Tankdop R53 afsluiten

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Tankdop R53 afsluiten

11 jun 2013, 17:57

Ik heb een vervelend euveltje met de tankdop van m'n R53, deze vergrendeld namelijk niet uit zichzelf wanneer ik de auto op slot doe. Ik kan dan de tankdop gewoon nog opendoen. Als ik hem iets aandruk en dan op slot doe valt het pinnetje wel goed. Wat is hier aan te doen? Gok dat het wel vaker voorkomt.

Alvast bedankt
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2013, 20:37

Zoals ik het lees denk ik dat je klepje gewoon niet helemaal recht zit.
Het is een gewoon mechanisch systeem waarbij een palletje zorgt dat je klep niet open kan.
Ik zou proberen voorzichtig je klep iets bij te buigen, althans de beugel, zodat de klep beter dichtgaat. Gewoon proberen en 'afstellen'
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2013, 11:15

ik zou eerst eens kijken of het gaatje waar het palletje inschuift niet geblokkeerd is. En anders even kijken of je dop mss niet helemaal recht zit waardoor het palletje niet door kan schieten. Lijkt me vrij eenvoudig op te lossen
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

13 jun 2013, 11:21

Heb er gisteren even naar gekeken maar het werkt nog niet, er iets aan buigen gaat hem niet worden. Wanneer je de tankdop aandrukt en de auto op slot doet zit het wel op slot. Dus hij komt net niet genoeg naar binnen lijkt het. Kan dat niet aan dat ontluchting slangetje liggen? Zal er morgen nog eens naar kijken.
Afbeelding
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jun 2013, 11:38

En het palletje iets naar buiten buigen misschien??
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

13 jun 2013, 11:46

dat gaat hem niet worden, die zit goed vast..
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”