Koplamp verstelling met kuren

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Horst
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 aug 2006, 19:02

Koplamp verstelling met kuren

15 okt 2006, 22:03

Sinds een aantal weken heeft de koplamp verstelling kuren.
Als je de lampen aanzet gaat normaal de koplamp verstelling even naar onderen en vervolgens weer omhoog in de stand waarop de verstellings knop op ingesteld staat.
Nu weigerd de helft van de keren de koplampen dit te doen en blijven onderin liggen. De ene keer doet links het niet dan weer rechts en soms zelfs allebei.
Als ze het niet doen en je verdraaid de koplamp verstelling hoor je wel een motortje lopen in de koplamp unit terwijl reflector niet beweegt.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Gr.
Theo.
paul Hemels
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Oss
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2006, 17:52

Koplamp verstelling

18 okt 2006, 00:00

Hoi, heb hier ook wel eens last van als ik de koplamp verstelling dan een keer verstel gaan ze wel naar de juiste stand.
Maar waar door het komt? ra ra.
Als iemand het antwoord weet hoor ik het ook graag.
Gebruikersavatar
horn
Be Mini
Be Mini
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 sep 2006, 00:56

18 okt 2006, 00:48

volgens mij een bekende minikwaal - ook op buitenlandse forums over gelezen.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!


Afbeelding
schumi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dendermonde
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2005, 18:36

Re: Koplamp verstelling met kuren

18 okt 2006, 20:01

Cindy schreef:Sinds een aantal weken heeft de koplamp verstelling kuren.
Als je de lampen aanzet gaat normaal de koplamp verstelling even naar onderen en vervolgens weer omhoog in de stand waarop de verstellings knop op ingesteld staat.
Nu weigerd de helft van de keren de koplampen dit te doen en blijven onderin liggen. De ene keer doet links het niet dan weer rechts en soms zelfs allebei.
Als ze het niet doen en je verdraaid de koplamp verstelling hoor je wel een motortje lopen in de koplamp unit terwijl reflector niet beweegt.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Gr.
Theo.

Heb ik ook voor gehad. :(

In de garage hebben ze eerst de koplamp vervangen maar het was uiteindelijk de module die ze moesten vervangen

Greetz
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hall
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:02

19 okt 2006, 19:22

Heb het zelf ook gehad.
Gelijk na aflevering nieuwe MINI al!
Kwam thuis van de dealer, en zag het thuis al gelijk (rechts werkte wel, en links niet...).
Rechtsomkeert gegaan, en gelijk is (van een andere nieuwe MINI uit de showroom) de complete unit (koplamp + verstelmechanisme) omgeruild.

Hoop voor je dat ze het kunnen repareren, en niet ook gelijk een nieuwe unit monteren. (kon wel eens een prijzig grapje zijn... :( )

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”