Er brandt een lampje op mijn dash dat de remblokken vervangen moeten worden. Nu heb ik al prijzen opgevraagd bij de dealer maar ik zit er over te denken om het - met wat hulp - zelf te doen.
Dealer rekent 156 euro ex uren voor en 110 ex uren achter. (blokken met sensor)
Nu heb ik een paar vragen:
- welke remblokken zijn het beste om erop te zetten bij een 'sportieve rijder'? origineel, maar ik lees ook greenstuff en redstuff...?
- hoe weet ik of ik ook een sensor moet vervangen of niet?
- is er iemand in (de buurt van) Amsterdam die mij kan/wil helpen om dit te doen? Dan leer ik er ook weer wat bij en kan ik het voortaan zelf. Het klinkt niet heel ingewikkeld, maar het zijn wel de remmen....
(hoeft uiteraard niet voor niks, kunnen we via PB bespreken)
Frank
Zelf remblokken vervangen
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Zelf remblokken vervangen
ik moet ook me remblokken vervangen maar ga gelijk voor grotere remmen upgrade en ik neem EBC Greenstuff remblokken
schijnen goeie blokken te met veel bite
sensoren altijd vervangen als het lampje brand zijn de sensoren toch al door gesleten
ik ben zelf monteur zit in Weesp, 12 km van Amsterdam is dus een klein stukkie rijden en wil best wel samen met jouw op een zaterdag de blokken vervangen
laat maar weten wat je wil in PM
gr Manick
schijnen goeie blokken te met veel bite
sensoren altijd vervangen als het lampje brand zijn de sensoren toch al door gesleten
ik ben zelf monteur zit in Weesp, 12 km van Amsterdam is dus een klein stukkie rijden en wil best wel samen met jouw op een zaterdag de blokken vervangen
laat maar weten wat je wil in PM
gr Manick
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors