Onlangs koelvloeistoftankje vervangen, maar ik denk dat het probleem hier niet mee opgelost is. Waar vindt ik een tekening van het thermostaathuis in realoem ? niet bij radiateur in elk geval.
Wie kan me zeggen wat zo'n thermostaathuis kost ? En of het zelf te vervangen is ? en wat de dealer gemiddeld vrraagt om het te vervangen ?
Genoeg mensen bij wie het vervangen is, dus mensen kijk eens op die rekening en post het hier...
Koelvloeistof tankje snel leeg?
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lek?
Mijn Mini gister weggebracht om een nieuw koelvloeistof tankje te laten plaatsen, was niet goed meer.. dus de garage vandaag gedaan en na het plaatsen en ontluchten ging de monteur een proefrit maken. Daarna alles nog een keer checken en nou zag hij wat koelvloeistof onder de radiateur liggen(in de bumper)
na even staan was dat weer weg en opgedroogd. Nou gaat hij morgen alles nog een keer alles checken, maar hij vertelde dat er misschien wel een lekje in de radiateur zit en deze dan vervangen moet worden..
Is er iemand waarbij dit bekend voorkomt of eventueel al een idee heeft?? Zoveel mensen met VEEL Mini kennis hier!
Bedankt alvast
Menno

Is er iemand waarbij dit bekend voorkomt of eventueel al een idee heeft?? Zoveel mensen met VEEL Mini kennis hier!
Bedankt alvast

Menno
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Zoek eens op "thermostaathuis" dat is heel veel besproken.
Lekke koelvloeistoftankje is mogelijk maar minder waarschijnlijk.
Lekke radiator is ook nog een optie maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Lekke koelvloeistoftankje is mogelijk maar minder waarschijnlijk.
Lekke radiator is ook nog een optie maar dat komt niet zo heel vaak voor.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
maar is niet een veel voorkomend probleem.
De tankje's wel, bij de pre facelift.
Re: Lek?
De radiateur lek kan natuurlijk altijdMenno schreef:Mijn Mini gister weggebracht om een nieuw koelvloeistof tankje te laten plaatsen, was niet goed meer.. dus de garage vandaag gedaan en na het plaatsen en ontluchten ging de monteur een proefrit maken. Daarna alles nog een keer checken en nou zag hij wat koelvloeistof onder de radiateur liggen(in de bumper)na even staan was dat weer weg en opgedroogd. Nou gaat hij morgen alles nog een keer alles checken, maar hij vertelde dat er misschien wel een lekje in de radiateur zit en deze dan vervangen moet worden..
Bedankt alvast![]()
Menno

De tankje's wel, bij de pre facelift.
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja tankje is vervangen.
Thermostaathuis had ik al gevonden maar de monteur zei dat daar niks mis mee was.. de vlek was echt vooraan, zag het bijvoorbeeld bovenop de onderkant van de bumper liggen en op de radiatuer zat een vlekje maar die was alweer weg toen ik bij de garage kwam.
Thermostaathuis had ik al gevonden maar de monteur zei dat daar niks mis mee was.. de vlek was echt vooraan, zag het bijvoorbeeld bovenop de onderkant van de bumper liggen en op de radiatuer zat een vlekje maar die was alweer weg toen ik bij de garage kwam.
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja zou eigenlijk zondag voor een paar dagen met de MINI naar Parijs gaan maar heb voor de zekerheid al even een andere auto geregeld..
Monteur zei ook dat het misschien allemaal wel mee valt.. maar was vooral benieuwd naar ervaringen of kennis van jullie hier
Monteur zei ook dat het misschien allemaal wel mee valt.. maar was vooral benieuwd naar ervaringen of kennis van jullie hier

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm, koelvloeistoflekkage is in ieder geval wel een vrij veel voorkomend probleem bij de MINI. Kijk hier maar eens:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ek&start=0
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ek&start=0

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Rookte inderdaad ook van onder de motorkap vandaan.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Heb ik ook gehad bij mijn vorige MINI. Ook thermostaathuis vervangen.BigD schreef:ik heb het ook gehad, thermostaathuis en radiateurniet grappig
mijn auto rookte er ook van onder de motorkap vandaan
![]()
Greetz BigD

"We've got a thing that's called...MINI love"
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
kan het ook zijn dat het gewoon vocht is dat verdampt als de motor op begint te warmen?
wij hebben ook een lekke radiateur gehad. en heb viel me op de er af en toe ook rook onder de motorkap vandaan komt. maar het vloeistof niveau daalt niet(kijk elk weekend)Sepp schreef:Heb ik ook gehad bij mijn vorige MINI. Ook thermostaathuis vervangen.BigD schreef:ik heb het ook gehad, thermostaathuis en radiateurniet grappig
![]()
Greetz BigD
kan het ook zijn dat het gewoon vocht is dat verdampt als de motor op begint te warmen?
- WimS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier precies het zelfde gehadsammax schreef:wij hebben ook een lekke radiateur gehad. en heb viel me op de er af en toe ook rook onder de motorkap vandaan komt. maar het vloeistof niveau daalt niet(kijk elk weekend)Sepp schreef:Heb ik ook gehad bij mijn vorige MINI. Ook thermostaathuis vervangen.BigD schreef:ik heb het ook gehad, thermostaathuis en radiateurniet grappig
![]()
Greetz BigD

MCS 2004
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors