De titel van het topic zegt eigenlijk voldoende:
Zijn er mensen die na extreme verlaging de aandrijfassen/homokineten vervangen hebben om het trillen tegen te gaan?
Is hiermee het trillen ook daadwerkelijk helemaal opgelost?
Ik erger me namelijk groen en geel aan het trillen en overweeg dan ook straks de hele bups te vervangen, maar wil wel zeker zijn dat dit daadwerkelijk soelaas biedt.
Vervanging aandrijfassen/homokineten na verlaging?
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heeft de R56 hier ook last van?
@ Daiel,speedy schreef:gewoon heel ff geduld hebben
voor 50 % verminderd het wel en die andere 50% ga je aan wennen
Heeft de R56 hier ook last van?
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
hoe meer km hoe, meer last, hoe lager hoe meer last.
of te wel hoe meer km hij gereden heeft voor de verlaging. hoe meer alles is ingesleten.. dus dan heb je last van de trilling. en daarbij komt hoe laag je hem zet. Dus dan moet alles meer in de nieuwe hoek opnieuw inslijten. had er bij de cooper ook last van maar maar wat aantal km's werd het minde en ging zelfs weg.
of te wel hoe meer km hij gereden heeft voor de verlaging. hoe meer alles is ingesleten.. dus dan heb je last van de trilling. en daarbij komt hoe laag je hem zet. Dus dan moet alles meer in de nieuwe hoek opnieuw inslijten. had er bij de cooper ook last van maar maar wat aantal km's werd het minde en ging zelfs weg.

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor de verlaging heeft ie 98.000 gelopen. Dus we zijn al een aardig eindje onderweg.
Ik wil de eerste 5000 km ook afwachten. Daar heb ik nog wel geduld voor
Ik kan me niet voorstellen dat mensen met zo'n trilling blijven rijden en het uiteindelijk voor lief nemen. Lijkt me dan ook dat zij het vervangen hebben.
Ben erg benieuwd..
Ik wil de eerste 5000 km ook afwachten. Daar heb ik nog wel geduld voor

Ik kan me niet voorstellen dat mensen met zo'n trilling blijven rijden en het uiteindelijk voor lief nemen. Lijkt me dan ook dat zij het vervangen hebben.
Ben erg benieuwd..
- willem
- Mod virus alert!
Bericht
Probleem had ik ook maar is met een 5000km minder maar heb ondertussen nieuwe aandrijfassen en homokneten en trillen is acceptabel maar nog steeds aanwezig.
Het inslijten heeft niet zo gek veel invloed, het is de hoek waarin de assen staan dat het trillen veroorzaakt en daar is niet echt wat aan te doen dan mee leren leven.
Het inslijten heeft niet zo gek veel invloed, het is de hoek waarin de assen staan dat het trillen veroorzaakt en daar is niet echt wat aan te doen dan mee leren leven.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die ringen om de motor op te hogen of aaandrijfassen te verlengen werken in ieder geval niet echt zoals ik al gemeld heb via PM. Ik lees er al jaren totaal niets meer over op de Mini fora.
Misschien dat een 1,25 graden negatief camber setje kan helpen, daarmee wordt de hoek waaronder de aandrijfas draait toch weer beter. En je hebt minder onderstuur als je gaat hoeken.
Misschien dat een 1,25 graden negatief camber setje kan helpen, daarmee wordt de hoek waaronder de aandrijfas draait toch weer beter. En je hebt minder onderstuur als je gaat hoeken.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
.
Ik heb zeker dik 1 a 1,5 jaar 3cm eibach veren gehad, en nu een schroefset...
oke hij ligt niet extreem laag, beetje speling heb ik nog wel maar heb GEEN trillingen whatsoever

Dat kan je nooit 100% zeggen, gewoon doen natuurlijkchill-es schreef:Is het te verwachten dat bij mij ook dergelijke problemen ontstaan als ik mijn r53 met Coendek veren 3 lager laat zakken? Mini heeft al ruim 120dkm gelopen zonder verlaging... Wat voor trillingen kan ik dan verwachten?

Ik heb zeker dik 1 a 1,5 jaar 3cm eibach veren gehad, en nu een schroefset...
oke hij ligt niet extreem laag, beetje speling heb ik nog wel maar heb GEEN trillingen whatsoever

MINI COOPER S R53 pre-facelift

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors