Markos' bruune Clubman Cooper S - P4 JCW Kit Modje

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12 jan 2018, 20:48

Waanzinnige mods Mark! Een feest om je topic te lezen en naar te kijken en gaaf dat je het zo mooi in beeld brengt!
Afbeelding
Maurice: MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Gebruikersavatar
Baseman
NMC shop beheerder
Berichten: 3122
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08
Locatie: Helmond

12 jan 2018, 21:20

Wederom een prachtig verhaal met dito foto's.
Leuk om te lezen / volgen :icon_top:
Groet Jos

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 24809
Lid geworden op: 28 dec 2006, 18:48
Locatie: Deventer

13 jan 2018, 02:28

je pakt het goed aan zeg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

14 jan 2018, 23:41

Thanks mannen Afbeelding

Nog even een plaatje van het resultaat onder de kap. De originele inlaatslang van de Cooper S turbo paste niet op de JCW turbo, omdat het huis daarvan een iets grotere diameter heeft.
Daarom een Forge slang erop gezet. Mooi zwart en dus redelijk stealth.

De BSH Catch Can heeft het veld moeten ruimen, dat werd een beetje geknooi met die slangen. Ik weet ook nog niet of de catch can nog weer terugkomt. Eens in de zoveel tijd de kleppen reinigen vind ik ook niet zo heel dramatisch. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn NEM-L51 met Tapatalk
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6200
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

15 jan 2018, 21:51

Kijk ook lekker bezig qua mods!

Als je echt los wilt gaan zou ik ook naar de internals kijken van je S.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

31 jan 2018, 18:34

louisvdd76 schreef: Als je echt los wilt gaan zou ik ook naar de internals kijken van je S.
Daar heb je wel een punt. Maar ik wil het niet al te gek maken hoor. Het mooie van die JCW turbo ten opzichte van een MCS turbo is dat hij bij dezelfde turbodruk meer vermogen levert. Hier een mooi stukje daarover, uit een topic van het minitorque forum.

Bron:
http://www.minitorque.com/forum/f13/r56 ... nfo-31198/

Afbeelding
Thepenl schreef: Red lines: S turbo 18psi map
Black lines: JCW turbo 18psi map
ImageUploadedByTapatalk1358536102.293516.jpg
Figures are at the crank
Powertrain losses measured 14%
Torque in Nm
Power in BHP

Except of the huge amount of added torque through the whole rev range, low and midrange punch is +50bhp and at the redline there is a +45bhp difference! Up the boost more and see the deltas rise even more...
En hoe je er mee rijdt is cruciaal volgens mij.

Nog een klein modje:

AfbeeldingAfbeelding
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
ClubmanRob
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2018, 16:09

01 feb 2018, 11:59

Hoe bevallen die ruitenwissers Mark? Ik heb de originele er op zitten en die maken steeds een ''klak''-geluid bij omslaan van het wisserblad. Heb je dat bij deze ook?
MisterTUDOR
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:52
Locatie: Breda

01 feb 2018, 12:04

ClubmanRob schreef:Hoe bevallen die ruitenwissers Mark? Ik heb de originele er op zitten en die maken steeds een ''klak''-geluid bij omslaan van het wisserblad. Heb je dat bij deze ook?
Ook zeer benieuwd naar en welke ruitenwissers zijn dit juist?
Ik zoek er ook nieuwe.
#TEAMPW
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

01 feb 2018, 12:44

Dat geklak had ik ook bij de originele wissers. Ik dacht dat de originele wissers verschillende lengtes hebben(480mm en 450mm als ik ff snel google), en die bestuurderskant kwam tegen de A-stijlafdekking aan.

De nieuwe wissers zijn de BOSCH 3 397 118 994, allebei 450 mm lang. Geen geklak meer nu :D
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
MiniNHolland
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 nov 2014, 21:04
Locatie: Alkmaar

01 feb 2018, 12:55

Haha, had van de week toevallig ook de verkeerde gestuurd, let bij bestellen op het bouwjaar/maand, of kijk tevoren even hoe de wissers bevestigd zitten.
Die aero werken helemaal prima :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

05 okt 2018, 16:34

Ff het stof van dit topic blazen.

Laatste half jaar ben ik druk geweest met het zoeken en vinden van een VW T4 camper, als opvolger van de T3. Uiteindelijk maar een dure gekocht bij een specialist omdat ik geen zin en tijd had in extra werk. Helaas tijdens de vakantie geen remdruk meer! Gelukkig stonden we stil op de camping want je moet er niet aan denken als dat gebeurd was op een bergweg... de camper gaat daarom weer terug naar de verkoper en dan maar eens bedenken wat we willen.

Voor de Mini nog een leuke mod gescoord:

Afbeelding

Een JCW Kit luchtfilter met rond Pipercross filter! Een Pipercross filter heeft minder weerstand en de ronde versie meer oppervlak. Ik heb het niet nagerekend hoor...
Links de JCW Kit versie, rechts originele Cooper S.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Check het verschil in hoogte!

Met JCW logo (plus 6pk 😉):
Afbeelding
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

11 okt 2018, 15:01

Ff een experimentje. De PLX die ik in de Always Open Timer heb gemonteerd is handig, maar ik denk dat het nog leuker kan.
De Torque Pro app voor Android kan eigenlijk alles wat ik zou willen hebben in een meter, maar om met een telefoon rond te rijden is ook niet zo OEM.
Daarom een goedkope Chinese Smartwatch gekocht die draait op Android, met een rond touchscreen display. Hierop Torque geïnstalleerd en na wat prutsen had ik het voor elkaar. Je swipet zo naar een andere meter.
Zie de pics voor de testopstelling!

Afbeelding
Koelwater temperatuur

Afbeelding
Toerenteller

Afbeelding
Een testje met 4 verschillende parameters in 1 scherm, hier de air/fuel ratio, tankvulling, buitentemperatuur en air intake temperatuur.

Afbeelding
Air/fuel ratio apart

Afbeelding
Turboboost en koelwatertemp gecombineerd. Best lastig de telefoon stil te houden met wat boost...
Uiteraard zijn de foto's gemaakt op een afgesloten circuit met een onprofessionele coureur 😆

Dit zijn slechts een paar voorbeelden, de mogelijkheden met Torque zijn vrij uitgebreid.

Als je goed kijkt zie je een barstje in het scherm. Hij is me uit de handen geglipt en de garagevloer was sterker dan het horloge... Oeps. Nu reageert het touchscreen niet zo best meer.
Maar het horloge wordt sowieso te heet met opladen, dus misschien dat ik wel een oude Android telefoon ga gebruiken waar ik een rond scherm mee aan ga sturen. Het mooiste is natuurlijk eentje die qua maat past in de Always Open Timer!

Wordt vervolgd...


Verstuurd vanaf mijn LLD-L31 met Tapatalk
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

08 nov 2018, 21:00

Koopjes kom je altijd tegen als je het niet nodig hebt. Zo ook dit:

Afbeelding

Schijnbaar het beste OEM uitlaatspruitstuk voor een R56. Deze zaten in de latere JCW's. Betere flow en goede hittebestendigheid.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

15 nov 2018, 22:00

Afbeelding
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Plaats reactie

Terug naar “Show your ride”