Ben sinds een paar maanden eigenaar van een R53 JCW en het valt me op de de vacuumslang naar de Bypass klep in de inlaat afgedopt is.
Nou heb ik vandaag bij een andere JCW onder de kap gekeken en hier blijkt dit ook gebeurt te zijn.
Kan iemand mij vertellen wat hiervan de reden is? Mijn idee is dat als die klep niet open gaat bij het loslaten van je gaspedaal dat er zware onderdruk in je compressor komt. Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat het tandwielkastje tussen de compressor en de waterpomp leeggezogen wordt. Heb deze vandaag open gehad ne hier zat geen olie meer in.
Kan iemand mij vertellen Of deze klep standaard losgehaald wordt bij een JCW en wat hiervan de reden is?
Bypass klep R53 JCW
- Thijsse
- One wheel wonder
Bericht
Re: Bypass klep R53 JCW
De hele dag eens zitten googlen, en alweer heel wat wijzer geworden. De klep is bij mij niet uitgeschakeld, zit alleen een Tstukje tussen waar ik de reden niet helemaal van kan plaatsen.
Als ik nog eens tijd heb ga ik de veer in de actuator wat versterken waardoor de klep iets minder zenuwachtig reageert en de auto iets prettiger loopt
Als ik nog eens tijd heb ga ik de veer in de actuator wat versterken waardoor de klep iets minder zenuwachtig reageert en de auto iets prettiger loopt
- nd-photo.nl
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Sevenum
Bericht
Re: Bypass klep R53 JCW
Dat zenuwachtige komt van het T-stuk die vacuum aftapt van de nipple van het inlaatspruitstuk. Staat ook wel bekend als de VGS mod > https://www.northamericanmotoring.com/f ... m-vgs.html
De klep zal sneller schakelen, maar het rijgedrag zal minder comfortabel worden. Ik heb ook zo een tijdje rondgereden, maar kon er niet aan wennen en ben uiteindelijk weer naar de originele situatie gegaan.
De klep zal sneller schakelen, maar het rijgedrag zal minder comfortabel worden. Ik heb ook zo een tijdje rondgereden, maar kon er niet aan wennen en ben uiteindelijk weer naar de originele situatie gegaan.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors