Sinds eergister gaat mijn raam niet meer een stukje open tijdens het openen van de deur van mijn R53. Ik heb de reset geprobeerd (na zoeken op het forum), raam naar beneden, omhoog, 2 sec vasthouden, etc, dit helpt helaas niet. Ik ben bang dat het raam vastgevroren heeft gezeten afgelopen week tijdens het openen van de deur. Nu moet ik dus na het instappen handmatig mijn raam laten zakken, deur dicht en raam omhoog. Bij het uitstappen moet ik met geweld mijn raam in de dak sponning duwen.
Daarnaast valt mij op dat bij het op slot doen met de ab de knipperlichten niet knipperen en dat het alarm er niet op gaat (ruitenwisser hendel op het stuur knippert niet).
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen, of wordt dit een ritje dealer?
Raam zakt niet meer bij openen deur
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volledig laten ressetten bij de dealer is, vrees ik, de enige oplossing. Veel voorkomend probleem in de winter.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
De reset-procedure die je hebt gedaan is voor een R56-series...
Voor een R50-series: Raam een stuk laten zakken, deur dicht doen en raam helemaal omhoog met de schakelaar, de schakelaar niet loslaten en 5 seconden vasthouden.
Daarna moet ie geinitialiseerd zijn, en weer ietsje zakken bij openen portier.
Dat je alarm niet geactiveerd wordt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er ergens een deur, motorkap of kofferklep open staat. Of lijkt open te staan; kan dus inderdaad ook schakelaartje zijn. Maar controleer wel je motorkap en kofferklep effetjes voor de zekerheid.

Voor een R50-series: Raam een stuk laten zakken, deur dicht doen en raam helemaal omhoog met de schakelaar, de schakelaar niet loslaten en 5 seconden vasthouden.
Daarna moet ie geinitialiseerd zijn, en weer ietsje zakken bij openen portier.
Dat je alarm niet geactiveerd wordt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er ergens een deur, motorkap of kofferklep open staat. Of lijkt open te staan; kan dus inderdaad ook schakelaartje zijn. Maar controleer wel je motorkap en kofferklep effetjes voor de zekerheid.
- nlrhee01
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik was me bewust dat dat voor een R56 was, en daarom dus ook niet werkte... Robert, bedankt voor de tweede reset optie, ga ik vanmiddag meteen proberen!
Ik kan geen schakelaartje vinden in de deurstijl die ik zou kunnen indrukken (kan iemand iets specifieker zijn, liefst foto
).
Maar gister middag deed alles het wonderlijk weer gewoon, dus ook alarm ging er weer op en knipperlichten blinkten (dus alle deuren, kleppen zitten dicht). Vanmorgen ook alles nog normaal. Dus mogelijk gewoon gesmolten sneeuw die weer bevroren is en iets vast heeft laten zitten. Hopen dat de zon snel weer gaat schijnen en het dak weer open kan

Ik kan geen schakelaartje vinden in de deurstijl die ik zou kunnen indrukken (kan iemand iets specifieker zijn, liefst foto

Maar gister middag deed alles het wonderlijk weer gewoon, dus ook alarm ging er weer op en knipperlichten blinkten (dus alle deuren, kleppen zitten dicht). Vanmorgen ook alles nog normaal. Dus mogelijk gewoon gesmolten sneeuw die weer bevroren is en iets vast heeft laten zitten. Hopen dat de zon snel weer gaat schijnen en het dak weer open kan

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors