Vervanging aandrijfassen/homokineten na verlaging?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

Vervanging aandrijfassen/homokineten na verlaging?

09 feb 2011, 20:50

De titel van het topic zegt eigenlijk voldoende:

Zijn er mensen die na extreme verlaging de aandrijfassen/homokineten vervangen hebben om het trillen tegen te gaan?
Is hiermee het trillen ook daadwerkelijk helemaal opgelost?

Ik erger me namelijk groen en geel aan het trillen en overweeg dan ook straks de hele bups te vervangen, maar wil wel zeker zijn dat dit daadwerkelijk soelaas biedt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 feb 2011, 21:03

gewoon heel ff geduld hebben ;)
voor 50 % verminderd het wel en die andere 50% ga je aan wennen :D
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

09 feb 2011, 21:07

speedy schreef:gewoon heel ff geduld hebben ;)
voor 50 % verminderd het wel en die andere 50% ga je aan wennen :D
@ Daiel,

Heeft de R56 hier ook last van?
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

09 feb 2011, 22:06

minder maar zeker aanwezig ;)
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

09 feb 2011, 22:08

Ben benieuwd :wink:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7215
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

09 feb 2011, 22:29

hoe meer km hoe, meer last, hoe lager hoe meer last.

of te wel hoe meer km hij gereden heeft voor de verlaging. hoe meer alles is ingesleten.. dus dan heb je last van de trilling. en daarbij komt hoe laag je hem zet. Dus dan moet alles meer in de nieuwe hoek opnieuw inslijten. had er bij de cooper ook last van maar maar wat aantal km's werd het minde en ging zelfs weg.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

09 feb 2011, 23:10

Voor de verlaging heeft ie 98.000 gelopen. Dus we zijn al een aardig eindje onderweg.

Ik wil de eerste 5000 km ook afwachten. Daar heb ik nog wel geduld voor ;)

Ik kan me niet voorstellen dat mensen met zo'n trilling blijven rijden en het uiteindelijk voor lief nemen. Lijkt me dan ook dat zij het vervangen hebben.

Ben erg benieuwd..
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oirschot
Berichten: 287
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:08

09 feb 2011, 23:32

Probleem had ik ook maar is met een 5000km minder maar heb ondertussen nieuwe aandrijfassen en homokneten en trillen is acceptabel maar nog steeds aanwezig.
Het inslijten heeft niet zo gek veel invloed, het is de hoek waarin de assen staan dat het trillen veroorzaakt en daar is niet echt wat aan te doen dan mee leren leven.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

09 feb 2011, 23:43

Daar is je antwoord Sander!!!

Helaas heb je er geen kl*te aan... Dus wennen of omhoog schroeven. Aan jouw de keuze over 5.000km.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

09 feb 2011, 23:47

Snik :cry: .... en hij ligt zo lekker nu...
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oirschot
Berichten: 287
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:08

09 feb 2011, 23:53

Nou kijk maar eens wat er na een tijd rijden gebeurd het went en wordt wel wat minder.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13494
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

09 feb 2011, 23:58

Die ringen om de motor op te hogen of aaandrijfassen te verlengen werken in ieder geval niet echt zoals ik al gemeld heb via PM. Ik lees er al jaren totaal niets meer over op de Mini fora.
Misschien dat een 1,25 graden negatief camber setje kan helpen, daarmee wordt de hoek waaronder de aandrijfas draait toch weer beter. En je hebt minder onderstuur als je gaat hoeken.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

11 feb 2011, 19:34

Is het te verwachten dat bij mij ook dergelijke problemen ontstaan als ik mijn r53 met Coendek veren 3 lager laat zakken? Mini heeft al ruim 120dkm gelopen zonder verlaging... Wat voor trillingen kan ik dan verwachten?
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

11 feb 2011, 19:54

chill-es schreef:Is het te verwachten dat bij mij ook dergelijke problemen ontstaan als ik mijn r53 met Coendek veren 3 lager laat zakken? Mini heeft al ruim 120dkm gelopen zonder verlaging... Wat voor trillingen kan ik dan verwachten?
Dat kan je nooit 100% zeggen, gewoon doen natuurlijk 8) .

Ik heb zeker dik 1 a 1,5 jaar 3cm eibach veren gehad, en nu een schroefset...
oke hij ligt niet extreem laag, beetje speling heb ik nog wel maar heb GEEN trillingen whatsoever ;)

Afbeelding

Afbeelding
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

11 feb 2011, 20:04

Ik ga het zeker proberen! Vette borbets 8)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”