Hoi,
Ik ben pas eigenaar geworden van een mini R50. De vorige eigenaar had hieronder air gestoken maar deze bij de verkoop eraf gehaald. Nu zou ik graag de mini ook laten verlagen maar ben aan het twijfelen tussen gewone veren en een schroefset. Bij gewone veren zal de mini +- 4 cm zakken (wat voor mij genoeg lijkt) maar zullen mijn dempers hierdoor niet kapot gaan na een tijd? Of zou ik toch beter onmiddelijk een schroefset steken?
Schroefset of gewone veren?
- Andor
- Be Mini
- Locatie: Schiedam
Bericht
Re: schroefset of gewone veren
Mijn voorkeur ligt bij een schroefset. Ik heb ook een tijd lopen twijfelen tussen een schroefset of veren maar ben erg blij dat ik voor een schroefset gegaan ben.
Je kan altijd lager (of hoger) gaan als je dat wil...
De kwaliteit van het een of ander ligt er altijd aan WAT je koopt maar natuurlijk ook hoe je het onderhoudt...
Je kan altijd lager (of hoger) gaan als je dat wil...
De kwaliteit van het een of ander ligt er altijd aan WAT je koopt maar natuurlijk ook hoe je het onderhoudt...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: schroefset of gewone veren
Schroefset. Geen twijfel over mogelijk.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
Bericht
Foto van de auto?
Re: schroefset of gewone veren
Onder welke R50 lag air dan?sannyke schreef:Hoi,
Ik ben pas eigenaar geworden van een mini R50. De vorige eigenaar had hieronder air gestoken maar deze bij de verkoop eraf gehaald. Nu zou ik graag de mini ook laten verlagen maar ben aan het twijfelen tussen gewone veren en een schroefset. Bij gewone veren zal de mini +- 4 cm zakken (wat voor mij genoeg lijkt) maar zullen mijn dempers hierdoor niet kapot gaan na een tijd? Of zou ik toch beter onmiddelijk een schroefset steken?
Foto van de auto?
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Oldeberkoop
- sannyke
- Nieuw Lid
Bericht
Re: schroefset of gewone veren
Hier de foto van de mini op air. De air is er niet meer maar de velgen zijn er nog wel. Deze zijn wel heel fel getrokken. Dacht er een bandje op te zetten van 8/205/40. Zou da passen hieronder? Er wordt dagelijks gereden met mini dus mag niet te hard getrokken zijn.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Schroefset of gewone veren?
205/40 is een prima maat en liggen dan licht getrokken. Ik heb zelf met Rotiform BLQ gereden (hebben exact dezelfde spec's als jou NUE's: 17x8 et30) en daarmee kan je nog steeds laag zonder dat het gelijk allemaal aanloopt. Mss moet je de felsranden van je spatborden wat wegkloppen, maar op zich niet eens direct noodzakelijk. Ik vind persoonlijk wel dat als je deze wielen mooi wil laten uitkomen je echt aan de schroefset moet.
Hier een plaatje van die van mij, dat was naast onze daily ook nog eens onze gezinswagen waarmee we op wintersport en zomervakantie gingen:



Hier een plaatje van die van mij, dat was naast onze daily ook nog eens onze gezinswagen waarmee we op wintersport en zomervakantie gingen:



MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- sannyke
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Schroefset of gewone veren?
ja die ligt wel mooi. Tegen april/mei komt er een schroefset onder. De banden zijn ondertussen al verwisseld se. Heb ook al Xenon gestoken en ga nu nog een us-module halen en die steken. De rest zal zijn voor tegen april/mei.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors