Kan dit nog?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Gouda
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:05

Kan dit nog?

16 nov 2006, 17:19

Wie kan me helpen?
Zoals je op onderstaande foto kan zien, zie je dat onze driving lights niet helemaal op de goede plek staan. Dit komt doordat wij geen originele mini lampjes hebben en dus ook geen originele beugeltjes.

Afbeelding

Maar nu zou het mooier zijn om die lampjes, zoals ze horen, op de hoogte van de strepen te zetten. Maar er is nu al in onze grill geslepen... Dus heb ik de vraag of die beugels van de originele lampjes op dezelfde plek (of ongeveer) door de grill gaan. Hieronder heb ik twee fotos waar je onze huidige sleefjes ongeveer kunt zien. Onze huidige beugeltjes zijn recht, dus je kan het ook aan de boutjes zien... Dus wie met de originele beugeltjes kan dit voor mij even checken?

Afbeelding

Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

16 nov 2006, 22:31

Misschien denk ik heel simpel... maar slijp twee nieuwe beugeltjes die een iets breder plaatje hebben buiten de gril... zo kun je je lampjes keurig op de streep zetten, en blijft het gat inde grill op de zelfde plek..... of was dit nou juist jullie bedoeling.... volgens mij kun je dit met knutselen zo bij een RVS plaatsjop bestellen....
Afbeelding
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Gouda
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:05

16 nov 2006, 22:37

Jij bedoeld een L-hoekje maken of niet?
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

16 nov 2006, 22:42

Zoiets.... is goedkope oplossing.... denk dat je niet meer dan 20,- kwijt zal zijn..... uit RVS plaat of strip maak je er zo twee.

Je kan dan ook een sleufje frezen inplaats van één gat voor je lampje.... zo kan je altijd nog iets schuiven... en met een sterk ringetje aan weerskanten (rvs) zit het hardstikke vast
Afbeelding
Dave C
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Antwerpen
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:32

16 nov 2006, 22:45

is idd een knutselwerkje, bij de ijzerhandelaar of nen brico ben je zo gesteld :)
Cooper Checkmate
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Gouda
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:05

16 nov 2006, 22:47

Ik denk alleen dat zo'n L hoekje niet zo mooi is of wel?
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

16 nov 2006, 22:49

Afbeelding

zie je niks van... ik zie zo aan je lampjes dat het niet groot hoeft te zijn.... en als je het zwart spuit hoef je er niks van te zien denk ik..... moet je wel even uitmeten als het 8CM is ga je het natuurlijk :-) dan zou ik ook kiezen voor een nieuw gat in je gril en de boel opschuiven....

ps dit kunstwerk hier boven is getekend door de heer O.R. Strijland en is te koop op HP papier in een oplage van 10 stuks voor het bedrag van 500,- (kan ik de boel laten tunen :-)))
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 nov 2006, 22:54

Ik zou Martin een PB-tje sturen en vragen of je alleen zijn RVS beugels mag kopen, dus zonder lampjes. Deze zijn exact hetzelfde als de originele MINI beugels en ook nog van gepoedercoat RVS. En een nieuwe JCW grill kopen om opnieuw doorheen te frezen als het moet, zo duur is die niet toch? Dat is het mooiste en ziet er als OEM uit.
De MINI beugels gaan ook wat de hoek om, misschien is het zelfs niet nodig om een nieuwe grille te kopen, klein kansje dat dat zo is want ik zie op je foto's dat de hudiige beugel wat lager door de grille is gedaan dan de OEM beugel gaat.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”