Kan ik mijn standaard S uitlaat harder laten klinken?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

02 dec 2008, 15:50

@ gsik Ik snap het een klein beetje, het is moeilijk voor de geest te halen, volgens mij is het bij mij,... cat vast aan het spruitstuk en daarvandaan begint de s-uitlaat (de lange pijp is wel dikker dan normaal?) maar voor de rest geen dempers of iets
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 15:56

Als het goed is heb je 2 dempers aan het eind van het uitlaatsysteem. Vanuit 1 demper gaat er een pijp naar de einddemper(uitlaat met 2 ronde colablikjes).

Ik heb alleen die (orginele) demper er nog zitten. De rest is tot aan de cat vervangen door een Bastuck systeem. Anders stuur mij even een pm met je mailadres dan stuur ik je een foto.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

02 dec 2008, 19:14

Glenn-DUB schreef:@ BigD Super bedankt, en idd het filmpje geeft wel zeker een ander geluid dan die van mij, maar als ik met een one ball mod nog spul uit de demper haal zou het dan nog meer kabaal maken???? of krijg ik APK problemen????
Ja als je dan nog spul uit de demper haalt klink ie nog harder ja maar niet aan te raden :lol: apk niet zo zeer een probleem denk ik mits die binnen de co2 waardes blijft maar klinkt dan echt te hard hoor echt :wink: want dat is dan je enige demper die over is die je leeghaalt. Kan je net zo goed een stijgerpijp naar achter leggen. Maar mocht je vragen hebben over de ONE-ball kan ja ze altijd stellen

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini

02 dec 2008, 20:52

@ BigD.

Super bedankt, ik zal je zeker raadplegen mocht ik er niet uitkomen, nu nog even met mijn kameraad overleggen of hij mij hiermee wilt helpen?????

@ anywone Zijn er misschien ook vervanging sierstukken voor die lelijke blikjes?????
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 21:53

Bij mij is de (Alta) uitlaat heel veel beter gaan klinken toen we er een paar keer water in hebben gespoten bij het wassen met de karcher....
:wink:
plopperdeplop!!!! 8) 8)

Wie weet helpt het ook bij de gewone uitlaat?

Suc6 iig.

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 11:54

huh?

water in je uitlaat spuiten?

en dan klinkt ie beter....
wie kan hier meer uitleg over geven...wat gebeurt er hier ?
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2008, 21:27

begint te rotten vanbinnen, wanddikte wordt vanzelf minder, des te meer geluid eruit komt, samen met roest e.d.... :mrgreen:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
spenki
Sponsor
Contacteer:

uitlaat

07 dec 2008, 18:31

Hoi Glenn:

Als je de goedkoopste oplossing wilt voor een iets ander geluid, dan moet je
gewoon de rechte pijp die naar achteren loopt aan het eind afzagen en met een bocht vastmaken
aan de linker demper. De rechter demper kun je ook wel laten zitten.
Ik vind alleen persoonlijk het verschil in geluid niet echt heel groot, maar dat kan natuurlijk
ook aan mij liggen.

Gr Roy
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2008, 21:47

Adrenalin Junkie schreef:begint te rotten vanbinnen, wanddikte wordt vanzelf minder, des te meer geluid eruit komt, samen met roest e.d.... :mrgreen:
Tuurlijk...RVS dat gaat rotten :s :p :mrgreen:

Wij hebben dit per toeval ontdekt, toen 320d touring mijn auto aan het schoonmaken was en er per ongeluk water in de uitlaat spoot...
:D

Grtz
Karin
MINI..what else?! :))
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”