Ik heb last van een fluitend geluid (ik verwacht door de wind) als ik ong. 80 km/h rijd.
Het lijkt van het panorama dak af te komen, maar het is niet terug te vinden.
Met het raam stukje open of helemaal is het het beste te horen, maar in welke stand van het raam maakt niet uit voor het effect, het is altijd hetzelfde.
Ook met het raam dicht is het geluid te horen, hetzij erg zachtjes, maar dat doet me vermoeden dat het niet het raam zelf is wat fluit.
Ik heb aan de voorkant van de auto de meeste randen waar lucht langs kan blazen (en ook de ruitenwissers) al eens als test afgeplakt met ductape om te zien of het fluiten zou stoppen, maar helaas geen resultaat.
Ook het dakraam volledig afplakken haalde niets uit, het fluiten blijft.
Ik heb nog even gedacht dat het via het ventilatiesysteem kwam, maar dat verklaart niet waarom het beter hoorbaar is als ik het dak open doe.
Zou het mijn mooie S luchtinlaat op de morerkap zijn ? nee toch ?
Iemand enig idee waar het vandaan kan komen en beter gezegt hoe ik er vanaf kom ?
-Pascal.
Fluitend geluid beginnend bij ong. 80 km/h
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Maar ik zal nog eens proberen met wat andere zoektermen, maar ik moet zeggen dat de resultaten van de zoekfunctie ook niet altijd even duidelijk zijn op dit forum.
Dat had ik geprobeerd (de zoekfunctie), maar helaas met de door mij opgegeven criterea kwam ik niet veel verder dan vreemde geluiden betreffende zoemen en motorgeluiden en dat is niet wat ik heb. volgens mij is het iets met wind.marss schreef:Hey Pascal,
ff de zoekfunctie gebruiken, ik geloof dat hier al veel over geschreven is. Ik dacht dat het met de R53 te maken had, dus dan kan dat in jou situatie wel kloppen. Ik geloof ik iets maken heeft of kan hebben met de kitrand van de voorruit ofzo.
marss
Maar ik zal nog eens proberen met wat andere zoektermen, maar ik moet zeggen dat de resultaten van de zoekfunctie ook niet altijd even duidelijk zijn op dit forum.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb ik ook gehad. Dat kan 2 dingen zijn:
De kitrand aan de bovenkant van de ruit is niet helemaal goed, of de ruit zit te laag in de sponning.
Probeer je gehele ruit eens af te plakken aan aan de bovenkant.
Het kan ook zijn en dat komt vaker voor dat die glanzende kappen over je A stijl niet goed zitten.
Onder die kappen zit rubber en dat sluit soms niet goed aan. Je zou kunnen proberen die gehele kap af te plakken tussen de kap en je voorruit. Op deze manier moet je er achter kunnen komen wat er fluit. Vanaf 80 is wel heel vroeg moet ik zeggen
.
Succes ermee en groeten,
PP
ps eindelijk nog iemand met zo'n VET lederen dash
De kitrand aan de bovenkant van de ruit is niet helemaal goed, of de ruit zit te laag in de sponning.
Het kan ook zijn en dat komt vaker voor dat die glanzende kappen over je A stijl niet goed zitten.
Onder die kappen zit rubber en dat sluit soms niet goed aan. Je zou kunnen proberen die gehele kap af te plakken tussen de kap en je voorruit. Op deze manier moet je er achter kunnen komen wat er fluit. Vanaf 80 is wel heel vroeg moet ik zeggen

Succes ermee en groeten,
PP

- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Afplakken heb ik idd geprobeert. De voorruit, A-stijlen, ruitenwissers, zelfs het hele panorama dak.. maar dat mag niet baten..
Ik kom na wat zoeken idd meer mensen tegen die het over de voorruit hebben, dus ga het bij de dealer neerleggen.
Wat mij betreft gaat dit een garantie ding worden.
Dank je voor je reactie.
Ik heb een mazzeltje gehad met deze Mini, hij stond zo bij de dealer als Mini Next, met alle denkbare opties erop..PPCS schreef:Heb ik ook gehad. Dat kan 2 dingen zijn:
Onder die kappen zit rubber en dat sluit soms niet goed aan. Je zou kunnen proberen die gehele kap af te plakken tussen de kap en je voorruit. Op deze manier moet je er achter kunnen komen wat er fluit. Vanaf 80 is wel heel vroeg moet ik zeggen.
Succes ermee en groeten,
PP
Afplakken heb ik idd geprobeert. De voorruit, A-stijlen, ruitenwissers, zelfs het hele panorama dak.. maar dat mag niet baten..
Ik kom na wat zoeken idd meer mensen tegen die het over de voorruit hebben, dus ga het bij de dealer neerleggen.
Wat mij betreft gaat dit een garantie ding worden.
Dank je voor je reactie.
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
De Mini dealer heeft inmiddels gereageert op mijn mailtje en zal er vandaag naar gaan kijken. Mocht hij het geluid ook horen (wat me zeer waarschijnlijk lijkt) dan maakt hij een afspraak voor het herstel.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het geluid aan de voorkant zit, maarja het is lastig luisteren aan de achterkant van de Mini als je alleen in de auto zit ;-)kwiebje schreef:Het fluiten kan ook van je jcw spoiler af komen. Daar kan ook een randje aan zitten. Hier is volgens mij ook wat geschreven op het forum.
Gave Mini inderdaad! Veel plezier er mee en hopelijk is het snel opgelost.
De Mini dealer heeft inmiddels gereageert op mijn mailtje en zal er vandaag naar gaan kijken. Mocht hij het geluid ook horen (wat me zeer waarschijnlijk lijkt) dan maakt hij een afspraak voor het herstel.
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
Het is dat ik de spoiler erbij heb gekregen aangezien die er al op zat, want het is best sneu dat het ding met een optie waarde momenteel van een goede 600 euro zo'n irritant geluid maakt. Ik zou het er zelf niet snel aan uitgeven, maar vond het wel wat hebben op die auto. Momenteel is hij eraf aangezien ik helemaal gek werd van dat gefluit.
Ik zal eens neuzen of er of een oplossing is voor de JCW Spoiler of anders wat een iets beschaafdere spoiler moet kosten.
-Pascal
Het is dus inderdaad de JCW spoiler.. heb die op de uiteinden afgeplakt met een stuk plastic zodat de lucht eroverheen gaat en het (irritante fluitende) geluid is weg..kwiebje schreef:Het fluiten kan ook van je jcw spoiler af komen. Daar kan ook een randje aan zitten. Hier is volgens mij ook wat geschreven op het forum.
Gave Mini inderdaad! Veel plezier er mee en hopelijk is het snel opgelost.
Het is dat ik de spoiler erbij heb gekregen aangezien die er al op zat, want het is best sneu dat het ding met een optie waarde momenteel van een goede 600 euro zo'n irritant geluid maakt. Ik zou het er zelf niet snel aan uitgeven, maar vond het wel wat hebben op die auto. Momenteel is hij eraf aangezien ik helemaal gek werd van dat gefluit.
Ik zal eens neuzen of er of een oplossing is voor de JCW Spoiler of anders wat een iets beschaafdere spoiler moet kosten.
-Pascal
- pkrielen
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
Bericht
MixedMiniClu Forum
Maar voor het uiterlijk hoort hij er eigenlijk wel op, zo kaal nu is het geen gezicht, dus of deze of een orginele moet wel terugkomen..
Heb mogelijk wat gevonden..Bsim67 schreef:Kun je de spoiler niet aanpassen?? Vraag anders is na bij Berthil, die heeft ook zo'n spoilert....
MixedMiniClu Forum
Maar voor het uiterlijk hoort hij er eigenlijk wel op, zo kaal nu is het geen gezicht, dus of deze of een orginele moet wel terugkomen..
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors