Op het internet kom ik heel vaak plaatjes tegen van Mini velgen, meestal de 15 inch exemplaren, waarbij de "loodjes" op de buitenzijde zitten. Geklemd om de velgrand, zoals je eigenlijk alleen bij stalen velgen doet. De 15 inch velgen die onder onze Mini zitten hebben het ook, evenals de extra set welke ik onlangs gekocht heb. Opvallend...
Ik ga me dus zo langzamerhand afvragen of daar een speciale reden voor is!?
Ben ik wel zeer benieuwd naar, aangezien ik volgende week vrijdag een afspraak heb staan voor de montage van twee nieuwe banden.
Who knows?!?
15 inch velgen, loodjes op buitenzijde
- Automatico
- One wheel wonder
- Automatico
- One wheel wonder
Bericht
Gelukkig heeft mijn "bandenmannetje" ook een hekel aan knijploodjes, dus die zal dat niet zo gauw doen.
Is ook mijn vermoeden overigens, maar je weet nooit natuurlijk...
Is ook mijn vermoeden overigens, maar je weet nooit natuurlijk...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Mike, bedoel je uitlijnen of balanceren? Ik nam aan balanceren. Anders snap ik het niet. (kan ook)FastBunny schreef:Ik vermoed dat het vooral te maken heeft met het feit dat het goedkoper uitlijnen is dan de loodjes verder naar achteren te plaatsen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Manick
- Sponsor
Bericht
Ben zelf automonteur en of het nou buiten of binne kant is gebalanceerd maak niks uit
persoonlijk doe ik stalen velgen altijd slaglood en lichtmetalen velgen plaklood en als er slaglood rand op zit doe ik dit soms(ligt aan wat voor type auto + maat velg) op de binne rand van de lichtmetalen velg
enige verschil met plak/slag lood is dat slag lood sneller werkt meer niet
persoonlijk doe ik stalen velgen altijd slaglood en lichtmetalen velgen plaklood en als er slaglood rand op zit doe ik dit soms(ligt aan wat voor type auto + maat velg) op de binne rand van de lichtmetalen velg
enige verschil met plak/slag lood is dat slag lood sneller werkt meer niet
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik bedoelde inderdaad balancerenMarcel Always Open schreef:Mike, bedoel je uitlijnen of balanceren? Ik nam aan balanceren. Anders snap ik het niet. (kan ook)FastBunny schreef:Ik vermoed dat het vooral te maken heeft met het feit dat het goedkoper uitlijnen is dan de loodjes verder naar achteren te plaatsen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors