Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: nokkenas

25 jan 2008, 00:01

Mini Poeper schreef:Raadt je mij stalen remleiding aan? Kunnen deze ook gebruikt worden met dot 4 remolie zoals de garage die gebruikt?
Stalen remleidingen zijn nuttig als je vaak wat flinker de rem intrapt, dan heb je meer gevoel bij het remmen. Ik geloof niet dat je met stalen remleidingen ook harder kunt remmen. Als je dan flink remt is een remvloeistof met een hoger kookpunt aan te raden (zoals Dot 5.1). Als je met de Brembo schijven niet echt flink gaat gassen en vaak achter elkaar flink gaat remmen zijn stalen remleidingen en andere vloeistof niet nodig. Als je remmen bij flink remmen sponzig aan gaan voelen of zelfs fading krijgen is het zaak over te schakelen op stalen remleidingen en Dot 5.1.
Ferdinand schreef:Ha Berthil, heb jij inmiddels die andere nokkenas er in zitten?
Dit zit er al drie manden in. Ik moet eigenlijk nog een keer langs Beek om de software daar op af te stemmen en ook maar eens de JCW injectoren te nemen.

Ik heb trouwens ook de Tarox 310 mm schijven voor de achteremmen besteld, dan maar ineens goed :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2008, 00:37

iDarkDesign schreef: Dat wordt piepen!!
Is dat zo? :roll: Na ja, als 't maar goed remt!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2008, 00:43

Berthil schreef:Als je remmen bij flink remmen sponzig aan gaan voelen of zelfs fading krijgen is het zaak over te schakelen op stalen remleidingen en Dot 5.1.
Dat heb ik soms... ik betrap mezelf er bovendien vaak op dat ik vergeleken met anderen een laat remmer ben. Hoezo remmen op de motor als ik vier pannekoeken stroopwafels achter m'n velgen heb? :wink: Het valt me trouwens op dat m'n auto nog al eens in de ABS schiet...
Berthil schreef: Ik heb trouwens ook de Tarox 310 mm schijven voor de achteremmen besteld, dan maar ineens goed :)
Standaard schijven hebben een diameter van 259 mm. Kun je die klauw dan makkelijk verschuiven? Kun je dan ook geen andere klauwen toepassen?
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

25 jan 2008, 08:19

Berthil schreef:
Ferdinand schreef:Ha Berthil, heb jij inmiddels die andere nokkenas er in zitten?
Dit zit er al drie maanden in...
wat voor verschil merk je ?
Veel rijplezier!
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 jan 2008, 10:43

Berthil schreef:Ik heb trouwens ook de Tarox 310 mm schijven voor de achteremmen besteld, dan maar ineens goed :)
Goed bezig!
Echt hele dikke auto!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2008, 12:56

Ferdinand schreef:
Berthil schreef:
Dit zit er al drie maanden in...
wat voor verschil merk je ?
Beetje meer koppel onderin en beetje meer vermogen. De verschillen zijn niet echt groot.

Ik heb wel het idee dat er wat aan de software moet gebeuren om optimaal te profiteren.
Bij Speedy II had ik ineens een bruine uitlaat aan de binnenzijde wat voorheen altijd zwart was.
Dat is een mooie kleur en een teken dat het mengsel goed is, maar ik denk dat de kop nu wat heter en magerder loopt met de nieuwe nokenas.
Vandaar dat ik nu ook een uitlaatgastemperatuurmeter heb ingebouwd om te heet lopen in de gaten te houden.
Voor de zomer ga ik denk ik nog een keer naar Beek voor JCW injectoren en nieuwe software.
Als iemand nog ergens JCW injectoren te koop ziet hou ik me aanbovolen.
Mini Poeper schreef:
Berthil schreef:Ik heb trouwens ook de Tarox 310 mm schijven voor de achteremmen besteld, dan maar ineens goed :)
Standaard schijven hebben een diameter van 259 mm. Kun je die klauw dan makkelijk verschuiven? Kun je dan ook geen andere klauwen toepassen?
Er wordt een tussenstuk meegeleverd om de standaard remklauw op te schuiven.
Tarox levert denk ik niet voor niets geen andere remklauwen voor achter. De standaard klauwen leveren voldoende remdruk voor de achterkant, nog meer remkracht heeft niet zoveel zin. Als er zo hard geremd met die dikke remmen op de voorwielen en semi-slicks (dus veel later ABS ingreep) wordt de achterkant al behoorlijk licht.
iDarkDesign
Transformer

25 jan 2008, 15:04

Hey Berthil,

ik heb vandaag de speakers e.d. overhandigt gekregen. Alles direct in mn auto geplempt. Ik kijk vanavond wel ff of alles er op en aan zit (zal wel)

volgende week ga ik dat er eens ff inbouwen! Is dat een beetje te doen?

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2008, 18:42

iDarkDesign schreef:volgende week ga ik dat er eens ff inbouwen! Is dat een beetje te doen?
Goed te doen maar even een zaterdagje werk. Je moet alle panelen uit je Mini trekken om bij de speakers te kunnen. Op voorhand een paar gele clips voor de zijwanden halen kan geen kwaad al is het niet zo ergt als er eentje ontbreekt na montage. Kijk ook even naar de stekkertjes van de achterste en voorste speakers. Als je op de voorste speakers dezelfde stekkertjes zet zoals ze op de achterste speakers zitten kun je ze zo aansluiten. De tweeters monteren kan wat lastiger zijn aangezien daar weinig ruimte is, kan zijn dat je wat plastic weg moet halen. Ik heb ze daarna gewoon met goede tape vastgezet.

Vandaag ook het Samco BT1525 inlaatlucht slangetje gemonteerd.
Ik moest er wel 4 cm afdremelen om hem passend te maken (en even groot als de originele slang), dat had ik niet gedacht.

Afbeelding

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

25 jan 2008, 20:13

Helemaal te gek zo'n slang. Ik was ook blij verrast dat ie bij mijn Alta filter zat.

Ik ga binnenkort ook zo'n hippe foto maken!

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 jan 2008, 17:49

Het M7 Understrut System zit er eindelijk onder.
Moeilijkheid was dat deze niet helemaal compleet was, enkele speciale onderdelen zaten er niet bij dus die had ik in Amerika bij M7 besteld. Maar daarna bleek het nog niet compleet (stomme Engelse maten van bouten) en heb ik hier toch alle bouten nieuw moeten halen, dus toch wel verkrijgbaar. Met dank aan Rob voor het versturen van de 'nut insert tool'!

De auto is duidelijk stijver want het achterwiel blijft nu nog hoger in de lucht hangen als door de goot rij bij het oprijden van mijn oprit :)
Als de weg droog is nog eens flink wat bochtjes nemen en kijken of het werkelijk wat doet.

Afbeelding

En de tweedelige Tarox remschijven voor achter zijn binnen bij Beek en die zijn MOOI!

Voor de liefhebber heb ik een beschadigde OMP understrut bar over.
Gratis om af te halen. Er zitten wat ernstige deuken in want ook deze heeft de bovenkant van de Karroussel geraakt maar daarom heeft hij niet zijn functie verloren denk ik.
Graag mij even een PM-tje sturen wie hem graag voor zijn eigen Mini wil hebben.

Afbeelding
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2008, 18:43

Berthil schreef:
Afbeelding
Ik heb hem inderdaad ook gezien, maar het lijkt me dat het niet echt optimaal is met die schroef/boutverbinding.
Natuurlijk is alles in je auto vastlassen weer het andere uiterste, maar waar geen 2 mooie CrMo buisjes in een kruis?
Berthil schreef: En de tweedelige Tarox remschijven voor achter zijn binnen bij Beek en die zijn MOOI!
Schitterende keus!
(alleen jammer dat het geen rooie zijn :wink: :P )
:-))
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 jan 2008, 19:58

Moet zeggen dat ik ook wel mijn twijfels had over die busjes in het chassis, maar het zit echt goed vast. Het hele systeem is ook van aluminium en weegt bij elkaar net zoveel als de OMP strutbrace die er voorheen op zat. Er is wel nagedacht over dat ding want de bouten op de kruispunten draaien met een schroefdraad vast in het aluminium en worden nog eens vastgedraaid met een schroef. Bovendien is het onderste balkje er apart uit te halen voor het geval het spruitstuk er uit moet, zo hoeft het hele systeem er niet afgehaald te worden.

De OMP strutbrace is vergeven en die gaat naar België :)
jbcola
Brugse zot

30 jan 2008, 20:03

:)) :)) :))
raven14
Enthousiast
Enthousiast

03 feb 2008, 08:55

Ik heb zo goed en zo kwaad als ik kon een groot deel van dit topic doorgenomen. Berthil, jij hebt echt voor een vermogen extra in die Mini van je steken... zal wel super rijden. Mooie kleur van Mini trouwens! Ik hoop hem snel eens in real life te zien te krijgen.

Terug naar “Show your ride”