Hendig gaaf apparaat!!
Waarom heb je de verstralers eigenlijk verwijderd?
Of haal je ze eraf als je het circuit opgaat?
Brightness' Hyper Blue R53
- ClubbieS
- Enthousiast
- Locatie: Landgraaf
Bericht
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Weight reduction!
Nee, ik vind de cleane look (zonder verstralers) mooier, dus daarom mochten ze wieberen.
Nee, ik vind de cleane look (zonder verstralers) mooier, dus daarom mochten ze wieberen.
- ClubbieS
- Enthousiast
- Locatie: Landgraaf
Bericht
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Haha, vooral weight reduction ja. Aërodynamica had ik eerder verwacht!
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ooh ja, dat ook!ClubbieS schreef:Haha, vooral weight reduction ja. Aërodynamica had ik eerder verwacht!
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Waarom is er achter voor 0,33 sporing gekozen? Mijn bandenboer streefde juist naar zo min mogelijk sporing..
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Om stabiliteit tijdens het remmen te behouden. Daarnaast is het dacht ik ook van invloed op het slijtagepatroon van de banden.BurnoutBram schreef:Waarom is er achter voor 0,33 sporing gekozen? Mijn bandenboer streefde juist naar zo min mogelijk sporing..
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
En het modden gaat weer door.
In het verkooptopic van Davy stond een Aquamist set te koop. Ik had me hier in het verleden al eerder op georiënteerd en nu deze mooie set te koop kwam maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de set aangeschaft. Voor degene die het niet kennen: Aquamist is een gerenommeerd merk voor water/methanol injectiesystemen. Door middel van water/methanolinjectie in het inlaatspruitstuk wordt de inlaattemperatuur (IAT) flink verlaagd tijdens (zware) belasting, zodat het vermogen behouden wordt of zelfs verhoogd kan worden als er een specifieke map wordt geschreven voor 100% methanol injectie. Mijn doel is in eerste instantie het nog beter controleren van de IAT tijdens belasting op het circuit. Want tijdens belasting op het circuit bij hoge buitentemperaturen heeft zelfs de GRS Motorsport intercooler nog moeite om de IAT op de snelle stukken onder de 50 graden te houden.
Vorige maandag is het systeem gemonteerd.
De dash meter waarmee o.a. het systeem aan en uit kan worden gezet, de realtime flow en de tankinhoud gemonitord kan worden.
De behuizing waarin de tank en de pomp zich bevinden.
De FAV en de leidingen richting het inlaatspruitstuk.
Gisteren tijdens een sessie op het TT circuit Assen kon ik het systeem eens goed testen en het effect is duidelijk merkbaar. Waar de IAT bij vollast in 5 (en 6) eerder toch nog boven de 50 graden steeg blijft de temperatuur nu mooi tussen de 45 en 50 graden hangen. Dit was met een 50/50 mix tussen water en methanol. Met deze mix is nog te spelen, dus het koelende effect kan eventueel nog verbeterd worden door verhoudingsgewijs meer methanol te gebruiken. De komende tijd hier maar eens mee experimenteren.
Pas geleden ook een een SJCAM aangeschaft een deze gisteren eens getest om wat filmpjes te schieten.
Hieronder twee rondjes:
In het verkooptopic van Davy stond een Aquamist set te koop. Ik had me hier in het verleden al eerder op georiënteerd en nu deze mooie set te koop kwam maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de set aangeschaft. Voor degene die het niet kennen: Aquamist is een gerenommeerd merk voor water/methanol injectiesystemen. Door middel van water/methanolinjectie in het inlaatspruitstuk wordt de inlaattemperatuur (IAT) flink verlaagd tijdens (zware) belasting, zodat het vermogen behouden wordt of zelfs verhoogd kan worden als er een specifieke map wordt geschreven voor 100% methanol injectie. Mijn doel is in eerste instantie het nog beter controleren van de IAT tijdens belasting op het circuit. Want tijdens belasting op het circuit bij hoge buitentemperaturen heeft zelfs de GRS Motorsport intercooler nog moeite om de IAT op de snelle stukken onder de 50 graden te houden.
Vorige maandag is het systeem gemonteerd.
De dash meter waarmee o.a. het systeem aan en uit kan worden gezet, de realtime flow en de tankinhoud gemonitord kan worden.
De behuizing waarin de tank en de pomp zich bevinden.
De FAV en de leidingen richting het inlaatspruitstuk.
Gisteren tijdens een sessie op het TT circuit Assen kon ik het systeem eens goed testen en het effect is duidelijk merkbaar. Waar de IAT bij vollast in 5 (en 6) eerder toch nog boven de 50 graden steeg blijft de temperatuur nu mooi tussen de 45 en 50 graden hangen. Dit was met een 50/50 mix tussen water en methanol. Met deze mix is nog te spelen, dus het koelende effect kan eventueel nog verbeterd worden door verhoudingsgewijs meer methanol te gebruiken. De komende tijd hier maar eens mee experimenteren.
Pas geleden ook een een SJCAM aangeschaft een deze gisteren eens getest om wat filmpjes te schieten.
Hieronder twee rondjes:
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
word echt een hardcore race bak
Knap dat je er zo overheen knalt want ik weet dat je er ook heel zuinig op bent.
Knap dat je er zo overheen knalt want ik weet dat je er ook heel zuinig op bent.
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Klopt! Daarom hou ik het maar bij 1 of 2 sessies per track day en dat een paar keer per jaar. Verder bespaar ik nooit op onderhoud (+ de auto krijgt veel vaker onderhoud dan normaal gesproken nodig zou zijn) en heb ik de nodige maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de motor ook wel wat kan hebben. En op de openbare weg rijd ik als een oud wijf ter compensatie (behalve als ik met Marinus op pad ga... )speedy schreef:word echt een hardcore race bak
Knap dat je er zo overheen knalt want ik weet dat je er ook heel zuinig op bent.
- Jer84
- Bijna verslaafd
- Locatie: Drachten
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ziet er heel goed uit! Wat deed die BMW daar? Was hij omgedraaid?
Camera geeft goed beeld!
Succes met experimenteren!
Camera geeft goed beeld!
Succes met experimenteren!
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Die BMW had blijkbaar teveel wielspin bij het uitkomen van de Strubben (scherpe, langzame hairpin naar links) waardoor hij 180 gr draaide en achterstevoren kwam te staan.
Re: Brightness' Hyper Blue R53
Ja, ben ook wel tevreden over het beeld. Zeker gezien de prijs van de camera valt het me niet tegen!Jer84 schreef:Ziet er heel goed uit! Wat deed die BMW daar? Was hij omgedraaid?
Camera geeft goed beeld!
Succes met experimenteren!
Die BMW had blijkbaar teveel wielspin bij het uitkomen van de Strubben (scherpe, langzame hairpin naar links) waardoor hij 180 gr draaide en achterstevoren kwam te staan.
- Baseman
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Helmond
Bericht
Re: Brightness' Hyper Blue R53
WoW Brightly, dat is echt hardcore next level modden, heel gaaf.
Voor de rest, ook hier verwondering dat je dit allemaal met je troetelkind aandurft.
Voor de rest, ook hier verwondering dat je dit allemaal met je troetelkind aandurft.
Onze sponsors