Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 10:24

Daveke schreef::)

Dit blijft ook doorgaan he, geweldig!
X2 8)

wel balen dat het niet past zeg.. :?
coendek
Stoepsleutelaar

10 mar 2011, 10:39

seibon kappen passen ook niet altijd even lekker helaas.. nu verschillende gezien maar steeds is het NET niks... wellicht kun je als je een redelijk passende hebt, het 1 en ander bijwerken.

Succes man! Dat dak zal ook serieus meehelpen :)
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2011, 12:52

^^ overal het zelfde. Moet de eerste nog tegenkomen die goed past.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mar 2011, 18:32

Net bericht gehad dat ik mijn geld voor de motorkap terug krijg.
De andere delen zijn wel gepast en die zijn goed.

Ik twijfel nog of ik het witte Alufibre moet nemen of 'gewoon' carbon en dan wit spuiten.
Het Alufibre en alle andere zaken is al besteld en betaald. Het Alufibre is alleen in 1 meter breed te krijgen maar om het volledige dak te bedekken is 1,25 meter breed nodig. Zo veel uitrekken zal niet gaan denk ik. Ik zou er graag het Alufibre op hebben omdat je dan een 'witte carbon look' krijgt, het is hetzelfde geweven in 2/2 twill als al het carbon (ook van Works).

Anders wordt het misschien toch geheel carbon en laat ik het wit spuiten maar laat 2 strepen carbon open en dan dat ook hetzelfde doen met de carbon motorkap. Dan krijg je dus carbon viper stripes en misschien bedek ik dan ook de fiberglas achterklep met een laag carbon. Vooropgesteld dat alles gaat lukken maar ik moet nu alles al bestellen en goedkoop is het spul niet. De order kan ik nog wel wijzigen.

Wat denken jullie? Voor een wit dak (gedeeltelijk) in 2/2 twill weave gaan zoals op de foto of toch zwart carbon nemen en wit spuiten en twee viper stripes open laten? Ik zou voor het witte Alufibre willen gaan, ook omdat het dichtst bij 'standaard' komt en als de carbon viper stripes mij gaan vervelen zijn ze zo nog niet weg aan gezien dat alles overspuiten noodzakelijk maakt. Tevens heb ik de witte Alufibre nog nergens gezien.

Zeg het maar alsjeblieft :)

De 12 meter carbon heb ik trouwens nodig om met minimaal 3 lagen alles aan de binnenkant te versterken.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 18:42

Als je met het alufiber niet in 1x het dak kunt dekken, dan zou ik het niet zo snel doen, zeker in 1m breed krijg je een stevig overlapgebied om het zo maar te noemen.

Carbon is altijd goed, hoewel het lang niet altijd zichtbaar moet zijn naar mijn smaak :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 18:44

Waarom net EB spuiten ofzo? Of gewoon zwart carbon en zo laten? Vind persoonlijk eb of zwart beter passen bij je mini. Niet dat het wit niet mooi staat, je hebt wel alles in balans gebracht met je bestickering enzo, maar als je het toch moet herspuiten...
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mar 2011, 19:01

Ik wil mijn witte dakje niet missen. In EB of zwart vind ik niet mooi dus dat gaat het niet worden. Als het dak in Alufibre lukt wordt de motorkap sowieso helemaal EB, anders wordt het gewoon te druk. Dan blijft alles zoals het is maar dan met een 'weave' op het dak.
Ik denk dat ik met 1 meter wel genoeg overlap kan krijgen op het dak maar dan is er dus een heel dun randje zichtbaar op het dak en 10 cm rondom origineel wit dak. Het randje wat op het dak ligt zal niet dikker dan een dikke stikker zijn. Van binnenuit ga ik er dan carbon op aanbrengen met overlap naar de binnenkant. Dat gaat nooit meer los. Ik zie het niet zo zitten om het dak precies in een opening te laten vallen zoals een heel groot zonnedak. Ik denk dat de zichtbare rand/spleet niet mooi gaat worden.

De motorkap helemaal zwart carbon gaat het ook niet worden, vind ik ook niet mooi. Het zal trouwens heel moeilijk zijn alles perfect glad te krijgen als hij helemaal zichtbaar carbon moet worden, niet te doen met de hand. Eventueel hier en daar een beetje plamuur en geheel EB overspuiten is volgens mij het beste.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 20:16

Floor-is schreef:Als je met het alufiber niet in 1x het dak kunt dekken, dan zou ik het niet zo snel doen, zeker in 1m breed krijg je een stevig overlapgebied om het zo maar te noemen.
x2

en qua kleur, ik zou em (t dak) lekker wit spuiten en dan 2 strepen of zo, of juist de vorm van n open dakje alleen met blanke lak doen, net alsof er n dakje in zit en je ziet mooi t carbon…
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mar 2011, 20:26

Alifiber is ook meer ziver als dat het wit is, zou gewoon lekker normaal carbon doen en verven.
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 20:57

Allereerst jammer van de motorkap. :(

Ik zou doen wat Ducks schreef.
ducks schreef: zou gewoon lekker normaal carbon doen en verven.
Dus geen Viperstrepen openlaten.
Gewoon dezelfde kleurstelling houden en het carbon lekker verbergen.
Serieus, dan blijft je Blauwe het mooist 8) .
Niet over de top o.i.d..
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mar 2011, 21:05

Ik ben het daarmee eens.
Ik heb de order gewijzigd en de Alufibre vervangen met 1,5 meter breed carbon om het hele dak af te dekken.
Als het uiterlijk niet perfect is laat is alles netjes glad maken en spuiten in de kleuren zoals het nu is en heb ik toch het gewichtsvoordeel waar het in eerste instantie om te doen is.
Bedankt voor alle feedback.
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 23:01

Vette modjes weer in t vooruitzicht :)

Dakkie lekker normaal black/grey carbon maken en wit spuiten , en dan je blokjes niet laten spuiten dus dat daar alleen de carbon zichtbaar is ipv blokjessticker ;)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mar 2011, 23:23

Dat is ook een leuk idee :)
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2011, 23:26

Berthil schreef:Dat is ook een leuk idee :)
Kan je toch nog beetje showen met dat carbon >) wel als laatste blanke laag erover dus dat t onder de blanke lak zit en dus wel zichtbaar is maar niet voelbaar ;)

Terug naar “Show your ride”