Zijruitprobleem en ruitenwisserprobleem

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen
Berichten: 5371
Lid geworden op: 19 jun 2006, 18:40

06 sep 2006, 22:05

henkietenk schreef:Ik weet ook niet wat het is hoor :?
Ik heb nieuwe rubbers en van die klemmetjes, maar toch komen er weer strepen. Jaja, ik kijk al uit naar de winter...... :|
Volgens mij zit er in de deur een vettig goedje van het een of het ander wat gesmeerd moet worden. Steeds bij gebruik van je raam, schuift deze daar langs. Dacht al dat die vervanging van de snorren niets uit zouden maken. Ik had het al vanaf dag 1.
Maar die klemmetjes wat doen die dan precies. Is het niet een kwestie van schoonmaken binnen in de deur.
Met een laaghangende zon is het nog gevaarlijk ook.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

06 sep 2006, 23:57

Pretty Cooper schreef: Volgens mij zit er in de deur een vettig goedje van het een of het ander wat gesmeerd moet worden. Steeds bij gebruik van je raam, schuift deze daar langs. Dacht al dat die vervanging van de snorren niets uit zouden maken. Ik had het al vanaf dag 1.
Maar die klemmetjes wat doen die dan precies. Is het niet een kwestie van schoonmaken binnen in de deur.
Met een laaghangende zon is het nog gevaarlijk ook.
Waarschijnlijk komt dit idd door het vet. Daarom is dit met nieuwe raamsnorren niet te verhelpen. Denk dat goed schoonmaken beter helpt.

De klemmetjes is meer voor het windgeruis. Raam zit steviger vast geloof ik. Weet niet of dit ook iets met die vlekken doet?
Gebruikersavatar
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 nov 2005, 14:47

08 sep 2006, 18:08

Ik heb hier ook last van gehad en door "een monteur van Mini" als oplossing is het volgende aangedragen:

Ok, het onderdeelnummer is; 5133 7 177925 hier heb je er vier van nodig in totaal, twee per portier.

Het Maatregelnummer is ; 4914147, dit is het zogenaamde nummer van het bewuste service-bulletin bij BMW/MINI heet dit een PUMA-melding, iedere dealer weet wat dit inhoud. Als deze uitgedraaid wordt is er een mogelijkheid een extra bijlage met montagefoto's (3) te printen, het is nogal lastig de eerste keer deze clips te monteren.
Mijn advies is ook om meerdere clips te bestellen voor reserve, die gene die aan scharnierzijde worden gemonteerd breken wel ees bij de montage, als je dit eenmaal hebt ervaren weet je genoeg.

Het diagnose nummer is; 5133123900, dit is een soort garantie/claim nummer.


P.s. ik denk dat "die witte waas" gewoon een kalk aanslag is van het opgedroogd water.... 8)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

08 sep 2006, 19:13

en nu heb je er geen last meer van (piepende, klapperende, wit waas uitslaande ramen)??

dan ga ik morgen ff langs de MINI!
Gebruikersavatar
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 nov 2005, 14:47

08 sep 2006, 19:44

Echt nergens meer last van, bij mij alles prima opgelost. :lol:
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen
Berichten: 5371
Lid geworden op: 19 jun 2006, 18:40

08 sep 2006, 23:24

Gnoekie schreef:Ik heb hier ook last van gehad en door "een monteur van Mini" als oplossing is het volgende aangedragen:
Hé geweldig bedankt voor je tip. :D :D :D
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

09 sep 2006, 00:07

Ik heb deze er nu ook inzitten. Bij mijn dealer wisten ze het niet. Ik had de nummers opgeschreven en aan mijn dezeler gegeven.
Hopen dat het probleem nu opgelost is :)
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen
Berichten: 5371
Lid geworden op: 19 jun 2006, 18:40

09 sep 2006, 11:17

Maaij schreef:Ik heb deze er nu ook inzitten. Bij mijn dealer wisten ze het niet. Ik had de nummers opgeschreven en aan mijn dezeler gegeven.
Hopen dat het probleem nu opgelost is :)
Ja, ben benieuwd of dit nu opgelost bij je. Zo ja, moet nog wat laten doen bij de dealer, dan kan dit gelijk meegenomen worden. Moet zeker besteld? Kan ik dus beter eerst tel. doorgeven voordat ik Pretty Cooper breng.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

09 sep 2006, 11:46

Ik denk dat d meeste dealers dit niet op voorraad hebben. Dus van te voren even bellen :)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

09 sep 2006, 13:26

ik ben vandaag naar BMW Den Haag gegaan, hadden ze 2 setjes van 2 clipjes (dus totaal 4) op voorraad liggen. Ik wilde er eigenlijk 6, 2 reserve voor als er wat breekt maar ze hadden er dus maar 4. Ze kosten 4.40 per 2. Er zit ook lijm bij of glijmiddel ofzo :mrgreen: Die kerel van de magazijn kon echter niet de montageinstructies printen, had hij geen codes voor :?

dus mijn vraag aan iemand van hier, heeft iemand die instructies en zou hij/zij die online willen zetten? Mijn dank is groot..!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

09 sep 2006, 13:35

FunkyRAT schreef:ik ben vandaag naar BMW Den Haag gegaan, hadden ze 2 setjes van 2 clipjes (dus totaal 4) op voorraad liggen. Ik wilde er eigenlijk 6, 2 reserve voor als er wat breekt maar ze hadden er dus maar 4. Ze kosten 4.40 per 2. Er zit ook lijm bij of glijmiddel ofzo :mrgreen: Die kerel van de magazijn kon echter niet de montageinstructies printen, had hij geen codes voor :?

dus mijn vraag aan iemand van hier, heeft iemand die instructies en zou hij/zij die online willen zetten? Mijn dank is groot..!
Heb jij de PUMA nummer doorgegeven? Dan kunnen ze die zo uitprinten. Is een handleiding van een aantal pagina's. Helaas heb ik deze hier niet liggen. Heb jij nog garantie? Dan moeten ze deze kostenloos voor je monteren. Zit volgens de monteur een soort vetmiddel bij. Deze moet je dus ergens opsmeren (duh) :)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

09 sep 2006, 14:30

ja ik heb gnoekies post overgeschreven en aan die kerel gegeven, hij keek er wel raar van op dat ik die nummers had, maar volgens hem kon alleen de werkplaats dat, die zouden codes hebben en zij waren er niet... Vandaar dat ik nu geen instructies heb. Maar ja, ik moet dinsdag weer terug naar BMW dh, dus zal ze er nogmaals om vragen. En nee heb geen garantie meer helaas.

bedankt voor je hulp in ieder geval!
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

31 okt 2006, 09:37

Gnoekie schreef:Ik heb hier ook last van gehad en door "een monteur van Mini" als oplossing is het volgende aangedragen:
Is het misschien een idee om een link naar deze post in de eerste post van dit topic te zetten? Ik heb dit probleem nog steeds, en herinnerde me dat iemand in dit topic het over onderdelennummers e.d. had gehad, en heb nu het hele topic doorgespit om uiteindelijk daar uit te komen. Een linkje in de eerste post zou me wat ploegen bespaard hebben ;)
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

31 okt 2006, 09:47

ik heb de klemmetjes gemonteerd en ingevet, maar heb nog steeds last van strepen, nu alleen erger, en het is zelfs gaan piepen! :(

het zou niet kunnen komen door het vet op de geleiders, aangezien die maar op 2 plaatsen bijna aan de buitenkant zitten en de strepen ook in het midden komen. Verder schuiven de ingevette delen mee naar beneden.
Laatst gewijzigd door FunkyRAT op 31 okt 2006, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

31 okt 2006, 09:52

Ik heb de info net doorgebeld aan mijn dealer, de auto gaat binnenkort voor de 40000 km beurt (een kleine 5k te laat, en dan heb je toch met nog 2k te gaan gebeld... Combinatie van drukte bij de dealer en veel kilometers rijden). Ik kan me ook voorstellen dat die klemmetjes niet de enige truuk zijn, ik ben wel benieuwd wat er in die PUMA-melding staat.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”