Vandaag de mini cooper s 1.6 APK laten keuren en deze is wel goed gekeurd maar wel een aandachtspunt.
Het CO-uitstoot/lambda wijkt af bij verhoogd toerental.
Iemand enig idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn?
Eric.
CO=uitstoot/lambda wijkt af oorzaak?
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Locatie: Drachten
Bericht
Re: CO=uitstoot/lambda wijkt af oorzaak?
Lambda sensor of de kat zelf. Hopelijk de lambda sensor. Dat valt qua prijs nog mee.
Succes!
Succes!
- eric27
- One wheel wonder
Bericht
Re: CO=uitstoot/lambda wijkt af oorzaak?
Oke, welke lambda is de eerste verdachte die voor de kat of degene na de kat?
En kun je dit eenvoudig uitlezen?
Eric.
En kun je dit eenvoudig uitlezen?
Eric.
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Locatie: Drachten
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: CO=uitstoot/lambda wijkt af oorzaak?
Ik denk niet dat het met een sensor te maken heeft. Brand er een storingslampje?
Misschien de bougies? Geen goede verbranding kan t veroorzaken.
Je zou de auto ook eens goed warm kunnen rijden. Op de snelweg eens goed de 3e en 4e versnelling doortrekken. De katalysator goed heet maken. Dit kan helpen.
Misschien de bougies? Geen goede verbranding kan t veroorzaken.
Je zou de auto ook eens goed warm kunnen rijden. Op de snelweg eens goed de 3e en 4e versnelling doortrekken. De katalysator goed heet maken. Dit kan helpen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Locatie: Drachten
Bericht
Re: CO=uitstoot/lambda wijkt af oorzaak?
Nu ik het verhaal nog eens goed lees inderdaad Richard.
Ik had een standaard katalysator eronder die leeggehaald was. Ook deze had een te hoge CO waarde. Vorig jaar maar standaard katalysator eronder gezet die niet leeggehaald was. En toen was de CO waarde goed voor de apk. Knallen waren helaas wel iets minder hard. Maar nog steeds goed te horen zodra de boel warm is.
Succes!
Ik had een standaard katalysator eronder die leeggehaald was. Ook deze had een te hoge CO waarde. Vorig jaar maar standaard katalysator eronder gezet die niet leeggehaald was. En toen was de CO waarde goed voor de apk. Knallen waren helaas wel iets minder hard. Maar nog steeds goed te horen zodra de boel warm is.
Succes!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors