Hoi
Enkele weken geleden heeft de lokale BMW dealer voor de 2e keer onder garantie de Koelvin van onze Mini Cooper S R52 vervangen vanwege een overleden weerstand. De nieuw geplaatste koelvin lijkt echter ook alleen van in stand 2 te draaien. Wanneer de motor koud wordt gestart met de airo aan gaat de koelvin voor iets van 3 seconden draaien op stand 1 waarna hij gelijk naar stand 2 overgaat en daar continu op blijft draaien. Zet ik de airco uit, stopt de koelvin ook meteen met draaien.
Is dit een bekend probleem? er zit overigens genoeg koelvloeistof in het reservoir. Kan het zijn dat de airco niet goed gevuld is?
Nieuw koelvin probleem Mini Cooper S
- Cooper_S_Cabrio
- One wheel wonder
- Dirkxke
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Nieuw koelvin probleem Mini Cooper S
Is inderdaad een heel gekend probleem.
Ik heb een tijd terug uitgezocht hoe dit opgelost kan worden dmv een externe weerstand ipv de brakke weerstand van de ventilator zelf.
Kijk een keer in mijn topic, daar staat over welke weerstand het gaat.
De diy is er nog niet, maar hoop ik ergens deze week te kunnen maken incl foto's
Ik heb een tijd terug uitgezocht hoe dit opgelost kan worden dmv een externe weerstand ipv de brakke weerstand van de ventilator zelf.
Kijk een keer in mijn topic, daar staat over welke weerstand het gaat.
De diy is er nog niet, maar hoop ik ergens deze week te kunnen maken incl foto's
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors