Haha, goed bezig stoepsleutelaar..
verstuurd met mijn OnePlus One via Tapatalk
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Rollin' Rollin' Rollin')
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht 
En zo zie je duidelijk dat het geen overbodige luxe is om die carterpanpakking te vervangen. Wat een gepruts dit...

Hoef jullie niet te vertellen dat dit niet dicht....

Oude O-ring krukaspositiesensor. Zo plat als wat... Helemaal flubber...

Toch die charger even 'opgepoetst' met de boormachine, morgen verder.
Ook de carterpakking komt dan binnen zodat ik die morgen kan doen

Hmmm.... iets minder, de (oude) scheur in de steun van de aircocompressor
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)

En zo zie je duidelijk dat het geen overbodige luxe is om die carterpanpakking te vervangen. Wat een gepruts dit...

Hoef jullie niet te vertellen dat dit niet dicht....

Oude O-ring krukaspositiesensor. Zo plat als wat... Helemaal flubber...

Toch die charger even 'opgepoetst' met de boormachine, morgen verder.
Ook de carterpakking komt dan binnen zodat ik die morgen kan doen

Hmmm.... iets minder, de (oude) scheur in de steun van de aircocompressor
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- reinderpeterse
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)
Ik heb nog allemaal specialistisch gereedschap te koop.
Van mijn (overleden) vader, onder BMW rijders bekend als Vakman Ruud.
Als ik jou zo zie sleutelen dan kun je e.e.a. Wel gebruiken.
Zal even een draadje openen met de spullen die ik heb.
Van mijn (overleden) vader, onder BMW rijders bekend als Vakman Ruud.
Als ik jou zo zie sleutelen dan kun je e.e.a. Wel gebruiken.
Zal even een draadje openen met de spullen die ik heb.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, e
Bedankt voor het aanbod. Ik zal het in mijn achterhoofd houden, mocht ik me iets bedenken.



Deze jongen sloot niet meer af en had lekkage

Ondertussen ook meteen verder met het filter

Dave-Fje ... nu wachten op het K&N filter

Oja.... en nog iets met een ashoes
Nr... euhm....
Gelukkig weer een verse

Inmiddels weer bijna helemaal in elkaar



Deze jongen sloot niet meer af en had lekkage

Ondertussen ook meteen verder met het filter

Dave-Fje ... nu wachten op het K&N filter

Oja.... en nog iets met een ashoes



Inmiddels weer bijna helemaal in elkaar

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, e
Die frits is toch een partijtje lekker bezig! 
Wann gaan we t eerste rondje maken?

Wann gaan we t eerste rondje maken?

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, e
Haha leker bezig Sander.
En wanneer kan ie weer op eigen kracht de oprit af??
En wanneer kan ie weer op eigen kracht de oprit af??
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)
Kijk eens, stoepsleutelen to the max!! Gaaf hoor!
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, e
Geen dagelijks plaatje schrijft ie dan.. Wel bijna klaar om de eerste meters weer te gaan rijden?
verstuurd met mijn OnePlus One via Tapatalk
verstuurd met mijn OnePlus One via Tapatalk

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)
Potdomme, das een beste klus...cool man, dat je dat zelf "ff" fixt...
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht 
Niet alles verloopt even 'vlekkeloos'. Een kleine 2 liter versnellingsbakolie over de oprit en over mij heen.
Maar... gelukkig geen enkel metaaldeeltje aan de magnetische oliedop. Dus een goed teken.
En toen... kwam daar eindelijk het moment... weer op eigen benen (wielen)

Zonder wielkuipen de komende tijd..

Ondertussen ook even aan de 220V

Ideaal om de ashoezen in de gaten te houden
En met dat ik de sleutel omdraai:

Mooi momentje

Gewassen en voor het eerst gereden..
Bevindingen:
Eerste keer starten en ineens een hoop schudden en gestotter, ding liep nergens naar. Hele kerstboom aan op het dash en schrok me kapot. Dacht dat ik misschien ergens een prop papier nog in had zitten bij de gasklep of misschien verder. Toen bedacht ik me dat ik de stekker van de sensor op het gasklephuis los had gehaald bij het monteren van het luchtfilter.. Pffff...gelukkig, die hing los, wat een opluchting.. als een zonnetje daarna.
Na de eerste proefrit: Pakt goed op, maar gaspedaal lijkt wat achter de feiten aan te lopen: Eerst wat inhouden en dan ineens als een malle gaan. Hopelijk verdwijnt dit wanneer de ECU opnieuw ingeleerd is na 150km. De vermogensopbouw voelt gelukkig wel lineair aan tot aan het rode toerengebied, iets waar ik een beetje huiverig voor was. Ook stationair lijkt hij telkens bij te moeten stellen. Een beetje zenuwachtig. Maar dat schijnt aan de pulley te liggen. Heb verder geen software aangepast. Heb begrepen dat stationair toerental bij software aanpassing ook een tikkeltje hoger gezet wordt, wat dit effect dus teniet doet gaan. Wel knalt hij nu een stuk vaker en makkelijker. Bij warme motor en beetje korte tikjes op het gas tussen 1000 en 1200(!)rpm resulteert al in enorme klappers. Vermakelijk
2e proefrit: Een en al feest! Zo moet een R53 af fabriek zijn!
Eerste rit was met 24,5 graden buitentemperatuur. Nu met 18 graden.
Koelwater blijft keurig netjes 82 graden aangeven en de olietemperatuur is ook een stuk minder dan voorheen. Krijg 'm niet boven de 75 of 80 (lastig aflezen met chrono), ook niet bij flink trappen.
Wat een feest allemaal, ben dubbel zo blij. Die kick is nog groter wanneer je dit zelf voor elkaar hebt gekregen. En dat voor € 328,- , jawel €328,- !!!!
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)

Niet alles verloopt even 'vlekkeloos'. Een kleine 2 liter versnellingsbakolie over de oprit en over mij heen.
Maar... gelukkig geen enkel metaaldeeltje aan de magnetische oliedop. Dus een goed teken.
En toen... kwam daar eindelijk het moment... weer op eigen benen (wielen)

Zonder wielkuipen de komende tijd..

Ondertussen ook even aan de 220V

Ideaal om de ashoezen in de gaten te houden
En met dat ik de sleutel omdraai:

Mooi momentje

Gewassen en voor het eerst gereden..
Bevindingen:
Eerste keer starten en ineens een hoop schudden en gestotter, ding liep nergens naar. Hele kerstboom aan op het dash en schrok me kapot. Dacht dat ik misschien ergens een prop papier nog in had zitten bij de gasklep of misschien verder. Toen bedacht ik me dat ik de stekker van de sensor op het gasklephuis los had gehaald bij het monteren van het luchtfilter.. Pffff...gelukkig, die hing los, wat een opluchting.. als een zonnetje daarna.
Na de eerste proefrit: Pakt goed op, maar gaspedaal lijkt wat achter de feiten aan te lopen: Eerst wat inhouden en dan ineens als een malle gaan. Hopelijk verdwijnt dit wanneer de ECU opnieuw ingeleerd is na 150km. De vermogensopbouw voelt gelukkig wel lineair aan tot aan het rode toerengebied, iets waar ik een beetje huiverig voor was. Ook stationair lijkt hij telkens bij te moeten stellen. Een beetje zenuwachtig. Maar dat schijnt aan de pulley te liggen. Heb verder geen software aangepast. Heb begrepen dat stationair toerental bij software aanpassing ook een tikkeltje hoger gezet wordt, wat dit effect dus teniet doet gaan. Wel knalt hij nu een stuk vaker en makkelijker. Bij warme motor en beetje korte tikjes op het gas tussen 1000 en 1200(!)rpm resulteert al in enorme klappers. Vermakelijk

2e proefrit: Een en al feest! Zo moet een R53 af fabriek zijn!

Koelwater blijft keurig netjes 82 graden aangeven en de olietemperatuur is ook een stuk minder dan voorheen. Krijg 'm niet boven de 75 of 80 (lastig aflezen met chrono), ook niet bij flink trappen.
Wat een feest allemaal, ben dubbel zo blij. Die kick is nog groter wanneer je dit zelf voor elkaar hebt gekregen. En dat voor € 328,- , jawel €328,- !!!!




R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, e
Das nie duur!
Doe mij ook maar een R53 voor dat geld dan
Doe mij ook maar een R53 voor dat geld dan

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)
Mooi voor elkaar pik, ik breng komend weekend m'n DS wel ff langs, krijg je 350,- van me



- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
, duurt niet lang meer of je gaat ook weer over op R53
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)
BMX schreef:Das nie duur!
Doe mij ook maar een R53 voor dat geld dan



Is niet OEM he..Shag schreef:Mooi voor elkaar pik, ik breng komend weekend m'n DS wel ff langs, krijg je 350,- van me![]()

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Cooper S PW (R53 FL) Sander (Supercharger service, etc.)
sander_r53 schreef:Is niet OEM he..Shag schreef:Mooi voor elkaar pik, ik breng komend weekend m'n DS wel ff langs, krijg je 350,- van me![]()



MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie