Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 aug 2011, 00:37

Hij staat binnen in de garage. Soms ga ik ook wel gewoon een stukje rijden maar meestal gaat het dan wel richting Ring. Met de Blauwe rijden op de openbare weg met ander verkeer is ietwat frustrerend, het ding wil altijd hard en dat gaat niet als je achter een Alto vast zit :)

Trouwens in Amerika de VIO POV HD camera gekocht. Deze moet toch wel zo in te bouwen zijn dat die niet te zien is wanneer ik door het Ringpoortje ga vanwege de lens aan een draad. Tevens is makkelijk het beeld te controleren en opnames te starten/stoppen. En hij heeft een loop mode dus als je ergens voorbij bent geweest wat leuk was en je wil het alsnog opslaan dan kan dat zonder er opnieuw langs te rijden. Ook leuk voor in de Cabrio tijdens ritten denk ik. Met voeding voor in de auto dus geen lege accu meer net op het moment dat je je snelste rondje wilt gaan doen :)

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 aug 2011, 19:13

Eindelijk binnengekomen, zondag naar de Ring als het droog is :)

Afbeelding

Mazzel dat het past met de Gruppe M CAI, nog een halve cm speling op de rechter-bovenhoek.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2011, 19:23

Ziet er lekker uit 8) Benieuwd wat het met de temperaturen gaat doen....
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 aug 2011, 19:53

Vergeet je de klemmetjes niet? :mrgreen:

Gaat toch nip worden denk ik,er is altijd nog motormovement bij up and down shifting..

Ben benieuwd naar de resultaten!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 aug 2011, 21:00

Berthil schreef:Eindelijk binnengekomen, zondag naar de Ring als het droog is :)

Afbeelding

Mazzel dat het past met de Gruppe M CAI, nog een halve cm speling op de rechter-bovenhoek.
Sluit het nog een beetje aan dan onder de kap :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 aug 2011, 21:10

Het sluit prima aan met de bijgeleverde luchtgeleider, ook met de glasfiber motorkap.
Wel een klein oppervlak vergeleken met de radiator van de waterkoeler.
Komende Ringzondag ga ik de IAT alle ritten opslaan en vergelijken met eerdere data die ik heb.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 aug 2011, 23:21

Vandaag wel naar de Ring geweest maar met de Cabrio zoals je ziet :)
Mooi droog gebleven maar wel veel ongelukken weer. Voor mijn neus nog een M3 door het gras bijna de vangrail in zien gaan.

Afbeelding

Deze week tijdens proefdraaien van de Blauwe vond ik de kleppen erg veel lawaai maken, het geluid wat lijkt op een defecte kettingspanner. Ik vond sowieso dat de laatste tijd steeds meer lawaai uit de motor kwam. Vanochtend heb ik de kettingspanner er uit gehaald en die bleek helemaal vast te zitten maar niet in de ingedrukte toestand, helemaal op zijn max dus. En ik kan hem zonder weerstand er helemaal in draaien en weer uit halen. Dat betekent dat de spanner niets meer doet en waarschijnlijk na 170.000 km de tandwielen, geleiders en ketting versleten zijn. Ik neem geen risico en ga het allemaal zelf vervangen inclusief nieuwe oliepomp want die zit daar ook. Één gebroken distributieketting zoals bij de Cabrio is genoeg. Voor die reparatiekosten kun je een Sprintex kopen 8)
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2011, 00:02

Mooie plaat! 8)

Verstandig dat je de blauwe even hebt laten staan!
mcs.ivan
One wheel wonder
One wheel wonder

29 aug 2011, 17:37

Curious about what the differences between this IC and the CC can be. I don't understand well the problem in the blue, but are you going to go for the Sprintex SC now that you'll open up the gears?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 aug 2011, 18:40

It's the timing chain that needs to be replaced.
The Sprintex will be something for the winter.
mcs.ivan
One wheel wonder
One wheel wonder

30 aug 2011, 04:30

I'm curious about you replacing the CC for the GRS IC. And also about the data you log from it and all of it compared.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 sep 2011, 14:02

Nieuw nokkenas en krukas tandwiel voor de stuurketting.
Nieuw gekocht maar het nokkenastandwiel bevat al veel krassen.
Toch maar eens even navragen of dat normaal is.

Op het nokkenastandwiel was geen overmatige slijtage te zien maar het krukastandwiel had duidelijk een zaagtand profiel door slijtage. Het krukas tandwiel moet verwarmd worden voordat het er op geschoven kan worden. Met een pulleytrekker gaat die er dus af. Als je goed kijkt zie op de tandwielen driehoekjes die met de bronzen stukjes van de ketting overeen moeten komen. Natuurlijk mag je kleppen en zuigers niet onafhankelijk van elkaar verdaaien als de ketting er niet op zit.

De nieuwe ketting maakt in gemonteerde toestand duidelijk veel minder beweging dan de oude ketting. Ik monteer tevens meteen nieuwe pakkingen en een nieuwe oliepomp, die zit geïntegreerd in de afdekplaat die dit allemaal bedekt. Mag wel een keer na 170.000 km denk ik.

Afbeelding

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 sep 2011, 14:52

Hoe gaat dat dadelijk eigenlijk bij mij?

Mijn kop komt terug van Mike, alles vernieuwd en staat dus ook op een hele andere tijd. Mijn krukaspulley gaat er vanaf voor een andere, enkel het krukastandwiel blijft zitten. Hoe werkt het dan met het "op tijd" zetten?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 sep 2011, 15:21

Met die driehoekjes en bronsen kettingstukjes.
Links zie je op het nokkenas-tandwiel een streepje wat evenwijdig aan de kop moet staan. Dan is cilinder 1 op zijn OT.

Terug naar “Show your ride”