Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
gerardNRG
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:56

11 aug 2010, 15:30

Mooi zo!
Waar heb je de milltek laten plaatsen? Ik ben het ook van plan.. mag zaterdag mn mini ophalen (zowat dezelfde als die van jouw alleen met wit dak en spiegels en wat kleine dingen natuurlijk)

maar je hebt nu al geen 163 pk meer dan he ;)
Milltek is al snel 5 a 8 pk ofzo?
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

11 aug 2010, 15:41

@ greycoopers: heheheh.. nee hoor ik ben geen ''paardekrachtenneuker''.
Techniek staat voorop en vandaar dat ik ook twijfel. Anders had ik wel gelijk gekozen voor 17% :wink:

@ JJ: Evt. plannen later zijn oliekoeler en grotere IC om het geheel toch te voorzien van de nodige koeling.

@gerard: Super lekkere auto kan ik je vertellen! De milltek heb ik zelf geplaatst. Was goed te doen. Ik heb er een handleiding voor geschreven, dus dat gaat je vast ook lukken in het DIY-topic :wink: Succes met wachten nog. Ik heb geen idee wat ik nu aan PK's heb. Heb een open luchtfilter en die Milltek dan.. maar denk dat het niet zoveel zal schelen hoor.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

11 aug 2010, 15:59

Toen ik mijn MINI liet tunen hadden ze net pas de Cravenspeed pully's in het pakket, eerder altijd nog ALTA.
Die Cravenspreed hadden ze (nog) niet in 17% ook, dus heb ik gewoon 15% laten plaatsen.
Cravenspeed pully is btw RVS, betere kwaliteit op de langere duur dan ALTA. (voor de pkneukers wel net ff minder snel op snelheid dan een alu ALTA pully :P - alsof je dat merkt :lol:)

Maar helemaal al omdat jij de pre-facelift kompressor hebt (grijze schoepen), zou ik al de 15% nemen, er is genoeg op het forum te vinden over de kompressors.
Ik heb ook een facelift kompressor laten plaatsen (zwarte schoepen).
Voornamelijk dat de coating bij te hoge temperaturen van de pre-facelift kompressor los kan laten, was voor mij de reden om de facelift te plaatsen.

Succes! 8)

zie btw dit topic:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18488
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
gerardNRG
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:56

11 aug 2010, 17:15

Sander je hebt wel een brug nodig om die uitlaat te plaatsen neem ik aan?

Heb je ook alleen de cat-back?
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

11 aug 2010, 17:33

@Alain: Kijk aan, reden te meer om dan toch te kiezen voor die 15%. Kogel is door de kerk. :D
Ik wil idd niet dat het spul er onder te lijden heeft, en dat voor die paar pk's.
En aangezien ik dus de oude compressor heb, de kleine intercooler, en geen oliekoeler ---> HEET, HETER, HEETST! :(
Gaan we niet doen.

@gerard: Ik heb de catback en gemonteerd boven een smeerput. Denk als je 'm voldoende op kan krikken het ook wel te doen is.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

13 aug 2010, 18:55

Stage 2 is een feit :D

Wat scheelt dit een hoop aan vermogen, gewoon ongelofelijk hoe het apparaat oppakt en BLIJFT doortrekken. 1e, 2e, 3e, 4e versnelling. HOPPA!!
Zelfs in de 6 vanuit 100 km loopt ie heerlijk door.


Afbeelding

Bij Beek op de brug


Afbeelding

Al wat verder uit elkaar


Afbeelding

nog wat verder...


Afbeelding

deze hebben toch al behoorlijk wat meegemaakt


Afbeelding

Losse deeltjes


Afbeelding

zomaar....


Afbeelding

software update


Afbeelding

officially been tuned ;)


Afbeelding

8)


Afbeelding

Eindelijk een ECHTE ''S'' ;)
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

14 aug 2010, 00:04

Congrats met het vernieuwde bommetje...enjoy!! 8) 8) :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Sander--87
Be Mini
Be Mini
Locatie: Sleeuwijk
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2010, 19:02

14 aug 2010, 20:33

Ziet er goed uit. :-))
Dit wil ik ook nogeens gaan doen :wink:
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

15 aug 2010, 11:14

het is echt te bizar voor woorden wat je er aan power bij krijgt.

Gister ook echt even die snelweg op... invoegen en gewoon met 200 voorbij komen zetten. Een momentje later weer heel rustig 120rijden. Men kijkt je dan ook echt even vreemd aan ;). En dat geluid van die compressor is nu ook zo veel harder en doordringender geworden.

Bij een stoplichtsprintje zelfs even wielspin bij het schakelen naar de 2e versnelling. Nog nooit meegemaakt!

Dikke aanrader
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

15 aug 2010, 11:44

dat gevoel is echt lekker he, terwijl je eerst met de originele paarden ook al dacht snel te zijn... dan is dit wel heel wat anders...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

15 aug 2010, 22:43

Geniet er van man!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

15 aug 2010, 22:57

Leuk he, heb vrijwel dezelfde setup, ook een 2002-er. Zeker die 15% en software is zo een verschil :shock:
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

16 aug 2010, 23:28

Wat me nu wel opvalt is dat wanneer je het gas los laat bij ongeveer 5500rpm of hoger dat hij dan megahard op de motor afremt. Dit in elke willekeurige versnelling.

Is dat normaal?
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

17 aug 2010, 08:14

met de vorm van een bakkei (lol), maw slechte cw waarde, is dat wel behoorlijk standaard in een mini
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

17 aug 2010, 08:17

ja redelijk herkenbaar, maar je moet het gas er ook op houden :mrgreen:

heb je een beetje lange tunnels in de buurt? daar treed namelijk ook erg henkenbaar gedrag op :wink:
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,

Terug naar “Show your ride”