Beste forumers,
Ik zit er aan te denken om een Mini aan te schaffen.
Momenteel zit ik informatie te verzamelen voordat ik mijn besluit vast leg!
Dus wie kan mij helpen met de volgende vragen?
1. Klopt het dat de motor vaak stuk loopt?
2. Zijn er nog verschillende jcw motor typens?
3. waar moet ik op letten mocht ik een mini aanschaffen!
4. is het mogelijk om later een navigatie in te bouwen ( fabrieks af ) en met wat voor software werkt deze?
5. Hoe zit het met de wegligging van een jcw ( veel vermogen lichte auto )
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met deze vragen!
Bedankt Thomas
Aanschaffen van een Mini S JCW
- Furr2013
- Enthousiast
Bericht
Re: aanschaffen van een mini s jcw
5) Dat rijdt heerlijk en ligt strak op de weg. Tis idd veel vermogen en je moet geen vol gas intrappen als je een bocht in gaat
want het gaat als de brandweer 

- LinkjeZ
- Leerling Mini lid
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: aanschaffen van een mini s jcw
1: als je normaal doet en goed je olie bijhoud gaat het niet stuk!
2: tussen eerste en tweede gen is er inderdaad verschil
3: onderhoudshistorie en geen rare geluiden in de bak
4: ja software weet ik zo niet maar Spenki hier op het forum weet er alles van!
5: wegligging is zo wie zo goed van een mini, als je een S hebt is het al wat beter aangezien daar een ander onderstel onder zit!
2: tussen eerste en tweede gen is er inderdaad verschil
3: onderhoudshistorie en geen rare geluiden in de bak
4: ja software weet ik zo niet maar Spenki hier op het forum weet er alles van!
5: wegligging is zo wie zo goed van een mini, als je een S hebt is het al wat beter aangezien daar een ander onderstel onder zit!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Aanschaffen van een Mini S JCW
Niet standaard een sper. Staartje niet blind op een JCW, met een andere pully, IC en software ga je met een gewone S al vaak over de pk's van een JCW heen. Opgegeven waardes van een JCW worden vaak ook niet gehaald. JCW badges is leuk, maar vooral prijzig. Dit geld trouwens voor de eerste generatie (r53)
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
Mensen laten een geblazen Mini vaak in de soep lopen omdat ze het oliepijl niet bijhouden.
Uhr
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
1) nee
2) alle Gen-1 JCW zijn zelfde motor. Alle Gen-2 JCW zijn TOTAAL anders.
3)
4) Achteraf fabrieksnavi inbouwen is een heel lastig project maar het kan wel.
5)
2) alle Gen-1 JCW zijn zelfde motor. Alle Gen-2 JCW zijn TOTAAL anders.
3)
4) Achteraf fabrieksnavi inbouwen is een heel lastig project maar het kan wel.
5)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- LinkjeZ
- Leerling Mini lid
Bericht
super bedankt voor de reacties!
Maar tussen een jcw en een normale S zit dus niet heel veel verscheel ?
Mocht je die aanpassingen doen waar jullie het over hadden.
Maar tussen een jcw en een normale S zit dus niet heel veel verscheel ?
Mocht je die aanpassingen doen waar jullie het over hadden.
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
nee klopt, niet veel verschil, tis grotendeels het woord jcw wat je eraan mag geven!
als het gunstiger is om een s te kopen, zou ik dat doen
tenzij je echt een works wilt hebben?
als het gunstiger is om een s te kopen, zou ik dat doen
tenzij je echt een works wilt hebben?
- LinkjeZ
- Leerling Mini lid
Bericht
echt zo veel duurder zijn ze niet als je ze in Duitsland koopt. en als ik dan hem nog moeten laten tunen dan ben ik denk ik uiteindelijk duurder uit dan gewoon een jcw.
nog wel even een andere vraag. die onderlip van deze auto is die gewoon los te monteren ? of moet ik dan een complete bumper overzetten?

nog wel even een andere vraag. die onderlip van deze auto is die gewoon los te monteren ? of moet ik dan een complete bumper overzetten?

Laatst gewijzigd door LinkjeZ op 03 dec 2013, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
Over de R56:
Een fabrieks JCW (211 pk) is iets rapper. Maar nauwelijks merkbaar. Heeft een andere turbo, versnellingsbak en nog wat foefjes...
Je kan een Cooper S ook nog laten chippen bij BMW/Mini. De 2006-2009 versie heeft dan 192 pk (fabrieksopgave) de 2010-2013 versie heeft dan 200 paardjes (fabrieksopgave).
Ik merk qua acceleratie weinig tot geen verschil met mijn Cooper S die ook een JCW vermogenskit heeft ondervonden vergeleken met een Factory JCW.
Het is inderdaad vooral de naam JCW die er aan verbonden is.
Bepaalde JCW onderdelen zijn ook los te koop. Vooral de factory uitlaat is een aanrader!
EDIT: Ik zie net dat dit in het R50-53 topic is geplaatst
Een fabrieks JCW (211 pk) is iets rapper. Maar nauwelijks merkbaar. Heeft een andere turbo, versnellingsbak en nog wat foefjes...
Je kan een Cooper S ook nog laten chippen bij BMW/Mini. De 2006-2009 versie heeft dan 192 pk (fabrieksopgave) de 2010-2013 versie heeft dan 200 paardjes (fabrieksopgave).
Ik merk qua acceleratie weinig tot geen verschil met mijn Cooper S die ook een JCW vermogenskit heeft ondervonden vergeleken met een Factory JCW.
Het is inderdaad vooral de naam JCW die er aan verbonden is.
Bepaalde JCW onderdelen zijn ook los te koop. Vooral de factory uitlaat is een aanrader!
EDIT: Ik zie net dat dit in het R50-53 topic is geplaatst

Uhr
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Ik denk dat je even een onderscheid moet maken tussen een Gen1 en een Gen2 JCW. Je plaatst dit in het R53 forumonderdeel, maar het is nog niet precies duidelijk van welke generatie (of bouwjaar) je een Mini zoekt.
Daarnaast bestaat er motorische JCW tuning en wat je veel meer ziet optische JCW tuning, wat het soms verwarrend maakt. Die onderlip hoort waarschijnlijk (plaatje werkt niet) bij een JCW bumper dus ja die moet je compleet vervangen en is niet goedkoop en voor een R53 wordt deze zelfs al met uitsterven bedreigd.
Daarnaast bestaat er motorische JCW tuning en wat je veel meer ziet optische JCW tuning, wat het soms verwarrend maakt. Die onderlip hoort waarschijnlijk (plaatje werkt niet) bij een JCW bumper dus ja die moet je compleet vervangen en is niet goedkoop en voor een R53 wordt deze zelfs al met uitsterven bedreigd.
- LinkjeZ
- Leerling Mini lid
Bericht
ik heb nog niet echt een keuze gemaakt welk type ik ga nemen. daar ben ik nu over aan het twijfelen.
Exterieur is toch aan te passen. maar belangrijker vind ik hoe het van binnen zit.
ik hoop hier door mijn keuze te laten maken welke type ik het beste kan pakken.
Exterieur is toch aan te passen. maar belangrijker vind ik hoe het van binnen zit.
ik hoop hier door mijn keuze te laten maken welke type ik het beste kan pakken.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors