Oliefilter voor 2002 R50, welke?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

Oliefilter voor 2002 R50, welke?

19 sep 2012, 18:51

Op de R50 is er een verschil tussen olieflterbehuizing: De versie voor 7/2004 heeft een veer en een kooi, waardoor er een zachte papieren filter in moet, de kooi zorgt voor stevigheid.
De nieuwere behuizing heeft die kooi niet, dus daar moeten filters in met een verstevigde constructie (zie http://new.minimania.com/article/2541/M ... em_-_Hints) om te zorgen dat je filter niet inklapt.
Afbeelding

Nou heb ik de oude behuizing, dus een kooitje zit al in de behuizing. Het filter wat ik heb ontvangen is echter ook voorzien van zo'n versteviging.

Mijn vraag is: past deze ''nieuwe stijl'' filter wel? Is het niet dubbelop etc. Of moet ik behuizing vervangen?? Lijkt me sterk dat de behuizing vervangen moet?

Op diverse fora word wel bezegd dat nieuwe behuizing past (bijv als je per ongeluk t veertje of kooitje hebt weggegooid met oude filter), maar ik wil gewoon de filter in mn oude behuizing stoppen, ik heb immers veertje/kooitje nog.

een dergelijk nieuw filter en behuizing heb ik
Afbeelding
Afbeelding


PS Als ik op realoem kijk zie ik dat echter een vervangingsfilter voor zowel oude (pre 4/07) als nieuwe (na 4/07) modellen hetzelfde artikelnummer is. Ik heb nu een Bosch replacement filter die ook geschikt zou moeten zijn voor mijn oude behuizing volgens catalogus, maar hoor t graag van iemand die als eens een eerste serie R50 filter heeft vervangen, met behoud van behuizing
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

15 okt 2012, 19:35

Anyone?
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 aug 2012, 13:35

16 okt 2012, 21:22

Bel anders even met de MINI garage? Ik denk zelf dat het moet passen als ze dit als nieuw filter aangeven
Tr0nic
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2011, 04:07

17 okt 2012, 19:15

Kzit net vandaag ook met het zelfde dilemma !
coopergreens
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 aug 2012, 13:35

03 jan 2013, 19:02

ik vandaag ook :(
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kerkrade
Berichten: 264
Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59

06 jan 2013, 23:22

Dat past gewoon, heb een tijd terug mijn oliefilter vervangen .
Was ook een filter en plastic huls, ging stroef ,maar gewoon erover.

Alleen uitkijken dat je m recht erop duwt... gaat er slecht weer af zonder m kapot te trekken.
MiniCooperCase
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2017, 16:56

Re: Oliefilter voor 2002 R50, welke?

28 jan 2024, 14:15

Hallo allemaal dit is wel een oud bericht/probleem waar ik op reageer, maar liep vandaag ook tegen dat probleem aan. Bij de laatste filter wisseling had ik nog een filter dat zo gemonteerd kon worden, maar alle nieuwe filters hebben dus ook een korf maar niet het kapje waarop de veer rust. Heb je dat zwarte kapje niet (uit het het oude filter getrokken) dan schiet de veer in de korf zonder enige functie. Dus voordat je oude filter weggooit eerst de bestaande korf er met behoorlijk wat kracht eruit wrikken. Het wonderlijke is dus dat je de zwarte door de opening van het nieuwe filter heen kan drukken. Ik vind het wonderbaarlijk dat de "oude" filters gewoon niet meer leverbaar zijn. Mocht je nu toch het oude filter kwijt zijn dan heeft Ben van Leeuwen op de site een vervangen set te koop. Raadpleeg de foto's die hiervoor zijn gepubliceerd.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”