Draad van buiten naar binnen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

Draad van buiten naar binnen

30 jun 2006, 23:32

Hoe trek ik best een draad van het motorcompartiment naar binnen (aan autoradio) ?

alvast dank


Svensens
Afbeelding
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

01 jul 2006, 04:11

Wat ik gedaan heb (niet voor de autoradio overigens) is achter de ASC unit (als je voor de auto staat aan de linkerkant) de kabelboom volgen en met een stijf stuk draad (let op dat je de kabelboom niet beschadigt) door de rubberen afsluitring naar binnen gaat. Je moet dan wel onder je passagiersairbag het kastje eruit halen maar dan zie je dus ook helemaal geen draden e.d.
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

02 jul 2006, 18:13

klopt het dat deze kabelboom eerst achter de plastic afscherming duikt, moeilijk aan te komen moet je deze verwijderen ?

Zijn er nog andere plaatsen waar het mogelijk is ?

alvast dank

Svensens
Afbeelding
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

02 jul 2006, 21:52

Yes dit klopt, maar hoe ik het gedaan heb is met een stuk elektrodraad (wat dus niet gauw buigt) erdoorheen vanuit de motorruimte langs de kabelboom door het rubber duwen. Vervolgens kan je dan een draad teruglussen en beschadig je de kabelboom niet. (wel het uiteinde vd elektrodraad ombuigen of met tape stomp maken.
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

03 jul 2006, 17:14

De officiële MINI handleiding om de alarmkit aan te sluiten beschrijft dat je een gaatje moet prikken in het rubber tussen de motorruimte en het voetencompartiment van de bestuurder. Boven de pedalen zit een rubber waardoor wat draden naar het motorcompartiment gaan.

Je moet er een gaatje inprikken, de draad doorvoeren en weer dichtmaken met wat zwarte zachte rubber pasta. Bij dat rubber is makkelijk bij te komen, zo heb ik het ook gedaan.
Svensens
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Antwerpen
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jun 2006, 22:46

03 jul 2006, 19:18

bedankt voor de hulp, ben net klaar heb het gedaan achter handschoenkastje met stijve draad.

nogmaals dank beide

greetzzzz


Svensens
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”