PPCS (Mini Cooper S Parklane) New rimz @ pag 33

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 sep 2007, 22:26

Gelukkig maar. Dacht dat ik de enige WACKO :s was. Nog maar 20 dagen huilen :mrgreen:
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 sep 2007, 09:24

Jenkins schreef:
PPCS schreef:Ben ik dan niet de enige met deze "neurotische" tik.
Nee, je bent niet de enige met deze tic.

:wink:
Idd :oops:
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2007, 16:39

Nou de laatste loodjes dan maar. Woensdag mag ie eindelijk naar Care in amsterdam om t deuk (je) er ff uit te boetseren dmv een nieuwe kap. Daarna kan ik eindelijk weer fatsoenlijk rond rijden. Dan ga ik hem ook weer wassen enz. Ik heb hem nu al n maand niet gewassen, omdat ie toch al lelijk is. Nu maar duimen dat alles goed gaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Gr,

PP
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 12:43

Vandaag mini weggebracht naar t schadebedrijf. Heb voor de komende dagen een SLOPEL 1.2 mee.
o-100 in 14,5 seconden. Das meer dan de helft :shock: . Echt gevaarlijk zoiets man. Invoegen is echt een hele prestatie.
STaat al 40km op de teller van dat ding. Gaan we ns ff inrijden dan maar :evil: .

Nu maar hopen dan mn minitje snel weer klaar is en er weer fantastisch uitziet.
Laatst gewijzigd door PPCS op 02 sep 2012, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 13:02

:lol:
PPCS schreef:[img]HOK%20van%20'n%20wagen[/img]
Heb voor de komende dagen een SLOPEL 1.2 mee. o-100 in 14,5 seconden.
Das meer dan de helft :shock: . Echt gevaarlijk zoiets man. Invoegen is echt een hele prestatie.
Zo'n frikandel hadden mijn schoonouders ook eens 'n week lang te huur. Heb daar ook in moeten rijden.
Kan maar 1 ding zeggen:

Damn! :p

Sterkte, de komende tijd!
:wink:
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

26 sep 2007, 15:07

:lol: Leuk zon slopel :wink: Wat een hok :s Maarja het is voor een goed doel he. Dat je Mini maar snel terug mag zijn en in goed gerepareerde staat.

Greetz BigD
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

26 sep 2007, 20:46

Proost, op de goeie afloop. :wink:

Hopelijk krijg je je MINI helemaal okay terug. Zoiets is altijd wel spannend.

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2007, 23:54

Zo'n Corsa kan nog best een leuke auto zijn als driedeurs met een lekkere motor en een goede uitrusting, maar dit lijkt me wel echt een crisisuitvoering :?. Ach, aan de andere kant ga je je MINI hierna wel nog meer waarderen :wink:.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 sep 2007, 00:09

Ivo schreef:Zo'n Corsa kan nog best een leuke auto zijn als driedeurs met een lekkere motor en een goede uitrusting, maar dit lijkt me wel echt een crisisuitvoering :?. Ach, aan de andere kant ga je je MINI hierna wel nog meer waarderen :wink:.
Klopt, als OPC is ie leuk. Slechts 2 optie mogelijk: Navi en lederen bekleding.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2007, 20:03

Drama!!

Ze snappen er volgens mij geen reet van bij Care amsterdam. Zie de waslijst hieronder die ik heb opgesteld.
Maandag gaat ie er weer een dag heen, om de ellende die ze gecreeerd hebben te fiksen. Ik vrees echter dat dit gewoon te moeilijk voor ze is. Dus nog 1 kans en dan gaat ie naar de dealer. Nu nog de verzekering overtuiugen dat dit te moeilijk voor ze is zo'n klein autotje. Kortom zit bijna te :cry: hier achter mn PC. GVD ik baal zo van dit soort dingen. De ergernis en de tijd. pfffffff. Deed de dealer t maar. Das de enige waar ik nog enigzins vertrouwen in heb.

• Motorkap sluit niet mooi op de naden aan. Zowel boven als bij de wielkasten. Dit moet 100% passen op alle fronten zonder geweld. Hij moet gesteld worden. Hangt gewoon veel te hoog en scheef

• Kleine lakblaasjes op motorkap op meerdere plekken. 10 stuks ongeveer (polijsten)

• Naast passagierskoplamp naar het midden. Vlak naast de koplamp een deukje(nieuwe kap :shock: )

• Koplampsproeiers komen niet goed naar buiten en sproeien niet. (zit ook speling is was niet)

• Ruitensproeiers sproeien zo goed als niet.

• Slang bestuurders koplamp voor sproeier hoort onderlangs sproeistang

• Zwarte plastic kapje achter luchthappen(vlak achter de plakletters) zit scheef en niet zoals het hoort
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2007, 20:47

Drama idd, hopelijk zonder al te veel miserie opgelost de tweede keer!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 sep 2007, 19:21

Goed ben vandaag maar met frisse moed zelf eens onder de kap gaan kijken :shock: .
Om te beginnen de isolatie er af gehaald, want die zat helemaal niet goed. Die hoort in het midden deels onder de luchthapper te zitten en niet er overheen. Die zit dus nu goed. Wel mis ik nog 2 plastic schroefjes voor de isolatie. Die konden ze idd niet schroeven want hij zat er niet :shock: goed op. DUUUUH.

Verder alle bedrading nu netjes achter de isolatie weggewerkt en de grille goed vastgezet. Koplampen en driving lights gericht. In de garage gaat dat goed met aantekeningen op de muur zoals t vroeger was :wink: . Verder sproeiers voor de vooruit gemaakt er gericht. Zat een knik in de slang ergens en ze stonden zijwaarts te spuiten.

Toen de koplampsproeiers aangesloten (waren ze vergeten). Die spuiten nu dus ook naar behoeven.

Kortom alles werkt en zit weer zoals het hoort, behalve de kap zelf. Het richten van een motorkap is en blijft toch echt vakwerk. Ik weet niet hoe ik bij de scharnieren zelf moet komen. Hij moet namelijk iets omlaag, en de motorkap bevestiging met de scharnier is alleen voor de lengte verstelling. Wie ow wie (iig berthil, want die heeft die paneeltjes er afgehaald)
Weet hoe en wat je met die scharnieren kan stellen op de plek waar ze aan de auto vastzitten.

Tot slot de motorkap gepoetst en die staat nu lekker strak in de lak en die blaasjes zijn nu onzichtbaar geworden.
Het spuitwerk is nu een 9 zeg maar, en het spuitwerk was een 7 door alle steenslag e.d. Dus kortom wel een verbetering.
Alleen toen ie nieuw was was het spuitwerk net ff een tandje mooier :D .

Wie kan me dus wat vertellen over het in de hoogte stellen van de kap?? Wil die gasten maandag ff gericht aan de slag sturen. Liever de dealer natuurlijk, maar ze moeten een kans krijgen het te herstellen.

Gr,

PP
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2007, 19:08

Goed dan nu de nieuwste update!!!!

Vanmorgen vroeg eerst naar de dealer in Adam. De schade expert vertelde me hoe de punten te stellen waren. De hoogte verstelling lag wat ingewikkelder. Hij gaf me zijn kaartje en ging het uitzoeken. Hij vond het geen probleem als Care (om de hoek overigens) hem belde als ze er niet lekker uit kwamen. Dus ik naar Care en heb die jongens uitgelegd dat ik de naden heel precies wilde hebben en hoe het een en ander ongeveer moest. Ze konden immers de dealer ff bellen mocht het moeilijk worden.

Om een uurtje of 5 stond ie weer helemaal klaar voor me. Dit keer met mooie strakke naden :D Joepie.
Dit tesamen met het werk wat ik zelf gedaan heb, maakt de mini weer precies zoals die was. Alleen nu met een steenslagvrije kap. Geluukig dus eind goed al goed, pfffffffff wat een bevalling zoiets.

Vervolgens de mini lekker gewassen en de motorkap lekker beschermend in de Mequiars gezet. Binnenkort wordt ie helemaal lekker gepoest en dan volgen wat mooie verse photo's (shakeit) .

Gr,

De nadenfreak :shock:
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 11:17

Goed om te horen dat het uiteindelijk toch allemaal netjes is geregeld.
Volgensmij zag ik zojuist je oude motorkap alweer te koop staan http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... er-s.html?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 11:56

Goed te horen dat alles naar wens verholpen is!

Eigenlijk zou je je kap terug moeten vragen. Die kan je zelf ook wel voor 100 a 150 euries verpatsen. Toch lekker meegenomen...

Terug naar “Show your ride”