Mini r50 DSC lampje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Siempie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2024, 18:20
Nederland

Mini r50 DSC lampje

31 jan 2024, 13:58

Goedemiddag,
Via google ben ik op dit forum terecht gekomen.
Zins 3 maanden ben ik trotse eigenaar van een Mini r50 uit 2004.

De wagen rijd erg prettig en sportief en heeft er bijna 260000 km op zitten.
Alleen sinds een week gaat mijn DSC lampje branden na ongeveer een uurtje rijden.
Als ik de auto start is er niks aan de hand en kan ik hem handmatig in en uit schakelen. Maar als ik even heb gereden dan gaat het lampje branden en blijft branden. Tot dat de auto weer is afgekoelt of even heeft gestaan met contact uit en dan is hij weer weg. En dan komt hij naar verloop van tijd weer terug.
Het is echt alleen het DSC lampje en de auto blijft verder goed rijden, houd geen vermogen in of iets dergelijks.

Heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet.

Heb de auto al proberen te laten uitlezen, bij de BMW maar die kunnen niks vinden. Ze zeggen dat het geen kwaad kan. Maar ik vind het nogal irritant.

Ik hoor het graag
Gebruikersavatar
Thijs79
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dongen
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 sep 2023, 10:37
Nederland

Re: Mini r50 DSC lampje

01 feb 2024, 22:24

Als ik de auto via OBD2 uitlees geeft de auto zelfs al aan dat er geen correct lampje in de interieurverlichting zit (oude led, die storing kunnen geven). Lijkt mij dat er dus wel een code zou moeten zijn die je enigszins op weg helpt.

Werkt je tractioncontrole wel normaal? Ik heb dit issue zelf nog niet eerder gehad bij een van mijn mini's maar wellicht eens kijken of je draden van je abs-sensoren niet ergens tegen aanlopen of zijn beschadigd? Wat ik ook tegenkwam uit een ander topic was dit:

"Kijk de stekker op je ABS computer eens na (Rechts onder de paravaan vanuit bestuurderstoel gezien). Misschien zit er oxidatie in wat deze storing kan veroorzaken. Ff verwijderen en invetten met vaseline en alles is weer ok, althans dat was bij ons het geval. Wij kwamen er pas na 1,5 jr achter na veel gezeik met de leverende dealer...."

Ik zou in die hoeken beginnen met zoeken, uiteraard ook je banden rondom op de goede spanning zetten en een keer je bandenspanning controle systeem resetten, op spanning zetten en dan gewoon met het knopje naast de handrem resetten. :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”