal suboptimaal te zijn... Nieuwe software zou verbetering moeten opleveren. Dat kan bij de dealer, maar ik laat em gewoon meteen chippen bij Beek. Uitschakelen van de airco helpt trouwens wel een beetje!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn Mini is van begin 2003 en daarna is er volgens mij een paar keer een update geweest. Ook bij het JCW-sound-pakket zat andere software... Bij Beek krijg je een nieuwere variant, die ook nog eens geoptimaliseerd is. Qua pk's weinig winst, qua drivability stukken beter! Zie ook mijn ervaringen in mijn eigen topic: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 049#613049
- Anto
- Be Mini
Bericht
inhouden bij koude motor
Yups allemaal , heb een probleempje met de mini bij koud wegrijden ( r50 cooper 2002) : de auto start normaal maar bij aanzetten houd ie in , alsof ie toegesnoerd wordt , en na 200 meter is dit weg . Er zitten al nieuwe bougies in maar blijft hetzelfde , open luchtfilter zit erop ( met de gewone was het ook zo) . Kunnen het de bougiekabels zijn ? Bedankt
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors