Banden R53 JCW

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Banden R53 JCW

21 dec 2020, 22:30

Ik heb al een paar draadjes doorgelezen ivm met nieuwe zomerbanden die ik wil aanschaffen. Kwam de KUMHO ECSTA LE SPORT hier tegen, maar dat is een draadje uit 2018. Dus even voor de laatste updates op het gebied van banden, ik ben op zoek naar een goede sportieve band. Heb semi-slicks overwogen, maar ga toch voor een “gewone” performance band. Helaas is de ‘Yokohama ADVAN NEOVA AD08R overgegaan op de RS. Dat schijnt een compleet andere band te zijn. Ik weet niet of een R53 ook af fabriek met runflatbanden is geleverd ? Zitten nu 18 inch zomervelgen bij de Mini, die gaan eruit, wil 17 inch.

Heb een set 17 inch velgen met winterbanden gemonteerd, vind het drie keer niets. Kreeg de set bij de Mini met nieuwe winterbanden van het tob-merk Hifly. Aangezien de zomerset banden gecupt waren en bijna op, de winterbanden gemonteerd. mini is 3x zo stil, geen trillingen, je moet alleen niet willen sturen, dat is een drama.

Voorkeur gaat uit naar de maat 215/45/R17, geen runflat. Ga de Mini niet op het circuit of Ring rijden, maar het mag wel een beetje plakken. Hoor goede verhalen over de Michelin PS4, maar de kost ook het dubbele van de Kumho.

Iemand nog een geniaal nieuw model band onder de Mini die net op de markt is ?

Gr Ron
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 10:58

Sorry ik heb niet de link naar dat geniale nieuwe type band maaarrrr..
Ik ben wel echt zeer te spreken over de Michelin Pilot Sport 4 welke ik nu op de MINI heb liggen en de Hankook's welke eronder zaten.
Toen ik de MINI kocht stond deze op de Hankook Ventus V12 evo 2 dit waren ook top banden maar moest wisselen van banden maat (maar dat is een ander verhaal, iets met duitse tüv meister die nogal waarde hecht aan de juiste bandenmaat) en ben toen dus over gegaan op de Pilot Sport 4. In de regen zijn de Hankook's en de Michelin's gevoelsmatig gelijk maar op droog is de Michelin net even beter (meer grip).
Sinds kort heb ik ook een setje 17" velgen waar relatief nieuwe Dunlop SP Sport 01 op liggen maar dat zijn echt K*T banden zeg........
Grip zowel op nat als droog niet te vergelijken met de Hankook of Michelin en ze maken echt een pleuris herrie.

Al met al is mijn inziens de PS4 toch de betere band en zou ik ondanks het prijsverschil (€500 vs €700 voor een set van 4) toch weer de PS4 kiezen maar met die Hankook's doe je niets verkeerd imo.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 11:35

Die Hankooks heb ik ervaring met op de Alfa, waren ook prima bandjes. Ik heb er nu gewoon een simpel setje Vredestein Ultrac Satin's onder laten leggen. Eens kijken hoe dat bevalt.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Banden R53 JCW

22 dec 2020, 11:45

frankie schreef:Die Hankooks heb ik ervaring met op de Alfa, waren ook prima bandjes. Ik heb er nu gewoon een simpel setje Vredestein Ultrac Satin's onder laten leggen. Eens kijken hoe dat bevalt.
Grappig, die Vredestein is hetzelfde setje wat ik er sinds april op heb liggen als zomerset. De banden bevallen mij heel goed. Mooie balans tussen prijs/kwaliteit als je geen circuitrijder bent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 14:34

Dank voor de info, nu nog een set 17 velgen die ik mooi vind staan onder een R53.

Gr Ron
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 15:22

Als we bij de originele velgen kijken vind ik persoonlijk R99 & R90 erg mooie velgen in 17"
Of ga je voor iets aftermarket? daar is ook genoeg keuze!
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 15:53

ATS DTC natuurlijk, nu ze nog een klein beetje beschikbaar zijn..
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 16:44

Als iemand nog een set ATS DTC heeft die in de weg liggen hoor ik het graag. Anders is de sparco assetto gara ook een mooi alternatief. Vind een setje zwarte 112’s ook prima.

Gr Ron
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Banden R53 JCW

22 dec 2020, 17:20

RSR schreef:Als iemand nog een set ATS DTC heeft die in de weg liggen hoor ik het graag. Anders is de sparco assetto gara ook een mooi alternatief. Vind een setje zwarte 112’s ook prima.

Gr Ron
Goede smaak heb je Ron. Alle 3 hele mooie setjes als je het mij vraagt. Er ligt alleen bij mij niets in de weg helaas Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sanderz
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Vld
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:14

Re: Banden R53 JCW

23 dec 2020, 11:30

Ik heb goede ervaring met Hankooks, zowel droog als nat prima band en goede prijs.
2003 R53
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Banden R53 JCW

23 dec 2020, 17:01

Hier ook erg goede ervaringen met de Michelin Pilot Sport 4 in 205/45/17. Hoezo wil je in 215/45/17 en niet 205/45/17 wat er volgens mij onderhoort?

Zitten bij mij om 17" Team Dynamic Monza R wielen in het zwart (alle 4 met 5.5-6mm profiel, dotcode 2018). Mocht je interesse hebben in een koop, PM me dan maar :)

De Hankook V12 is meer een touringband. Als je sportiever wilt, dan moet je toch uitwijken naar de S1 Evo serie.

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Team Dynamics Monza R wheels by Andy Ramdin, on Flickr

AfbeeldingMini Cooper S R53 JCW Team Dynamics Monza R wheels by Andy Ramdin, on Flickr
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Banden R53 JCW

23 dec 2020, 22:01

mbvandenberg schreef:
RSR schreef:Als iemand nog een set ATS DTC heeft die in de weg liggen hoor ik het graag. Anders is de sparco assetto gara ook een mooi alternatief. Vind een setje zwarte 112’s ook prima.

Gr Ron
Goede smaak heb je Ron. Alle 3 hele mooie setjes als je het mij vraagt. Er ligt alleen bij mij niets in de weg helaas Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb nog aantal setjes velgen liggen waaronder de R112 en de R99. Alleen beiden in zilver.
De velgen wat je zoekt in het zwart heb ik allen gehad op één van mijn MINI’s. Goede keuze.
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Banden R53 JCW

24 dec 2020, 12:45

Bedank voor alle info, ben nog even aan het rondneuzen hoe en of wat. Deze band komt ook erg goed uit de testen: GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 5. Schijnt een lekkere plakband te zijn voor nog net geen 90€ per stuk. De reden dat ik ook even meteen even voor 215 brede banden kijk is mijn , wellicht verkeerde, aanname dat breder meer grip betekend. :wink: Een 215/40/17 band is iets breder en heeft een iets minder hoge wang, wat minder beweging geeft in de wang bij insturen. Alsof ik dat merk......... :{ :{ >) Wil wel de XL versie, die is net weer wat stijver in de wangen. De volgende uitdaging is om een velg te vinden die icm de banden “enigszins” binnen het budget valt. Heb een mail verstuurd, als ik mijn velgen in kan ruilen vind ik dit wel wat, de Sparco FF1.

Afbeelding

Afbeelding

Motec heeft ook een nette velg van 7.1kg in 17 inch. Maar waar stop je ? Het moet ook een beetje grappig blijven dat modden.....

Afbeelding

Wil de nieuwe velgen wel meteen combineren met een schroefset. Dan kan ik hem mooi afstellen wbt hoogte.

Gr Ron
RSR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 jun 2017, 17:03

Re: Banden R53 JCW

24 dec 2020, 15:58

Inmiddels netjes offerte gehad voor een set Sparco Assetto Gara 17 inch velgen met de Goodyear banden. Voordeel van deze offerte, ik kan mijn 18 inch velgen inruilen. Ben ik die ook weer kwijt. In januari maar eens langs met de Mini............

Ben alleen nog niet uit de kleur van de velgen, zwart......... of brons......... zwart heeft iedereen, en de bronskleurige onder een verlaagde R53 vind ik persoonlijk erg mooi........ schiet er maar op ! (foto’s even geleend op het net)

Afbeelding

Afbeelding



Gr Ron
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Banden R53 JCW

24 dec 2020, 16:06

Stond volgens mij recent nog een soortgelijk setje brons op MP te koop.
Kleur is persoonlijk zwart staat mooi maar heeft idd iedereen maar wil je ze verkopen ben je ze zo kwijt
Brons zie je nooit of weinig maar duurt heel lang mocht je er ooit weer vanaf willen.
Maar staat beide wel goed

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”