Hoi,
Even een vraagje.
Tijdje geleden een aantal keren in Duitsland gereden.
Haalde toen 200+ km/uur volgens de boordcomputer (dus niet de teller). Volgens mij zat er nog meer in. Minimaal 200 km/uur
Vorige week tijdens de SP in Duitsland bleef ik steken op 190-195 km/uur. Meer kwam er gewoon niet uit. Gaf al max gas.
Mijn vraag: Hoe kan dit komen?
Wat ik ondertussen veranderd heb:
- Ander luchtfilter --> K&N 57i naar Typhoon
- Ander software --> MTH 95 file naar MTH 98/100 file
- Ander uitlaat --> JCW naar Playmini
Kan een van dit de oorzaak zijn?
Gebruik altijd V-Power 100
Vind het toch wel vreemd
200+ km/u rijden kan niet meer?
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- Demelza
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Bleiswijk
Bericht
Ik zou het niet weten, maar en verandering van luchtfilter en verandering van uitlaat kan in ieder geval zorgen voor een aantal minder PK. Maar of dat zo merkbaar is in de topsnelheid?
Tegenwind wil ook wel eens niet meehelpen...
[Vals plat?]
Tegenwind wil ook wel eens niet meehelpen...
[Vals plat?]
Laatst gewijzigd door Demelza op 01 jun 2006, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
Door je hardware en software willekeurig te gaan wijzigen kun je volgens mij inderdaad vermogen gaan verliezen (remember testbankdagen in BE en NL???), en daar zal de mooie sound en het gebruik van 95, 98 of 100 RON héél weinig aan veranderen.
Misschien moet je ook eens gaan zien naar de klimatologische omstandigheden van je ritjes in Duitsland. Als het die dagen wat kouder en vooral vochtiger was, had je sowieso al minder vermogen en snelheid ... . Als het warmer is ga je sneller
Misschien moet je ook eens gaan zien naar de klimatologische omstandigheden van je ritjes in Duitsland. Als het die dagen wat kouder en vooral vochtiger was, had je sowieso al minder vermogen en snelheid ... . Als het warmer is ga je sneller
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Had het een tijdje terug voor het eerst gemerkt. Ging vrij moeizaam naar de 180 km/uur. Normaal leek dit geen probleem te zijn. Zelfde weeromstandigheden als op SP. Beetje nat/vochtig niet erg koud, geen regen.
Toen ik 200+ reed, was het goed weer (warm en droog). Lijkt dus aan de weeromstandigheden te liggen?
Toen ik 200+ reed, was het goed weer (warm en droog). Lijkt dus aan de weeromstandigheden te liggen?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ik heb dat probleem ook. Weet niet wat het is.
Laatste keer in Duitsland ging het goed, de 240 nog aangetikt, duurde wel heel lang, maar ja had dan ook bijna 50 kilomter lege, rechte snelweg voor me, beetje bergaf.
Ik vind het heel raar en stoor me er ook gigantisch aan als hij blijft "steken".
Laatste keer in Duitsland ging het goed, de 240 nog aangetikt, duurde wel heel lang, maar ja had dan ook bijna 50 kilomter lege, rechte snelweg voor me, beetje bergaf.
Ik vind het heel raar en stoor me er ook gigantisch aan als hij blijft "steken".
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Op hoeveel kom je uit zonder optimale omstandigheden?CooperS-indiblue schreef:Ik heb dat probleem ook. Weet niet wat het is.
Laatste keer in Duitsland ging het goed, de 240 nog aangetikt, duurde wel heel lang, maar ja had dan ook bijna 50 kilomter lege, rechte snelweg voor me, beetje bergaf.
Ik vind het heel raar en stoor me er ook gigantisch aan als hij blijft "steken".
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Geldt dit ook : afgelopen winter in Ischgl klokte ik 85 km/uur (op mijn snowboard ) en moest ik héél hard in de remmen.
Heb ik nog iets om naar uit te kijken voor het komende winterseizoen .
edit: Heb afgelopen winter op weg naar Basel wel met m'n MINI 220 (échte) km/uur aangetip. Had nog plenty gas over.
In de komende 4-landenrit komt, hoop ik, weer een stukje Deutsche Autobahn tegen, probeer hem dan eens te klokken op topsnelheid
Heb ik nog iets om naar uit te kijken voor het komende winterseizoen .
edit: Heb afgelopen winter op weg naar Basel wel met m'n MINI 220 (échte) km/uur aangetip. Had nog plenty gas over.
In de komende 4-landenrit komt, hoop ik, weer een stukje Deutsche Autobahn tegen, probeer hem dan eens te klokken op topsnelheid
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Op precies 200, met af en toe uitloop van 1 á 3 km per uur.Maaij schreef:Op hoeveel kom je uit zonder optimale omstandigheden?CooperS-indiblue schreef:Ik heb dat probleem ook. Weet niet wat het is.
Laatste keer in Duitsland ging het goed, de 240 nog aangetikt, duurde wel heel lang, maar ja had dan ook bijna 50 kilomter lege, rechte snelweg voor me, beetje bergaf.
Ik vind het heel raar en stoor me er ook gigantisch aan als hij blijft "steken".
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors